Skippertaket Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Jeg har nemlig gjort det for en venn mot 20k hvis hun fikk ståkarakter. Jeg har selv en bachelor i økad jeg fikk B på i 2015, og skrev denne i ledelse og storkosa meg med det, lærte mye spennende. Ble B på den og med 3 ukers intens skriving etter jobb. Hvor uetisk synes du det er av meg? Jeg er litt i mot utdanningsjaget i administrative stillinger og tror erfaring er dobbelt så mye verdt, og ser derfor ikke den store verdien i bacheloren annet enn at vennen min fikk et lønnshopp av å fullføre bacheloren hun var lite motivert til å skrive. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Skippertaket skrev (11 minutter siden): Jeg har nemlig gjort det for en venn mot 20k hvis hun fikk ståkarakter. Jeg har selv en bachelor i økad jeg fikk B på i 2015, og skrev denne i ledelse og storkosa meg med det, lærte mye spennende. Ble B på den og med 3 ukers intens skriving etter jobb. Hvor uetisk synes du det er av meg? Jeg er litt i mot utdanningsjaget i administrative stillinger og tror erfaring er dobbelt så mye verdt, og ser derfor ikke den store verdien i bacheloren annet enn at vennen min fikk et lønnshopp av å fullføre bacheloren hun var lite motivert til å skrive. På en skala fra 1-10? 10. Anonymkode: f55ec...b04 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Helt ærlig… Jeg har ikke brukt noe av det jeg skrev bachelor eller master om og har en relevant stilling i relevant jobb. Jeg bryr meg hele ærlig ikke og kunne ønske disse oppgavene ble byttet mot arbeidskrav eller praksis. Anonymkode: ff234...1a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Har du sett suits? Der tar Mike Ross opptaksprøve for folk på jussen - det er vel så uetisk som det får blitt! Han har også løyet om å ha eksamen, akkurat som venninna di. Det er vel til og med verre enn selveste fuskedronningen fra AP, Ingvild Kjerkol. Og du, 20000 kr var lavt for å drive med dokumentfalsk. Anonymkode: 6b474...e05 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Ikke rart at det er så mange udugelige personer rundt om i forskjellige stillinger. Anonymkode: 27cc6...f7d 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Du lærte masse sier du. Hun lærte ikke masse, men får lønnspåslag fordi hun nå har denne kunnskapen hun kan berike jobben med. Så… det er jo ikke greit. Anonymkode: 2aa7b...215 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden Å skrive bachelor er jo bare gjengivelse av relevant fagstoff og det å svare på en problemstilling. Med andre ord skaper man ikke noe nytt, man reflekterer rundt faget. Kunnskapsmessig og for samfunnets beste syns jeg ikke det er uetisk, for det er ikke sånn at en bachelorstudent finner opp hjulet på nytt. Og hvis vedkommende har fått godkjent alle andre fag og er trygg og stødig i jobb, så risikerer man ikke at man gir et diplom til en person uten kompetanse. Du fratar bare noen evnen til å lære akademisk skriving, som er uvurderlig hvis man skal ta videreutdanning. Så kanskje uetisk på vegne av vennen din, hvis h*n på et punkt blir nødt til å ta master, for da blir læringskurven bratt. Kos deg med pengene, jeg blir mer forbanna på folk som sniker i køen på butikken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Uetisk ja. Ulovlig, også ja Anonymkode: 0cf5c...b1c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Skippertaket skrev (1 time siden): Jeg har nemlig gjort det for en venn mot 20k hvis hun fikk ståkarakter. Jeg har selv en bachelor i økad jeg fikk B på i 2015, og skrev denne i ledelse og storkosa meg med det, lærte mye spennende. Ble B på den og med 3 ukers intens skriving etter jobb. Hvor uetisk synes du det er av meg? Jeg er litt i mot utdanningsjaget i administrative stillinger og tror erfaring er dobbelt så mye verdt, og ser derfor ikke den store verdien i bacheloren annet enn at vennen min fikk et lønnshopp av å fullføre bacheloren hun var lite motivert til å skrive. Skulle hatt myyye mer enn 20K for å skrive en bachelor for andre. Brukte 3 måneder på min (litteraturstudie), og det kostet tid og ressurser. Jeg jobbet 100 % ved siden av, og brukte omlag 1 time hver morgen, 5 timer hver ettermiddag, i tillegg til så og si alle helger og helligdager i mai på oppgaven. Skulle jeg skrevet for noen andre kun for penger skulle jeg hatt minst 60K, etter skatt, uansett resultat. Vedkommende kunne fått den en uke før frist, for selv å gjøre justeringer før levering. Anonymkode: e4225...646 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden Jeg synes det er uproblematisk. Å være kjøperen av produktet er vilt uetisk og ulovlig i det man leverer det som sitt eget. Å produsere det er både lovlig og etisk uproblematisk. Lovbruddet er ikke ditt ansvar. Anonymkode: 3a7d3...560 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skippertaket Skrevet 5 timer siden Forfatter #11 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Har du sett suits? Der tar Mike Ross opptaksprøve for folk på jussen - det er vel så uetisk som det får blitt! Han har også løyet om å ha eksamen, akkurat som venninna di. Det er vel til og med verre enn selveste fuskedronningen fra AP, Ingvild Kjerkol. Og du, 20000 kr var lavt for å drive med dokumentfalsk. Anonymkode: 6b474...e05 Er ikke dokumentforfalskning. Det er ikke ulovlig å gi noen en oppgave jeg har skrevet. Det som er ulovlig er å levere den inn som eget arbeid, så den risikoen ligger jo hos veninna mi. Å få 20k for å øke min egen kompetanse synes jeg er helt innafor, tok meg ca 80 timer alt inkludert, er en ganske dårlig timelønn men som sagt så satte jeg pris på det jeg lærte av oppgaven. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden Skippertaket skrev (1 time siden): Jeg har nemlig gjort det for en venn mot 20k hvis hun fikk ståkarakter. Jeg har selv en bachelor i økad jeg fikk B på i 2015, og skrev denne i ledelse og storkosa meg med det, lærte mye spennende. Ble B på den og med 3 ukers intens skriving etter jobb. Hvor uetisk synes du det er av meg? Jeg er litt i mot utdanningsjaget i administrative stillinger og tror erfaring er dobbelt så mye verdt, og ser derfor ikke den store verdien i bacheloren annet enn at vennen min fikk et lønnshopp av å fullføre bacheloren hun var lite motivert til å skrive. Ja, det er uetisk av både deg og vennen din. Det er jo juks! Anonymkode: c5d26...95a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereGoesBob Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden For en gjeng.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skippertaket Skrevet 5 timer siden Forfatter #14 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Du lærte masse sier du. Hun lærte ikke masse, men får lønnspåslag fordi hun nå har denne kunnskapen hun kan berike jobben med. Så… det er jo ikke greit. Anonymkode: 2aa7b...215 Helt enig at det er idiotisk av veninna mi, men selv husker jeg nesten ingenting fra 3 års studier og såvidt tema fra min egen bacheloroppgqve fordi det jeg har lært i arbeidslivet har vært verdt så mye mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden Hvorfor tar hun et studium hun ikke klarer/gidder å skrive oppgave i selv? Anonymkode: c2a6a...119 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skippertaket Skrevet 5 timer siden Forfatter #16 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Skulle hatt myyye mer enn 20K for å skrive en bachelor for andre. Brukte 3 måneder på min (litteraturstudie), og det kostet tid og ressurser. Jeg jobbet 100 % ved siden av, og brukte omlag 1 time hver morgen, 5 timer hver ettermiddag, i tillegg til så og si alle helger og helligdager i mai på oppgaven. Skulle jeg skrevet for noen andre kun for penger skulle jeg hatt minst 60K, etter skatt, uansett resultat. Vedkommende kunne fått den en uke før frist, for selv å gjøre justeringer før levering. Anonymkode: e4225...646 Jeg tar slike ting fort og fordyper meg fort, så det kostet meg fritiden min i 3 uker, men tok meg ca 80 timer totalt. Og veninna mi leste ikke over den en gang før hun skulle inn å forsvare den. Men nå er jo ledelse et fag jeg er godt kjent med utenom studier, så det hjelper nok litt. Hadde dog tatt litt mer om det ikke var en vennetjeneste, men hadde glatt gjort det igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skippertaket Skrevet 5 timer siden Forfatter #17 Del Skrevet 5 timer siden Kullsyrevann skrev (55 minutter siden): Å skrive bachelor er jo bare gjengivelse av relevant fagstoff og det å svare på en problemstilling. Med andre ord skaper man ikke noe nytt, man reflekterer rundt faget. Kunnskapsmessig og for samfunnets beste syns jeg ikke det er uetisk, for det er ikke sånn at en bachelorstudent finner opp hjulet på nytt. Og hvis vedkommende har fått godkjent alle andre fag og er trygg og stødig i jobb, så risikerer man ikke at man gir et diplom til en person uten kompetanse. Du fratar bare noen evnen til å lære akademisk skriving, som er uvurderlig hvis man skal ta videreutdanning. Så kanskje uetisk på vegne av vennen din, hvis h*n på et punkt blir nødt til å ta master, for da blir læringskurven bratt. Kos deg med pengene, jeg blir mer forbanna på folk som sniker i køen på butikken. Denne personen kommer aldri til å sette seg på skolebenken igjen, hatet hvert eneste fag hun tok og vurderte å droppe hele greia når det bare var oppgaven som stod igjen. .. Hun elsker dog jobben sin og med en rigid lønmstige kan man være så dyktig man bare vil, men så er det papiret som bestemmer hvor lønnsnivået hennes vil være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skippertaket Skrevet 5 timer siden Forfatter #18 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, det er uetisk av både deg og vennen din. Det er jo juks! Anonymkode: c5d26...95a Ja, hun jukser. Jeg har aldr juksa, bare tilrettelagt for det.. hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Del Skrevet 5 timer siden Skippertaket skrev (1 time siden): Hvor uetisk synes du det er av meg? Ekstremt uetisk. Bør likestilles med juks og dokumentforfalskning. Spørs om du er egnet til å fortsette i jobben din hvis du jobber med noe som krever god vandel. Anonymkode: 08947...b38 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Del Skrevet 5 timer siden 8/10 på uetisk-skalaen på deg. 10/10 på samme skala for den som har bestilt deg til å skrive oppgaven for seg. Anonymkode: fb858...fc3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå