AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Skal kjøpe koffert i gave til ett av barna, som reiser en del med fly. Mannen mener vi må kjøpe en dyr koffert (gjerne Samsonite), for det er holdbart og evigvarende. Jeg mener at koffert er en motesak (i hvertfall blant unge folk), og at en koffert fra f.eks. Clas Ohlson er bra nok. Bra nok i den forstand at den holder til den bruken det skal og at den ikke er så dyr, slik at den kan byttes ut av og til. Hva mener dere? Anonymkode: 389ec...76f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden ? Anonymkode: 389ec...76f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Når det er en slik bruksting,så kan det jo være greit å rette spørsmålet om hva som faktisk er behovet, til den som skal bruke den. Anonymkode: 66fe9...18d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når det er en slik bruksting,så kan det jo være greit å rette spørsmålet om hva som faktisk er behovet, til den som skal bruke den. Anonymkode: 66fe9...18d Barnet ønsker seg koffert, hadde ingen preferanser ut over det 😊 Anonymkode: 389ec...76f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Samsonite. Enig med mannen her, kjøp kvalitet, ikke det billigste rælet du kan finne. Anonymkode: bcf6c...5e2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Kjøp en ordentlig koffert. Samsonite. Jeg er uenig i at koffert er moteting, og i den grad det er det, er det vel ikke akkurat Clas Ohlson som står for det mest trendy. Uansett vil en god koffert vare lenge. Velg en litt nøytral farge (som likevel gjerne kan være lett å kjenne igjen på bagasjebåndet), så har barnet deres koffert i mange år. Anonymkode: 028d5...8b1 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Billig men grei kvalitet. Målene forandres ofte, kjipt med dyr koffert som ikkje kan brukes for at den ikke er innafor kravene. Rusta sine kofferter er greit priset med grei kvalitet. Anonymkode: a7253...5da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Kofferter forsvinner og kofferter blir ødelagte. Når flyselskapet skader/knuser kofferten, må man: Levere kofferten på verksted for taksering av skade Levere kvittering på original pris Og så trekker de fra en god del for hvert år man har hatt kofferten. Det betyr at man ofte får svært lite igjen for en ødelagt koffert (som kanskje er gammel men lite brukt). Jeg gidder dermed ikke å legge for mye i en koffert, men satser på en koffert fra f.eks american tourister eller lignende. De kjøpes i veskebutikk og har høyere kvalitet, er lettere og trille og er bedre enn slikt som kjøpes på Clas Ohlson og Europris og slikt. Fordelen med Samsonite er at de kan repareres og skaffes deler til. Men de er mye dyrere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har hatt både billig og dyr koffert. Jeg kommer aldri til å kjøpe en billig koffert igjen. Det lærte jeg da jeg sto på flyplassen med en koffert som måtte plastes og tapes for å holdes sammen, og jeg fikk ett gavekort på tusen kroner. Det var en fredags ettermiddag, jeg skulle i selskap lørdag, og reise igjen mandags morgen, så jeg hadde knapt en time på meg å få lånt bil å kjørt til ett kjøpesenter for å finne noe som jeg kunne frakte klærne mine hjem i... Men man kan få gode kvalitetskofferter til lavere pris enn samsonite da. Anonymkode: d0148...7d2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Samsonite, som har vært på markedet i mange tiår, vet godt at kofferter og kan være en del av motebildet. Derfor lager de faktisk kofferter med ulike materialer og farger. Dersom det er viktig. Jeg kommer ikke til å kjøpe noe annet enn Samsonite igjen, med mindre de merkbart faller i kvalitet. Den mest brukte kofferten min nå er straks myndig og ser nesten ny ut. Det eneste som irriterer meg er at den kun har to hjul i stede for fire som mange har i dag. Ellers er det den jeg reiser mest med. Samboer kjøpte og et par Samsonite kofferter som har tålt en god trøkk som vi er fornøyd med. Den siste hun kjøpte, noe annet enn Samsonite, skulle bare være en rimelig reservekoffert og den har allerede knekt hjulfeste og skjevt håndtak. For noen år siden glemte jeg koden på kofferten min og endte opp med å bryte meg inn i den når jeg kom frem på hotellrommet. Ny lås kostet meg 175 kr og kofferten er nå så god som ny. Lykke til med å få det til med en billig en fra billigbutikkene.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal kjøpe koffert i gave til ett av barna, som reiser en del med fly. Mannen mener vi må kjøpe en dyr koffert (gjerne Samsonite), for det er holdbart og evigvarende. Jeg mener at koffert er en motesak (i hvertfall blant unge folk), og at en koffert fra f.eks. Clas Ohlson er bra nok. Bra nok i den forstand at den holder til den bruken det skal og at den ikke er så dyr, slik at den kan byttes ut av og til. Hva mener dere? Anonymkode: 389ec...76f Clas Ohlson har ikke trendy kofferter hvis det var det største argumentet. En Samsonite i en fin farge er mer klassisk og trendy enn en billig en. Og holder seg i all evighet. Anonymkode: 2bd02...9a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofiei Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Billig men grei kvalitet. Målene forandres ofte, kjipt med dyr koffert som ikkje kan brukes for at den ikke er innafor kravene. Rusta sine kofferter er greit priset med