AnonymBruker Skrevet 10. mars #21 Del Skrevet 10. mars Druid skrev (53 minutter siden): Hva piss er det du snakker om? Du kan ikke sammenligne Argentina og Norge! Budsjettimpulsen av offentlig forbruk for -24 var vel 0,2 % . Vi er et land med rundt samme BNP og ca samme befolkningstetthet, men nesten 1/10 av befolkningen: selvfølgelig treffer offentlig forbruk hardere i Argentina :de har knapt en privat økonomi!!! Det er du som kommer med piss.. Hadde vi kuttet 1/4 i offentlig forbruk hadde inflasjonen vært borte. Vi trenger ikke en stat som bruker 63%!! av GPD på det offentlige! Vi trenger faktisk en reform for å kutte det unødvendige og vi kan komme langt uten å røre eldre, skole, syke, helse. Faktisk holder det å kutte meningsløse signalprosjekter og kutte overflødige administrasjonsstillinger. Anonymkode: 16f38...d0a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #22 Del Skrevet 10. mars Ghosh, gikk inflasjonen opp!? For en sjokkerende overraskelse. Takk til økonomer og journalister som opplyste meg om dette. Jeg har absolutt ikke merket det selv, for maten er jo blitt så billig i det siste. Anonymkode: 7f5fb...2d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #23 Del Skrevet 10. mars Økonomene klør seg i hodet over stadig økende matpriser når dagligvarekjedenes innkjøpspriser er stabile... Når skal dagligvaregigantene bli holdt til ansvar for at de raner befolkningen? Anonymkode: cb04f...b50 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 11. mars #24 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Økonomene klør seg i hodet over stadig økende matpriser når dagligvarekjedenes innkjøpspriser er stabile... Når skal dagligvaregigantene bli holdt til ansvar for at de raner befolkningen? Anonymkode: cb04f...b50 Det sier vel mest om kvaliteten på de økonomene vi har i dette landet 😉 Jeg har sagt i mer enn et halvt år at det ikke blir noe rentekutt i 2025 - ikke i mars heller - jeg veddet faktisk med et par eiendomsinvestorer om at det ikke blir rentekutt i Mars for noen uker siden - snakket med dem igjen denne helgen - de holdt fortsatt fast ved at det blir rentekutt i Mars - er ganske sikker på at jeg kommer til å vinne det veddemålet 😉 Problemet er at nordmenn har veldig liten kunnskap om økonomi/makro/mikro - de leser kun overskrifter og når media skriver at det blir rentekutt i Mars så tror de automatisk at NB har sagt det - noe de aldri har lovet. Kun media har "lovet" rentekutt. Så kjefter de på NB - som er feil hest å skyte på. Politikerne derimot - disse kan man gjerne skyte på 😉 De dytter altfor mye penger inn i den offentlige sektoren - som igjen påvirker det private forbruket og lønnsdannelsen - som selvsagt er med på å dra opp inflasjonen. Samtidig som de jager investorer ut av landet - så den norske krona går i dass - og når man vet at 1/3 av inflasjonen i Norge er importert trenger man ikke være Einstein for å forstå sammenhengen. De 85 milliardene til Ukraina er også med på å dra opp inflasjonen/renta, dersom endel av det brukes til å produsere våpen/utstyr til Ukraina. Dette regnestykket har jeg dog ikke, men tipper noe av det investeres i Norge. Så har vi de 34 milliardene i subsidier som gikk til elbiler ifjor - så Hvermansen kunne flotte seg med nye fine biler - som igjen er med på å dra opp inflasjonen/renta. Samt alle milliardene som gikk til det grønne skiftet = rett i dass - men som også har påvirket inflasjonen/renta. Nordmenn vil bedras..... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå