AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Dere som har en gutt som er eldst og fikk jente etterpå, når sluttet jenta å arve klær etter gutten? Tenker først og fremst på dyre klær som yttertøy, vinterdresser osv. Anonymkode: 24854...050 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Hvorfor skulle jente slutte å arve gutt? Anonymkode: 4a926...5d1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Minste er 9 nå og arver fremdeles etter storebror. Tipper det endrer seg snart… Anonymkode: 44542...a81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden det er 2,5 år immelom mine, så på et tidspunkt, da jeg visste at yngste var ei jente, så begynte jeg bevist kjøpte dyre ting som var mer "nøytrale", sånn at de kunne arves. F.eks. kjøpe ei gul jakke eller rød parkdress til sønnen min, istedenfor svart og mørkeblått. Det passet også litt bra at han likte veldig godt farge lilla (da han var 3-4 år gammel), og ønsket seg lilla sko fremfor svarte, f.eks. Men, mine barn er akkurat nå 8 og 10, og det går fortsatt litt arv imellom. Noen vinterjakker kan arves, utebukser er svarte, de kan fint arves - men blir ofte ødelagt. Vitnersko kan arves, men igjen, ikke alt som overlever, med sykling og sparkesykling. Det som arves nå er noen få jakker og skiutstyr, fotballsko og sånne ting. Anonymkode: 3278f...761 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Datteren min er 12 og arver fremdeles ullundertøy og vinterbukser (ullundertøy ser jo ingen uansett og vinterbuksene er alle svarte uansett). Utedresser arvet hun hele barnehagetiden. Regntøy og skalltøy arvet hun på småskolen også mener jeg å huske. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvorfor skulle jente slutte å arve gutt? Anonymkode: 4a926...5d1 Fordi barn utvikler en personlig stil og uttrykker sin identitet gjennom klær. Det er selvfølgelig også gøy for barn, som for voksen, å ha på seg noe de synes er fint og som gir den glede. Anonymkode: 24854...050 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Til det ikke passet forbrenne lengre, hu er brei over hoftene og broren er slank, så ca 9 år på bukser og gensere enda som 11 Anonymkode: 79a9f...300 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden Har en 17 årig gutt og en 16 årig jente og jenta overtar stadig vekk gensere og joggebukser/treningsbukser etter storebror. Skibukser og skijakker har hun inntil nylig overtatt også så lenge de var i jr størrelser, men de passer mindre og mindre på grunn av lengde og bredde i modellene. De har alltid hatt ulik kroppsform også når de vokste opp. Gutten stor og tett og jenta smal med lange ben. Det er 1,5 år mellom de, men i størrelser har det i perioder vært 4 år. De er nå henholdsvis 183 cm og 170 cm, hvordan jenta har nesten like lange bein som gutten... Vintersko har jenta aldri arvet, ei heller joggesko. Gutten har slitt ut alt av skotøy, mens vi har kunnet gitt videre alt etter jenta til andre og det ser nesten ikke brukt ut, sykling og sparkesykling har ikke herjet med skotøyet. Anonymkode: 34c70...753 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Fordi barn utvikler en personlig stil og uttrykker sin identitet gjennom klær. Det er selvfølgelig også gøy for barn, som for voksen, å ha på seg noe de synes er fint og som gir den glede. Anonymkode: 24854...050 Akkurat yttertøy kan være ganske nøytralt da, feks en svart utebukse. Anonymkode: ae9c2...613 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Akkurat yttertøy kan være ganske nøytralt da, feks en svart utebukse. Anonymkode: ae9c2...613 Joda, men kan hende jenta ønsker en rosa jakke til og ikke nok en mørk blå. Anonymkode: 24854...050 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden Har gutt 10 og jente 6, tenker hun kan arve noe utetøy så lenge formen passer. Men gutten min sliter veldig på utetøyet, så er sjelden mye å arve nå lenger. Jakker er også typisk guttete stil og hun har andre ønsker for jakke, så det utgår nå. Anonymkode: ae9c2...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Joda, men kan hende jenta ønsker en rosa jakke til og ikke nok en mørk blå. Anonymkode: 24854...050 Rosa til svart utebukse er da ikke noe problem det. Anonymkode: ae9c2...613 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden Min jente på 6 år ønsker nå ikke lenger å ha kjønnsnøytralt yttertøy sånn at bror kan arve. Så nå får hun bare rosa. Jeg orker ikke kampen. Så kjøper jeg det som gutten vil ha til han. Kjøper og selger på finn, så ikke så stort problem økonomisk syns jeg Anonymkode: b94fe...b25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden Aldri. Gjelder i grunn begge veier. Anonymkode: ece23...361 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden jeg tenker at tøy som blir brukt kun i skiløypene kan arves lenger enn det som brukes til hverdags. Min jente begynte å få personlig stil når hun var rundt 10, og nå som 12 åring syr hun egne klær og har kuttet «fast fashion» som hun sier. De blir jo tidlig bevisste på klær. Anonymkode: 60f47...61b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden Det er 2,5 år mellom mine. Jenta arvet uteklær omtrent til hun ble to, etter det sleit storebror dem ut før de ble for små. Mellomlag og luer kan hun derimot arve, for de blir ikke slitt ut så fort. Mange av strikkeklærne har allerede vært gjennom flere barn, og kan arves videre til neste barn i slekta. Andre klær har hun arvet noe, men vi har også måttet kjøpe mye nytt/brukt til henne. Hun ble født prematurt, så hun startet liten og hadde en helt annen vekstkurve enn storebroren. Klesbehovene, både i passform og sesong, har vært ulike på samme størrelse. Etterhvert har også storebroren slitt hardere på klærne, slik at det er mindre å arve. Anonymkode: f73cc...092 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30 minutter siden #17 Del Skrevet 30 minutter siden Min jente på 13 år, arver fremdeles mye av klærne etter broren på 18. Det er et valg hun tar selv. Anonymkode: 32235...ecd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 minutter siden #18 Del Skrevet 12 minutter siden Jeg begynte å kjøpe mer ekstra da jenta var 8-9 år, men det var fremdeles en del i arv. Hun arvet det hun hadde lyst på. Anonymkode: 6cc99...11c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå