AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Vi har nylig demontert en gammel varmepumpe, og da er det en del hull og sår/skrapemerker under der den var montert, og det vil ikke bli montert opp ny på same sted. I tillegg er det litt sot/støv, og litt antydninger til at det har rent kondensvann ned. Veggen er i betong. Det er malt med samme farge bak, som veggen ellers. Jeg kan ikke se at fargen rundt har falmet mer enn det som var skjult bak. Men det er nå 8-9 år siden veggen ble malt. Jeg har nedskrevet hvilken farge og matthetsgrad som ble brukt (en lysegrå matt farge butinox). Spørsmålet er, vil det være mulig å bare rengjøre støvet, sparkle, pusse og male over akkurat det berørte feltet? Eller vil fargeforskjellen mellom ny og gammel maling bli synlig? Det er en del arbeid hvis hele veggen må males, så håper å slippe billig unna Anonymkode: aa4d2...8e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Det vil uten tvil bli synlig ja. 100%. Anonymkode: 8819a...1f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden En malt vegg utvikler seg, selv om det ikke kommer noen ytre skader forandrer fargen seg gjennom årene. Sollys, stearinlys, vedovn og bare det å være i rommet påvirker fargen over tid. Det er ikke sjans at du klarer å matche en gammel farge med ny maling uten at det skiller seg ut som en flekk. Mal i det minste hele den ene veggen. Anonymkode: 6055e...da5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Det er nesten umulig å få til. Du kan nok komme veldig nære hvis du får skannet og blandet en farge som er lik den du har på veggen nå, men da vil disse ha ulik alder og kanskje ulik type, og så eldes de ulikt og forskjellene blir større etter hvert. Hvis du har stående panel, kan du kanskje få det til å se så noenlunde ut hvis du maler de berørte panelbordene i hele høyden, men det er ikke lett å få det helt perfekt. Anonymkode: 44ef7...661 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Det vil bli synlig, ja. Men kanskje mindre synlig enn det ville blitt hvis du ikke maler. Men jeg ville nok malt et større felt. Helst en hel vegg. Anonymkode: f27d8...b6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Jeg ommøblerer mye og flekkmaler veggene mine når jeg flytter rundt på ting. I en bestemt belysning og synsvinkel er det synlig ja. Men det er bare du som kommer til å se det. Folk sitter jo ikke og studerer veggene dine når de er på besøk. Anonymkode: dfc21...a71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 minutter siden #7 Del Skrevet 21 minutter siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi har nylig demontert en gammel varmepumpe, og da er det en del hull og sår/skrapemerker under der den var montert, og det vil ikke bli montert opp ny på same sted. I tillegg er det litt sot/støv, og litt antydninger til at det har rent kondensvann ned. Veggen er i betong. Det er malt med samme farge bak, som veggen ellers. Jeg kan ikke se at fargen rundt har falmet mer enn det som var skjult bak. Men det er nå 8-9 år siden veggen ble malt. Jeg har nedskrevet hvilken farge og matthetsgrad som ble brukt (en lysegrå matt farge butinox). Spørsmålet er, vil det være mulig å bare rengjøre støvet, sparkle, pusse og male over akkurat det berørte feltet? Eller vil fargeforskjellen mellom ny og gammel maling bli synlig? Det er en del arbeid hvis hele veggen må males, så håper å slippe billig unna Anonymkode: aa4d2...8e6 Hvorfor ikke bare male hele veggen? Du får jo ikke kjøpt så lite maling at det kun dekker det lille området. Det vil jo heller ikke bli nok maling med en fargeprøve Anonymkode: a95ee...785 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå