Gå til innhold

Sykepleiere - flink pike syndrom? Ikke rart at de er underbetalt og sett ned på andre...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har en ung datter som ligger inne på psyk. Jeg har panikkanfall daglig etter mye uro siden hun har vært dårlig I 3 måneder før det virkelig toppet seg

I dag ringte jeg henne i 11 tiden for å høre på hvordan det gikk. Da ville hun dø, men greide ikke å snakke med personale. Hun sa at hun ville ut og dø...når jeg presset for svar. Dette er ikke en dramatisk ung dame. Hun er heller motsatt.

Jeg ringte inn for å varsle de som var på jobb, og fikk beskjed om at de skulle se til henne om 20 minutter. De hadde lunsj. Jeg er 1,5 timer unna. Jeg ringte opp og snakket, roet henne de 20 minuttene.

Det hender jo at jeg utsetter lunsj. At jeg ikke tar lunsj. Hvis det er noe viktig, så tilpasser jeg lunsj. Må alle ta lunsj på samme tid dessuten? 

Jeg er litt skeptisk til hele opplegget. Det her innlegget ditt TS beroliger ikke.

Anonymkode: ad3ae...1fc

Sykepleiere finner ut av etter hvert hvem av pasienter faktisk trenger hjelp og hvem som bare roper "ulv, ulv"

Anonymkode: 07d0b...07a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Aldri ferier

Jeg tror du juger, jeg tror sykepleiere har ferie, det er hjemlet i ferieloven.

Anonymkode: 4a502...cee

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du høres omsorgstrøtt ut, mulig du bør gjøre noe annet, eller få litt terapi, der bør booste holdningen din litt. Om noen ser ned på noen er det jo deg.

Anonymkode: ae27b...8de

Jeg har det bra med meg selv. Tar vare på meg selv når jeg er på jobb og jobben jeg gjør er god nok. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er er selv spl og har merket at andre sykepleiere

- dropper pause når det er "travelt", til og med når de har ubetalt pause. De jobber gratis i 30 min. Patetisk. Dere ødelegger bare for andre og legger press på at andre skal også "ofre seg". Det er alltid "hektisk" og "krise" når man jobber i helsevesenet. Personlig prioriterer jeg pausen høyt og hittil har jeg ALDRI droppet pause eller tatt kortere pause (selv om vi har betalt pause). Jeg setter min helse og trivsel høyt. 

- løper etter leger... girl, ha litt selvrespekt

- løper ved bagateller, som når pasient kastet opp - meget uprofesjonelt å skape panik i avdelingen og løpe med mindre det er hjertestans

- føler dårlig samvittighet når de ikke er ferdig med sine oppgaver - sånt skjer, og når man jobber med syke mennesker så kan man ikke forvente at alt blir gjort ferdig og på en perfekt måte. Sorry to say, men du er ikke uerstattelig- de andre sykepleiere på jobben kan utføre dine oppgaver. Du er bare en i mengden. 

Dere ødelegger bare for dere selv og for andre. 

Noen flere som er enige?

Og hvor er du i denne ligningen?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nekinn@ skrev (Akkurat nå):

Og hvor er du i denne ligningen?

Jeg er avslappet sykepleier

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det gjelder absolutt ikke bare sykepleieryrket men det er veldig synlig der siden det dreier seg om fysisk løping og man er veldig synlig. Jeg har jobbet i NAV og kommunal administrasjon som saksbehandler og sett det samme. MASSE ubetalt overtid for å kutte saksbehandlingstid og kutte innbunken. Utrolig idiotisk, det eneste som skjer er at man da godtar underbemanning siden fjolsene uansett jobber gratis ekstra. 

Jeg jobber ikke et minutt mer enn de betaler meg for, måtte over i HR før det ble normalt. 

Anonymkode: 0da3b...8a3

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er avslappet sykepleier

Dette sier ingenting. Sitter du på pauserommet og klapper deg selv på skulderen i mens dine kollegaer gjør alt det du tenker kan og skal vente?

Endret av Nekinn@
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nekinn@ skrev (1 minutt siden):

Dette sier ingenting. Sitter du på pauserommet og klapper deg selv på skulderen i mens dine kollegaer gjør alt det du tenker kan og skal vente?

Ja, fordi dette faktisk kan vente eller bli utført av en kollega. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi hele innlegget ditt oser av at du er et menneske som har ingenting i et omsorgsyrke å gjøre.  

Anonymkode: a8b66...82e

Sykepleie er et yrke, ikke et kall.

Anonymkode: e0c50...057

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det gjelder absolutt ikke bare sykepleieryrket men det er veldig synlig der siden det dreier seg om fysisk løping og man er veldig synlig. Jeg har jobbet i NAV og kommunal administrasjon som saksbehandler og sett det samme. MASSE ubetalt overtid for å kutte saksbehandlingstid og kutte innbunken. Utrolig idiotisk, det eneste som skjer er at man da godtar underbemanning siden fjolsene uansett jobber gratis ekstra. 

Jeg jobber ikke et minutt mer enn de betaler meg for, måtte over i HR før det ble normalt. 

Anonymkode: 0da3b...8a3

Det er sant. Gjelder like mye i andre yrker, feks lærer og saksbehandling. Folk må lære å sette foten ned og ta på egen «oksygenmaske» først. Det er bare en jobb. Spis lunsj, gå på do, ta en pause. Egen helse først. 

Anonymkode: d1cec...f8c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor? Ts er en bitter gammel mann som aldri har jobbet i hele sitt liv. Og siden hotell cæsar er nedlagt så må han bare ha litt drama. 99.9% av helsearbeiderne her inne er ikke helsearbeidere. Samme som de med master osv. Kg er bare et forum hvor de med livets harde skole får utfoldet fantasiene sine. Gi de som har fullført vidregående litt mer kreditt enn å lage slike innlegg. 

Anonymkode: 8f70d...a93

Eller sånn som vi med master pleier å skrive det: 

rettelse.thumb.jpg.16692944ce49ad468b30bc6df21651ac.jpg

Anonymkode: f4395...ffa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Wow.. har egentlig ikke ord. Bare håper jeg ikke treffer på deg på en avdeling. 🤯

Anonymkode: 054e1...a7a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da er du ikke hakket bedre enn kollegaene dine som du kritiserer - du er bare i andre enden. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Wow.. har egentlig ikke ord. Bare håper jeg ikke treffer på deg på en avdeling. 🤯

Fordi jeg vil ikke bli utslitt og utbrent?

Du vet, sykepleiere hjelper hverandre når vi tar pauser. Du er veldig lett å erstatte som sykepleier. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da er du ikke hakket bedre enn kollegaene dine som du kritiserer - du er bare i andre enden. 

Fordi? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Så du mener det er godt nok betalt? Du skulle visst hvordan byrde den jobben er for helsa, fysisk og psykisk. Hva man ser og gjør i løpet av en arbeidsdag. Aldri ferier, jobber når andre har fri alltid, får ikke se dine gamle foreldre til jul. Så det er flott med 40.000 utbetalt i måneden, bra lønn det. 

Anonymkode: 3fbf6...3a3

Du har aldri ferie og jobber samtlige høytider hvert eneste år? Du har aldri fri når andre er på jobb? Du jobber både dagvakter, kveldsvakter OG nattevakter på samme dag da eller? Bytt arbeidsplass, dette er ikke normalen for sykepleiere noen steder. Det er ingen grunn til å prøve å fremstille det som verre enn det er, da mister dere bare sympati som yrkesgruppe.

Anonymkode: ad47b...fae

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi? 

Fordi arbeidslivet, og livet generelt, handler om mye mer enn dine personlige meninger og preferanser. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal ikke sykepleiere få pause? Gå på do? Spise mat i fred? Skal sykepleiere ofre egen helse for allmennheten?

En umoden kommentar. 

Anonymkode: d1cec...f8c

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi arbeidslivet, og livet generelt, handler om mye mer enn dine personlige meninger og preferanser. 

Jeg gjør ingenting galt. Jeg har KRAV på pause og på å kunne beholde god helse på jobb. Til og med når jeg jobber som sykepleier. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg gjør ingenting galt. Jeg har KRAV på pause og på å kunne beholde god helse på jobb. Til og med når jeg jobber som sykepleier. 

Jeg verken skrev eller påstår at du gjør noe galt, selv om du jobber som sykepleier. Jeg for min del vil likevel ikke ha en som deg verken som kollega eller som ansvarlig for noen jeg er glad i. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...