Gå til innhold

Tenning i parforhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje et veldig rart spørsmål, men here goes. Kjæresten min og jeg har vært sammen i flere år, og vi har veldig god (til tider fantastisk) sex sammen. Likevel er det sjelden jeg liksom tenner på han rent visuelt eller føler at jeg begjærer kroppen hans på et vis. Det er lett for han å tenne meg hvis han tar på meg på en gitt måte, og selv kan jeg også få lyst bare av å kysse han. Men jeg føler at jeg alltid tenner mest på tanken av hva han gjør med meg mer enn jeg tenner på han direkte. Selv om jeg også kan bli opphisset av å gjøre han tent, eller av at han nyter det vi gjør sammen etc. Jeg føler bare liksom ikke det intense begjæret etter kroppen hans, det er ikke slik at jeg drømmer om å stryke på han eller se han naken e.l. Er dette vanlig eller er det jeg som er rar? Av og til blir jeg litt stressa av dette og redd for at det er noe galt med meg eller forholdet vårt.

Anonymkode: 3f0cc...a50

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje et veldig rart spørsmål, men here goes. Kjæresten min og jeg har vært sammen i flere år, og vi har veldig god (til tider fantastisk) sex sammen. Likevel er det sjelden jeg liksom tenner på han rent visuelt eller føler at jeg begjærer kroppen hans på et vis. Det er lett for han å tenne meg hvis han tar på meg på en gitt måte, og selv kan jeg også få lyst bare av å kysse han. Men jeg føler at jeg alltid tenner mest på tanken av hva han gjør med meg mer enn jeg tenner på han direkte. Selv om jeg også kan bli opphisset av å gjøre han tent, eller av at han nyter det vi gjør sammen etc. Jeg føler bare liksom ikke det intense begjæret etter kroppen hans, det er ikke slik at jeg drømmer om å stryke på han eller se han naken e.l. Er dette vanlig eller er det jeg som er rar? Av og til blir jeg litt stressa av dette og redd for at det er noe galt med meg eller forholdet vårt.

Aner ikke hvor vanlig eller ikke det er, men jeg er lik.

Jeg er glad i sex, men har aldri fått lyst og følt begjær utelukkende av å se en kvinne. Dvs, kanskje da jeg var 15-17 år og ble kåt av å bla i en Ellos-katalog liksom. Skal noe mer til en det. Synet av en flott kvinne kan sette i gang noen fantasier, som igjen fører til at jeg får lyst. Men da er det et aktivt valg om å fantasere. Kun synet av kvinnen gjør meg ikke kåt liksom.

Mann.

Anonymkode: e9a38...6d0

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

.... sjelden jeg liksom tenner på han rent visuelt eller føler at jeg begjærer kroppen hans på et vis. ...selv kan jeg også få lyst bare av å kysse han. Men jeg føler at jeg alltid tenner mest på tanken av hva han gjør med meg mer enn jeg tenner på han direkte. ... Jeg føler bare liksom ikke det intense begjæret etter kroppen hans, det er ikke slik at jeg drømmer om å stryke på han eller se han naken e.l. Er dette vanlig eller er det jeg som er rar?....

Ikke noe galt med forholdet deres. Meget normalt vil jeg si. Det heter "kjønnsforskjeller". Som faktisk finnes, mye mer signifikant enn alle som gikk i 8. mars tog hevder å mene. 

Endret av Gorgonzola
  • Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir ikke tent av å bare se typen. Blir mer tent av å lukke øynene og kline med han i mens vi tar på hverandre. Blir tent av tanken på hva jeg kan gjøre med/mot han og ting han gjør med/mot meg.

Anonymkode: 4e29b...678

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir heller ikke kåt av å se min mann, men kroppen min responderer med kåthet på berøringer og kos han for lenge siden har oppdaget at jeg responderer på med lyst. Så blir jeg også kåt helt av meg selv, som i at det bare er et naturlig behov, regelmessig. 

Normalt eller ikke har jeg aldri egentlig tenkt over særlig, vi bare gjør det som fungerer for oss begge. Vel, jeg har jo innimellom tenkt at det må være både veldig enkelt og litt plagsomt å være mann som veldig lett tenner visuelt. Bra ovenfor partner, men ikke så praktisk bestandig ellers. 

Plager meg ikke at jeg ikke tenner visuelt. Vi har et veldig velfungerende sexliv likevel. Han vet jo godt hvordan han skal tenne meg, og vi har ikke sex uten tenning. 

Anonymkode: c1ef5...f99

• Liker 1
Skrevet

Det du beskriver er et helt normalt (spesielt kvinnelig) tenningsmønster. Noen er visuelt orienterte, andre er ikke det. Helt normalt. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Gorgonzola skrev (2 timer siden):

Ikke noe galt med forholdet deres. Meget normalt vil jeg si. Det heter "kjønnsforskjeller". Som faktisk finnes, mye mer signifikant enn alle som gikk i 8. mars tog hevder å mene. 

Er det like vanskelig for deg hvert år 8. Mars?

Anonymkode: be15a...777

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ellers er dette ganske normalt. Men jeg opplever at det er enklere å mer spontant begjære partner hvis man selv øver seg på å være litt dominant. Hvis man som oftest er sub, så blir ofte tilnærming lignende, altså at man tenner på at den andre skal ta insj og ta for seg, i stedet for at man er vant med at man selv også gjør det, som kan utvikle tenningsmønsteret den veien også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.3.2025 den 22.25):

Er det like vanskelig for deg hvert år 8. Mars?

Hva skulle være vanskelig med det? :vetikke:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker å observere han. Synes han er deilig å se på, med og uten klær. Men blir jo ikke automatisk kåt konstant av å se på han. 

Men vi elsker å være nær hverandre, ta på hverandre og pirre hverandre. Selv om det ikke alltid medfører sex der og da. Og han kan få meg kåt på sekunder.

Jeg kan få han kåt når jeg vil. Vet alle "knappene" hans.

Så når kvelden kommer og ungene er i seng så har pirringen og ertingen gjennom dagen effekten av vi er som villdyr i sengen🤭

Anonymkode: da59f...72b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette finnes det solid forskning på. Kvinner tenner seksuelt på svært få menn, men siden ikke alle kvinner kan få de samme mannfolka så har vi biologisk kommet opp med konseptet kjærlighet slik at kvinner skal binde seg til mindre verdifulle menn i bytte mot ressurser til å oppdra barn. Denne mekanismen varer i ca 12-18mnd og etter det faller kvinner ofte tilbake til å tenne på de få seksuellt attraktive mannfolka. 

Anonymkode: 7d60a...52e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Dette finnes det solid forskning på. Kvinner tenner seksuelt på svært få menn, men siden ikke alle kvinner kan få de samme mannfolka så har vi biologisk kommet opp med konseptet kjærlighet slik at kvinner skal binde seg til mindre verdifulle menn i bytte mot ressurser til å oppdra barn. Denne mekanismen varer i ca 12-18mnd og etter det faller kvinner ofte tilbake til å tenne på de få seksuellt attraktive mannfolka. 

Har du kilder? 

Anonymkode: bd32d...34b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg elsker å observere han. Synes han er deilig å se på, med og uten klær. Men blir jo ikke automatisk kåt konstant av å se på han. 

Men vi elsker å være nær hverandre, ta på hverandre og pirre hverandre. Selv om det ikke alltid medfører sex der og da. Og han kan få meg kåt på sekunder.

Jeg kan få han kåt når jeg vil. Vet alle "knappene" hans.

Så når kvelden kommer og ungene er i seng så har pirringen og ertingen gjennom dagen effekten av vi er som villdyr i sengen🤭

Anonymkode: da59f...72b

Det er jo akkurat dette jeg kjenner på og blir usikker på, at jeg ikke synes han er spesielt deilig å se på og ikke nyter synet av han. Jeg synes han er relativt kjekk (mest hvis han faktisk fresher seg opp litt), og vi kan sende hverandre blikk og flørte på den måten, men det handler ikke om det fysiske ved han. Og det er vel denne biten jeg er usikker på om er «feil».

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Herlig. Jeg elsker KG! Dagens! 👊🤩

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har du kilder? 

Anonymkode: bd32d...34b

«Although human males and females are both selective in deciding with whom to mate, females exhibit more mate choice selectivity than males, as is seen in nature.»

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mate_choice_in_humans

Se også denne:

https://www.betonit.ai/p/the-typical-man-disgusts-the-typical

Anonymkode: 6379d...b0d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er jo akkurat dette jeg kjenner på og blir usikker på, at jeg ikke synes han er spesielt deilig å se på og ikke nyter synet av han. Jeg synes han er relativt kjekk (mest hvis han faktisk fresher seg opp litt), og vi kan sende hverandre blikk og flørte på den måten, men det handler ikke om det fysiske ved han. Og det er vel denne biten jeg er usikker på om er «feil».

Det er jo dette vi kvinner prøver å forklare menn her på kg. Det er ikke utseende vi nødvendigvis tenner på, det er personligheten. En mann kan være superkjekk, 10/10, men det hjelper ikke om vedkommende er en idiot. Da er vi like tørr. 

Anonymkode: 41210...d22

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.3.2025 den 16.37):

ble kåt av å bla i en Ellos-katalog Anonymkode: e9a38...6d0

Endelig en bror i ånden, jeg visste du finnes.. ;D Herlige tider, ungdommelig overmot og et enkelt liv..

AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 11.10):

vi kan sende hverandre blikk og flørte på den måten, men det handler ikke om det fysiske ved han. Og det er vel denne biten jeg er usikker på om er «feil». Anonymkode: 3f0cc...a50

Dropp den usikkerheten og nyt det dere liker. Favorittelskeren blir en kåt tøs av meg og jeg blir et knulledyr av henne og begge er like fornøyde (og slitne). Ikke noe galt i akkurat det vel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...