Gå til innhold

Ta hensyn til 1 person på jobb.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min leder er borte i 1 år og jeg har fått ansvaret imens. Jeg er renholdsleder for 4 stk. I dag har de faste bygg hvor de vasker. 3 stk vil rullere på hvilke bygg de skal vaske. Men ei vil ikke det. Hun sier at hun blir psykisk sliten av å bytte og møte nye mennesker hele tiden. Hun har en kronisk tilstand som gjør at sånne ting gjør at hun får smerter i kroppen. Og at sånn vi jobber nå passer bra for henne. 

Men jeg synes det er vanskelig å ta hensyn til 1 person og nekte de andre å rullere hvis de vil. Er det feil å tvunge henne ? 

Anonymkode: 870c9...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvorfor kan ikke hun ha et fast arbeidsområde mens de andre rullerer ? 

Anonymkode: d5c5e...079

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min leder er borte i 1 år og jeg har fått ansvaret imens. Jeg er renholdsleder for 4 stk. I dag har de faste bygg hvor de vasker. 3 stk vil rullere på hvilke bygg de skal vaske. Men ei vil ikke det. Hun sier at hun blir psykisk sliten av å bytte og møte nye mennesker hele tiden. Hun har en kronisk tilstand som gjør at sånne ting gjør at hun får smerter i kroppen. Og at sånn vi jobber nå passer bra for henne. 

Men jeg synes det er vanskelig å ta hensyn til 1 person og nekte de andre å rullere hvis de vil. Er det feil å tvunge henne ? 

De tre andre kan rullere, så kan hun ha fast. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvsagt skal du ta hensyn til henne! Folk har rett på individuell tilrettelegging. Om hun blir sliten og får smerter, så er det selvsagt til det beste for dere å tilrettelegge for å forebygge at hun ender opp sykemeldt. 

Er det rart det er mye sykefravær når folk har sånne holdninger som dette...? 

Det er jo ikke vanskelig i det hele tatt at hun får et fast område, og de andre rullerer på de andre områdene? 

Anonymkode: 9f950...a89

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med de andre her. Arbeidsgiver skal tilrettelegge om arbeidstaker har reelle behov. Alternativet er at hun blir syk og etterhvert sykemeldt? 

Anonymkode: 2253d...7f5

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det noe problem med at de 3 andre rullerer mens hu har fast bygg?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
lillesnillelilla skrev (52 minutter siden):

Er det noe problem med at de 3 andre rullerer mens hu har fast bygg?

Nei, egentlig ikke. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun kan jo ha fast mens de andre rullerer.

Vi hadde flere forskjellige som kom og vasket her før, men nå er det en fast hver gang. Synes sistnevnte er best da det tidligere var veldig variabelt resultat, og de gjorde ting forskjellig.

Anonymkode: 7173c...a41

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

What they said. 👆🏻

Hun har fast, de andre rullerer. 

Anonymkode: ac022...d01

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skal være leder i ett år og klarte ikke å se denne løsningen selv?? 🤯

Anonymkode: ca54b...07e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er det vanskelig å ta hensyn? Når hun er åpen om grunnen?

Anonymkode: c706f...8e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan ser du for deg dette løse seg, om dere rullerer alle sammen og hun blir sykemeldt? Har dere vikarer stående klare?

Anonymkode: 9c6d0...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I dag har de faste bygg hvor de vasker. 3 stk vil rullere på hvilke bygg de skal vaske.

Det kan være en grunn til at de i dag har faste bygg.

Vi hadde vaskere som rullerte og det ble til slutt veldig dårlig utført. Så nå er oppdraget at de skal ha faste områder.

Anonymkode: 6c6a8...599

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...