Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Tok ut p-stav i slutten av april 2024, ble gravid 4 uker etterpå, men dette endte desverre i SA i uke 6. Kom raskt igang med ganske regelmessig syklus etter dette, men etter en stund har den blitt veldig uregelmessig. Ikke vært gravid igjen etter SA. Men nå det siste halvåret varierer syklusen fra 37-66 dager. Har eggløsningstester, men syns det er litt stressende å bli helt opphengt i denne testinga hele tiden.. Vi har sex stort sett hver dag (fordi vi vil, ikke fordi vi prøver), en sjelden gang går det en dag uten. Det burde vel da være sånn at vi treffer de fertile dagene uansett, og at det er unødvendig å teste? Eller har det noe å si med tiden på døgnet vi gjør der?

Vet ikke helt hva jeg spørr etter, tror jeg bare vil høre erfaringer fra andre med uregelmessig syklus. Ønsker så gjerne at det skal klaffe snart 🥺

Anonymkode: 52237...f99

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde uregelmessig mens etter pille slutt (26-42), ble gravid noen ganger da vi tydeligvis hadde hyppig nok sex (men det endte i SA dessverre). Jeg gikk til gynekolog, han sa at mine EL potensielt ikke hadde de beste eggene, at det var derfor de endte med aborter. Kanskje. Han satte meg på letrozol for å få mer styr på menstruasjon og jeg ble gravid og fullførte graviditet og fikk fin liten gutt. Gikk tilbake på pillen noen år, av den igjen nå for å få søsken. Gikk rett på letrozol på legens råd for å unngå samme situasjon som sist.

Anonymkode: c7bca...66c

Skrevet

Ville tatt tur til gynekolog. Om du skulle har pcos så er det ikke sikkert du har eggløsning. 

AnonymBruker
Skrevet

Ts. Fastlegen har ønsket at det skal gå hvertfall 1år med prøving før det sjekkes noe mer, men vurderer privat gyn bare for å se at alt er ok. Jeg er 30 og samboer er 35, han har et barn fra tidligere. Føler litt på at klokka tikker, selvom jeg forstår at jeg er ung enda.. men kreves det mye hjelp så er jo det tidkrevende det også. 

Har hatt en periode med mye stress, men det er først når jeg følte meg bedre og bedre at syklusen ble mer uregelmessig så jeg skjønner ikke helt..

Bør kanskje nevnes at jeg gikk i mange år på p-sprøyte hvor jeg ikke hadde mensen i det hele tatt, så er jo redd jeg har ødelagt hele systemet her.. fikk aldri noe råd fra lege om å bytte prevansjon på den tiden. Er en del år siden jeg stoppa med den nå, men tok nesten 2 år før jeg fikk mensen igjen etter jeg sluttet med sprøyte.

Anonymkode: 52237...f99

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke prøvd 1 helt år som fastlegen anbefalte… oppsøk privat gynekolog hadde jeg gjort iallfall.verdifull tid kan gå tapt 

er menstruation uregelmessig/ mer sjeldent så er det et lite rødt flagg om begynnende lav eggreserve (nedsatt hormonproduksjon) 

Anonymkode: 66bcd...f29

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...