Gå til innhold

Hvorfor har vekten min stoppet på et bestemt tall??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Synes 1250 kalorier er litt mye. Mulig du må mer ned enn det. Jeg klarer aldri å nå målet på Lifesum. 

Anonymkode: 236f2...4e0

1250 kalorier er ikke mye.

Anonymkode: a6dbf...773

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Spørs jo på høyden din det. 1250 er ca. Det jeg spiser for å vedlikeholde vekten, ikke for å gå ned. Jeg er 158 «høy». 

Anonymkode: c0680...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Spørs jo på høyden din det. 1250 er ca. Det jeg spiser for å vedlikeholde vekten, ikke for å gå ned. Jeg er 158 «høy». 

Trener du? Moren min er 160cm og 74 år og normalvektig, og det er null sjans at hun spiser under 1500 på en hverdag.

Anonymkode: 61472...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Trener du? Moren min er 160cm og 74 år og normalvektig, og det er null sjans at hun spiser under 1500 på en hverdag.

Anonymkode: 61472...bd2

Nei, gjør ikke det. Da hadde jeg nok trengt litt mer…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.3.2025 den 13.00):

Jeg er slank men var på ferie i sommer og fikk noen 3-4kiloer ekstra rundt magen og hoftene som jeg ønsker å bli kvitt. Jeg har jobbet hardt med dette siden aug 2024. Stort sett har jeg vært på intermittent fasting. Spiser lite. Ingen brus, juice eller te/kaffe. Smaker litt på søtsaker kun på lørdager.

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke går ned fra 66kg tik 62 slik jeg var før.

Jeg er 158 cm høy og er 37 år gammel.

Kan noen komme med tips

Anonymkode: 78716...c07

Herregud.....last ned f.eks Grete Roede appen, logg ALT  du spiser  altså ALT...først da vet du hvor mye kcal du inntar hver dag og uke. 

Det er ingen andre en du selv som vet hva du putter i munnen og i tillegg kommer ditt aktivitets nivå inn.  Du ligger åpenbart ikke i kcal underskudd. 

Anonymkode: 94433...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.3.2025 den 16.32):

Jeg er også under 160 «høy» og vi på denne høyden trenger faktisk veldig få kalorier for å vedlikeholde vekten, spesielt når vi begynner å nærme oss 40 og peri medapause. Jeg er 38 nå og kan ikke lenger spise som jeg kunne før. Periodisk fasting har blitt min løsning.

Dette stemmer selvfølgelig ikke.  Er topptrent kvinne på 56 år,  158 høy og 57 kg. Har vært igjennom overgangangsalder, og holder vekta på samme nivå.  Man må faktisk gjøre aktive ting for å holde vekten. Alder og overgangangsalder gjør ikke automatisk at man øker i vekt. Det  man velger å putte i munnen gjør det.

Så enkelt og sikkert så vanskelig...

Anonymkode: 94433...504

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er 37 kg og har nettopp gått ned ca 5 kg (fra 68 til 63) uten å telle kalorier. Jeg drikker nok vann ila dagen, jeg spiser sunt fett som avokado og fet fisk, jeg spiser grønnsaker og passer på å stoppe å spise før jeg blir stappmett. Den viktigste endringen min, er vanninntaket. Jeg drikker kaffe og te også, hver dag. 

Anonymkode: a3287...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er 37 kg og har nettopp gått ned ca 5 kg (fra 68 til 63) uten å telle kalorier. Jeg drikker nok vann ila dagen, jeg spiser sunt fett som avokado og fet fisk, jeg spiser grønnsaker og passer på å stoppe å spise før jeg blir stappmett. Den viktigste endringen min, er vanninntaket. Jeg drikker kaffe og te også, hver dag. 

Anonymkode: a3287...503

Støtter dette, samme her, bortsett fra at jeg ikke drikker kaffe. 

Og vanninntaket er virkelig den billigste og letteste måten å hjelpe deg på veien TS. 

Ellers vil jeg tipse om "usynlige" kalorier, som olje og smør i matlaging og bakst osv, disse er ekstremt kaloririke, men mange glemmer å tracke dem i starten. Samme med småbiter man spiser av ungenes mat - fullfører brdøskiva eller isen de ikke spiser opp osv. Disse små tingene blir også mye underveis. 

Mitt siste tips er at sukkerfri brus gjør det MYE vanskeligere å faste og å holde seg unna karbohydrater/sukker. Det var en trist oppdagelse for meg og jeg nektet lenge å tro på det, men merket raskt forskjellen etter 1-2 uker helt uten sukkerfritt. 

Anonymkode: d85b0...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 8.33):

Ikke når man såvidt er over en og en halv meter og er mye sittestillende, nei. 

Anonymkode: eaefe...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for innlegg om for lavt matinntak og svar til det. 

_popcorn_, adm

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 8.33):

Jeg beklager. I mitt hodet innbilte jeg meg at vi snakket om 2250 kalorier. Jeg legger meg flat! 1250 kcal er IKKE mye, stryk det! Haha🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anonym ovenfor her. I min Lifesum er daglig mål 2000 kcal i døgnet. Jeg klarer aldri å nå det. Ligger på 1100- 1600 til dagen. 

jeg er 54 kg og har som mål å vedlikeholde vekten. Trener tungt 6 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis du har kuttet kalorier i noen måneder uten å gå ned i vekt, prøv å kutt litt flere kalorier.

Anonymkode: f4c00...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...