Gå til innhold

Sykepleiere - flink pike syndrom? Ikke rart at de er underbetalt og sett ned på andre...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sykepleiere er ikke underbetalt. De har helt kurant lønn for en lett bachelor.

Sykepleiere er heller ikke sett ned på. Helt respektabelt yrke. 

Ellers enig med deg. 

Anonymkode: 45a07...c67

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Nekinn@ skrev (3 minutter siden):

Jeg verken skrev eller påstår at du gjør noe galt, selv om du jobber som sykepleier. Jeg for min del vil likevel ikke ha en som deg verken som kollega eller som ansvarlig for noen jeg er glad i. 

I like måte

Anonymkode: 07d0b...07a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fordi hele innlegget ditt oser av at du er et menneske som har ingenting i et omsorgsyrke å gjøre.  

Anonymkode: a8b66...82e

F… ta deg og hver en skrott som trykker like på dette. Så jævlig du er som forventer at sykepleiere skal jobbe gratis, hvis ikke «har de ikke noe i et omsorgsyrke å gjøre». Idiot. 

Anonymkode: e6f32...f3a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Wow.. har egentlig ikke ord. Bare håper jeg ikke treffer på deg på en avdeling. 🤯

Anonymkode: 054e1...a7a

Nei.  Gudskjelov sparer jeg og gjør visse økonomiske disposisjoner, snn at jeg får råd til privat sykehjem når jeg blir gammel.

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Sykepleie er et yrke, ikke et kall.

Anonymkode: e0c50...057

Ja, et yrke som man skal passe til, TS bør finne seg et kontor (men uten kundekontakt og personalansvar)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

F… ta deg og hver en skrott som trykker like på dette. Så jævlig du er som forventer at sykepleiere skal jobbe gratis, hvis ikke «har de ikke noe i et omsorgsyrke å gjøre». Idiot. 

Enig, og så lurer folk på hvorfor det er så høyt sykefravær blant sykepleiere

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig, og så lurer folk på hvorfor det er så høyt sykefravær blant sykepleiere

Jeg mener virkelig ikke at noen skal ofre seg og sin helse av hensyn til jobb, uavhengig av hvilken jobb man har. Men balansen er langt unna det dere beskriver her. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Nekinn@ skrev (12 minutter siden):

Jeg mener virkelig ikke at noen skal ofre seg og sin helse av hensyn til jobb, uavhengig av hvilken jobb man har. Men balansen er langt unna det dere beskriver her. 

ingenting å skryte av at du lar andre utnytte deg og aksepterer å jobbe gratis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

ingenting å skryte av at du lar andre utnytte deg og aksepterer å jobbe gratis

Hvor i alle dager skriver, skryter eller hevder jeg det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ludovica- skrev (4 timer siden):

Min erfaring er at det er stort sett nyutdanna unge sykepleiere som er sånn. Også dabber det av med alderen. 

Ja det er min erfaring også. De varer ikke lenge de som holder på slik ts beskriver. 

Anonymkode: 5a20d...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du høres omsorgstrøtt ut, mulig du bør gjøre noe annet, eller få litt terapi, der bør booste holdningen din litt. Om noen ser ned på noen er det jo deg.

Anonymkode: ae27b...8de

Omtrent 90 prosent av alle sykepleiere er omsorgstrøtte. Hvis alle skal slutte er det ingen igjen. De blir omsorgstrøtte av for stor belastning og for lite støtte, over for lang tid. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det er min erfaring også. De varer ikke lenge de som holder på slik ts beskriver. 

Nei. Men det betyr ikke at man er en dårlig sykepleier. Er viktig å ivareta seg selv og dersom man skal kunne ivareta andre.

Men- er og alt for mange som blir på arbeidsplasser de er dritt lei av og som forsurer alt rundt seg fordi de er komfortable der. Så en mellomting er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nekinn@ skrev (3 timer siden):

Jeg verken skrev eller påstår at du gjør noe galt, selv om du jobber som sykepleier. Jeg for min del vil likevel ikke ha en som deg verken som kollega eller som ansvarlig for noen jeg er glad i. 

Og jeg vil gjerne ha ts som kollega. Hun er en av de som minner de andre på å ta vare på seg selv først, og at jobben er et yrke hvor selvutslettelse ikke står i stillingsinstruksen.  Tror folk her inne leser hovedinnlegget slik djevelen leser bibelen. Hun sier ingenting om at hun er drit lei av pasienter og skyr arbeidsoppgaver,  slik enkelte her inne insinuerer med såkalt "omsorgstretthet". 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ludovica- skrev (6 minutter siden):

Nei. Men det betyr ikke at man er en dårlig sykepleier. Er viktig å ivareta seg selv og dersom man skal kunne ivareta andre.

Men- er og alt for mange som blir på arbeidsplasser de er dritt lei av og som forsurer alt rundt seg fordi de er komfortable der. Så en mellomting er bra.

Joda det etr ikke greit med ansatte som forsurer arbeidsplassen. Men vi vet strengt tatt ikke hvor ts er på skalaen basert utifra denne tråden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fordi hele innlegget ditt oser av at du er et menneske som har ingenting i et omsorgsyrke å gjøre.  

Dette er bare pisspreik!

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og jeg vil gjerne ha ts som kollega. Hun er en av de som minner de andre på å ta vare på seg selv først, og at jobben er et yrke hvor selvutslettelse ikke står i stillingsinstruksen.  Tror folk her inne leser hovedinnlegget slik djevelen leser bibelen. Hun sier ingenting om at hun er drit lei av pasienter og skyr arbeidsoppgaver,  slik enkelte her inne insinuerer med såkalt "omsorgstretthet". 

100% enig! Klarer ikke i det hele tatt å forstå hvorfor folk har et problem med det som skrives i HI.

Anonymkode: 834a8...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Joda det etr ikke greit med ansatte som forsurer arbeidsplassen. Men vi vet strengt tatt ikke hvor ts er på skalaen basert utifra denne tråden.

Nei jeg er enig i det. Var mer en generell tanke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Takk, jeg synes jeg er flink til å prioritere arbeidsoppgaver og jobbe effektiv, men uten stress

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tror du juger, jeg tror sykepleiere har ferie, det er hjemlet i ferieloven.

Anonymkode: 4a502...cee

Ja, vi har SOMMERFERIE. Som alle andre. That’s it. Ikke juleferie, påskeferie, vinterferie, fri til 17.mai og andre helligdager. Kanskje du får en dag eller to fri til julen i turnus, men du får ikke reist noe sted, da du skal jobbe tidlig dagen etter 1-2 fridager. 

Anonymkode: 3fbf6...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, vi har SOMMERFERIE. Som alle andre. That’s it. Ikke juleferie, påskeferie, vinterferie, fri til 17.mai og andre helligdager. Kanskje du får en dag eller to fri til julen i turnus, men du får ikke reist noe sted, da du skal jobbe tidlig dagen etter 1-2 fridager. 

Anonymkode: 3fbf6...3a3

Dere har da like mange ferieuker som alle andre. Forskjellen er bare at dere ikke alltid kan ta ut de feriedagene i typiske høytider. Vet om flere som jobber i helsevesenet som bytter til seg vakter, slik at de kan ta fri en lengre periode. Det krever selvsagt litt planlegging, men fullt mulig. Når det er sagt, de fleste VET jo hva turnusarbeid innebærer, og er man ikke happy med det, så velger man en annen utdanning.

Anonymkode: 7be6b...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...