grei kvalitet. Anonymkode: a7253...5da Hva slags mål er det du mener endrer seg? Med mindre det er en koffert for kabinen, så er det jo ingen krav til str på kofferter innenfor de str man normalt går kjøpt? Her har vi bare Samsonite. Og når vi kjøper til barn og tantebarn, så kjøper vi bare det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden Det viktigste med en koffert er at den er praktisk og god å trille, og en billig en kan være vel så bra i så måte. Et barn endrer oppfatning, og vil sikkert kjøpe sin egen variant etterhvert, og dermed er det litt bortkastet å kjøpe en dyr koffert som varer i "100 år". Dessuten blir det andre design, lettere vekt, bedre materialer og bedre hjul med nyere modeller. Jeg har en eldgammel koffert etter foreldrene mine, og kvaliteten er upåklagelig, men håpløs å bruke idag (uten hjul og må bæres). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skal kjøpe koffert i gave til ett av barna, som reiser en del med fly. Mannen mener vi må kjøpe en dyr koffert (gjerne Samsonite), for det er holdbart og evigvarende. Jeg mener at koffert er en motesak (i hvertfall blant unge folk), og at en koffert fra f.eks. Clas Ohlson er bra nok. Bra nok i den forstand at den holder til den bruken det skal og at den ikke er så dyr, slik at den kan byttes ut av og til. Hva mener dere? Anonymkode: 389ec...76f Selv har jeg reist i tredve år i forbindelse med jobb. Pris og kvalitet henger ofte sammen, gå for kvalitet. Koffert er ikke en motesak på samme måte som en ryggsekk kan være blant unge. Kjøp kvalitet så du slipper å stå med en ubrukelig koffert i utlandet, og blir tvunget til å kjøpe en "nødkoffert" for å komme deg hjem igjen. Kvalitetskofferter slites gradvis mens billig kofferter går i stykker, ihvertfall visst du kjøper soft bags isteden for hard-shell koffert. Jeg sverger til soft shell kofferter og synes hard-shell er for "amatører". Mine krav til koffert: Soft shell (Den er fleksibel og kan både gjøres større og mindre alt etter behov. Og når den er tom så tar den minimalt med plass. Delt i to soner, en bunn sone og en topp sone, det lager også en mellomsone som du kan bruke i tilfelle lay-overs hvor du vil ha noe lett tilgjengelig (ett ekstra skift om det ikke er i cabin bag) Skal være utsyrt med gummierte hjul, og ikke plasthjul som skvalderer, rister og bråker. Utrekkbart håndtak til å slepe kofferten hvor man kan velge ønsket høyde. Gjerne mulighet for å feste cabin-bag på toppen, så begge følger med når du ruller avgårde. Anonymkode: 1ee81...1a0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden Takker for alle svar! Men ble jeg klokere? Dere er jo like delt som meg og mannen min 😆 Clas Ohlson var bare tatt ut av løse luften, så den butikken var ikke viktig. Jeg selv fikk koffert fra mine foreldre da jeg flyttet ut. Et flak av en Samsonite, som sikkert kostet mye. Men det var ikke mange år, før de koffertene var "ute". Litt derfor jeg er skeptisk også. Pluss at koffertene hele tiden blir mer fancy, som f.eks. 4 hjul mot 2 hjul (som noen nevnte her). Og svart er vel kanskje den eneste fargen som er tidløs, og svart koffert er ikke så lett å kjenne igjen og heller ikke så gøy når man er ung og fresh, tenker jeg. Vi må nok ta oss en tur på butikken en dag, og se hva som finnes. Anonymkode: 389ec...76f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Samsonite. Enig med mannen her, kjøp kvalitet, ikke det billigste rælet du kan finne. Anonymkode: bcf6c...5e2 Jeg nevnte ingenting om å kjøpe det billigste rælet jeg finner.... Anonymkode: 389ec...76f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden Jeg kjøpte to Samsonite for 12 år siden, da jeg og min datter reiste og begge koffertene røyk. Det var jo helt katastrofe. Jeg var i Nord-Norge da, og jeg gikk rett inn i en butikk i Bodø og kjøpte Samsonite. De ser like fin ut, - og de er klasssike og flotte- nå som da. Jeg føler meg vel når jeg reiser med dem. Jeg kommer ikke som en fant liksom. Jeg kjøper aldri noe drit mer. Anonymkode: 95a56...744 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linazer Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden Mitt viktigste argument for at jeg har Samsonite er vekta. Kofferten veier jo "ingenting", ergo plass til mer bagasje innenfor vektgrensa. Og så ja, de varer evig. Og varer de ikke evig så er det oftest gratis å få de reparert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Vi må nok ta oss en tur på butikken en dag, og se hva som finnes. Anonymkode: 389ec...76f Prisene på kofferter varierer noe enormt så sjekk på forhånd hvilke butikker som kjører kampanje. Anonymkode: 0dcf9...51f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Del Skrevet 1 time siden Sverger til mykt og semimykt. Har et tresifret antall reisedøgn i året, og når jeg er på langtur har jeg de siste 15 årene brukt trillebag'er tilsvarende f.eks. denne av god kvalitet: https://www.fjellsport.no/merker/osprey/osprey-rolling-transporter-60-raven-black-black1-FS596544 Det lønner seg å kjøpe kvalitet, for hjul og stoff får juling. På kortere turer har jeg en myk kabinkoffert i maks størrelse som også kan utvides. Suverent god! Denne: https://lightbagtravel.com/product/swissgear-sion-softside-expandable-luggage-with-spinner-wheels/ Anonymkode: f9cfd...db4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå