Gå til innhold

Sykepleiere - flink pike syndrom? Ikke rart at de er underbetalt og sett ned på andre...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er er selv spl og har merket at andre sykepleiere

- dropper pause når det er "travelt", til og med når de har ubetalt pause. De jobber gratis i 30 min. Patetisk. Dere ødelegger bare for andre og legger press på at andre skal også "ofre seg". Det er alltid "hektisk" og "krise" når man jobber i helsevesenet. Personlig prioriterer jeg pausen høyt og hittil har jeg ALDRI droppet pause eller tatt kortere pause (selv om vi har betalt pause). Jeg setter min helse og trivsel høyt. 

- løper etter leger... girl, ha litt selvrespekt

- løper ved bagateller, som når pasient kastet opp - meget uprofesjonelt å skape panik i avdelingen og løpe med mindre det er hjertestans

- føler dårlig samvittighet når de ikke er ferdig med sine oppgaver - sånt skjer, og når man jobber med syke mennesker så kan man ikke forvente at alt blir gjort ferdig og på en perfekt måte. Sorry to say, men du er ikke uerstattelig- de andre sykepleiere på jobben kan utføre dine oppgaver. Du er bare en i mengden. 

Dere ødelegger bare for dere selv og for andre. 

Noen flere som er enige?

Anonymkode: 07d0b...07a

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er helsepersonell, ikke sykepleier, og kan se litt av de samme tendensene. 

Men du høres litt aggressiv, lei og kynisk ut. Det er også symptomer på utbrenthet. 

Så en balanse mellom dine kolleger og deg er kanskje ok

Anonymkode: f0196...ce0

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er helsepersonell, ikke sykepleier, og kan se litt av de samme tendensene. 

Men du høres litt aggressiv, lei og kynisk ut. Det er også symptomer på utbrenthet. 

Så en balanse mellom dine kolleger og deg er kanskje ok

Anonymkode: f0196...ce0

Nei, det er ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det er ikke det. 

Hva er ikke hva?

Anonymkode: ad47b...fae

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Egoistisk drittkjerring, finn deg et annet yrke.

Anonymkode: a8b66...82e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Egoistisk drittkjerring, finn deg et annet yrke.

Fordi?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Fordi?

Fordi hele innlegget ditt oser av at du er et menneske som har ingenting i et omsorgsyrke å gjøre.  

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Huff ja, enn at folk er så dumme at de har empati da 🙄

Anonymkode: 73673...734

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slutt og tyt om dette. Dere har ikke dårlig betalt og det er travelt hos andre også uten at vi sutrer og klager og tror vi jobber så mye mer enn andre.

Anonymkode: 4a502...cee

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med deg. Poenget er ikke at man ikke skal bruke pausen sin på pasienter når det er nødvendig, men at man gjør det til tross for at man ikke får mer en vanlig betaling når man egentlig har ubetalt pause. Ubetalt pause i sykehjem, sykehus osv, hva fader er det for no? Ren utnyttelse av folk. Poenget med ubetalt pause er at man skal kunne forlate arbeidsplassen i pausa. Ikke sitte i uniform på vaktrommet klar til å ta alarmer eller telefoner. 

Godt det kommer flere menn nå, så kanskje vi får bedre arbeidsvilkår og lønn

Anonymkode: 3fbf6...3a3

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finnes enkelte sykepleiere som tror de er mye bedre enn alle andre og syter og bosser rundt andre. Virker som det er et hierarki mange steder istedenfor å tenke SAMARBEID. Og jeg jobber ikke direkte med pleie helsepersonell men har med de å gjøre via jobben. 

Anonymkode: dba95...be4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Slutt og tyt om dette. Dere har ikke dårlig betalt og det er travelt hos andre også uten at vi sutrer og klager og tror vi jobber så mye mer enn andre.

Anonymkode: 4a502...cee

Så du mener det er godt nok betalt? Du skulle visst hvordan byrde den jobben er for helsa, fysisk og psykisk. Hva man ser og gjør i løpet av en arbeidsdag. Aldri ferier, jobber når andre har fri alltid, får ikke se dine gamle foreldre til jul. Så det er flott med 40.000 utbetalt i måneden, bra lønn det. 

Anonymkode: 3fbf6...3a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med deg ts. Yrket blir det man gjør det til, man skal ikke redde verden.

Anonymkode: d1cec...f8c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er at det er stort sett nyutdanna unge sykepleiere som er sånn. Også dabber det av med alderen. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du høres omsorgstrøtt ut, mulig du bør gjøre noe annet, eller få litt terapi, der bør booste holdningen din litt. Om noen ser ned på noen er det jo deg.

Anonymkode: ae27b...8de

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi?

Hvorfor? Ts er en bitter gammel mann som aldri har jobbet i hele sitt liv. Og siden hotell cæsar er nedlagt så må han bare ha litt drama. 99.9% av helsearbeiderne her inne er ikke helsearbeidere. Samme som de med master osv. Kg er bare et forum hvor de med livets harde skole får utfoldet fantasiene sine. Gi de som har fullført vidregående litt mer kreditt enn å lage slike innlegg. 

Anonymkode: 8f70d...a93

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har en ung datter som ligger inne på psyk. Jeg har panikkanfall daglig etter mye uro siden hun har vært dårlig I 3 måneder før det virkelig toppet seg

I dag ringte jeg henne i 11 tiden for å høre på hvordan det gikk. Da ville hun dø, men greide ikke å snakke med personale. Hun sa at hun ville ut og dø...når jeg presset for svar. Dette er ikke en dramatisk ung dame. Hun er heller motsatt.

Jeg ringte inn for å varsle de som var på jobb, og fikk beskjed om at de skulle se til henne om 20 minutter. De hadde lunsj. Jeg er 1,5 timer unna. Jeg ringte opp og snakket, roet henne de 20 minuttene.

Det hender jo at jeg utsetter lunsj. At jeg ikke tar lunsj. Hvis det er noe viktig, så tilpasser jeg lunsj. Må alle ta lunsj på samme tid dessuten? 

Jeg er litt skeptisk til hele opplegget. Det her innlegget ditt TS beroliger ikke.

Anonymkode: ad3ae...1fc

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke dette er unikt for sykepleieryrket. Jeg er bare sånn som person. Klarer ikke å slappe av med pauseom jeg ser at andre stresser og syns ikke det er nødvendig alltid.

Anonymkode: 33fdc...20c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror ikke dette er unikt for sykepleieryrket. Jeg er bare sånn som person. Klarer ikke å slappe av med pauseom jeg ser at andre stresser og syns ikke det er nødvendig alltid.

Anonymkode: 33fdc...20c

Du ødelegger bare for andre

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har en ung datter som ligger inne på psyk. Jeg har panikkanfall daglig etter mye uro siden hun har vært dårlig I 3 måneder før det virkelig toppet seg

I dag ringte jeg henne i 11 tiden for å høre på hvordan det gikk. Da ville hun dø, men greide ikke å snakke med personale. Hun sa at hun ville ut og dø...når jeg presset for svar. Dette er ikke en dramatisk ung dame. Hun er heller motsatt.

Jeg ringte inn for å varsle de som var på jobb, og fikk beskjed om at de skulle se til henne om 20 minutter. De hadde lunsj. Jeg er 1,5 timer unna. Jeg ringte opp og snakket, roet henne de 20 minuttene.

Det hender jo at jeg utsetter lunsj. At jeg ikke tar lunsj. Hvis det er noe viktig, så tilpasser jeg lunsj. Må alle ta lunsj på samme tid dessuten? 

Jeg er litt skeptisk til hele opplegget. Det her innlegget ditt TS beroliger ikke.

Anonymkode: ad3ae...1fc

Alle har ikke lunch samtidig. Det fordeles blant ansatte. Men det er viktig at ansatte har pause fra miljø- får i seg mat løpet av en dag også. Da yter man bedre. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...