AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Hei, Når man legger inn lån på skattekortet, blir ikke rentene da beregnet automatisk? Det står at jeg må kontakte banken om jeg ikke vet dette. Jeg har vært gjeldfri et par år men har nå boliglån igjen. Og jeg kan aldri huske at jeg la inn rentene selv ? 🙈 Bente #69dudes Anonymkode: 430cf...40f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hei, Når man legger inn lån på skattekortet, blir ikke rentene da beregnet automatisk? Det står at jeg må kontakte banken om jeg ikke vet dette. Jeg har vært gjeldfri et par år men har nå boliglån igjen. Og jeg kan aldri huske at jeg la inn rentene selv ? 🙈 Bente #69dudes Anonymkode: 430cf...40f Nei, du må legge inn både lån og renter. Anonymkode: 1479a...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, Når man legger inn lån på skattekortet, blir ikke rentene da beregnet automatisk? Det står at jeg må kontakte banken om jeg ikke vet dette. Jeg har vært gjeldfri et par år men har nå boliglån igjen. Og jeg kan aldri huske at jeg la inn rentene selv ? 🙈 Bente #69dudes Anonymkode: 430cf...40f Hvordan mener du at skatteetaten skal vite hvor mye rente du forventer å betale i år? Anonymkode: 015be...407 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Når det er vesentlige endringer i lån/rentekostnader, må du kontrollere det selv. Som andre påpeker, Skatteetaten har ikke informasjon om din gjeld og lånebetingelser. Året du tar opp lån, året etter du har tatt opp lån, og året som du nedbetaler lånet. Disse tre årene - da avviker rentene fra "normalår" ifg skatteetaten. Nedbetalingsplan finner du i nettbanken, så legger du inn renter etter det som står der. Blir det vesentlige endringer i rentene, så korrigerer du skattekortet. Med nyopptatt boliglån har du kanskje også mindre renteinntekter, det kan kanskje være greit å ta en kikk på disse når du først er inne for å endre skattekortet. Anonymkode: cce92...c77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Lånet vil gå til fradrag i formuen, og får altså bare betydning hvis du betaler formuesskatt. For å få rentefradrag må du i tillegg legge inn beløpet du forventer å betale i gjeldsrenter i løpet av året. Du kan finne dette fra nedbetalingsplanen på lånet. Anonymkode: 1a70e...90f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå