Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bruker serum fra dermologica som er veldig dyrt, og tenker å finne et serum på budsjett fra apoteket som er litt i samme gate.

Kanskje noen kan velge ut det beste serumet fra apoteket ?

Er i overgangsalderen og har tørr litt stram hud med volumtap, og klarer ikke å finne ut om huden min er tørr eller fuktfattig.17416057977888819384249901964910.thumb.jpg.8b40f359de59409ebd4fcf09a187354f.jpgScreenshot_20250310_115506_Chrome.thumb.jpg.d42c512c36b7cdded419288e8038e7b3.jpg

Anonymkode: 71b53...031

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ha tørr hud som også er fuktfattig, det er ikke helt uvanlig når man er i overgangsalderen :) Virkestoffene i serumet fra Dermalogica er bl.a. karbamid/urea, pantenol (vitamin B5), melkesyre, hyaluronsyre (HA) og probiotika. Noen serum jeg tror kan fungere bra for deg er:

COSRX Hydrium Triple Hyaluronic Moisture Ampoule

The Inkey List Ectoin Hydro-Barrier Serum

Tocobo Bifida Biome Essence

Både COSRX og The Inkey List får du på flere apotek.

Samtlige av disse skal påføres lett fuktet hud, jeg vil faktisk anbefale å gå til innkjøp av en fuktspray, f.eks. Avène Eau Thermale Spring Water, som du også får på apotek. Jeg er selv i overgangsalderen og har hud som har lett for å bli dehydrert, og for min del gjorde det definitivt en forskjell å legge til dette i rutinen min. La serumet trekke inn i noen minutter før du påfører fuktighetskrem og solkrem. 

Hvilke produkter bruker du ellers?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Apotek betyr ikke nødvendigvis billigere, hvis du bare skal låse deg til apotekvarer så går du glipp av mange bra og billige produkter.

Anonymkode: 54236...c6e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (3 timer siden):

Du kan ha tørr hud som også er fuktfattig, det er ikke helt uvanlig når man er i overgangsalderen :) Virkestoffene i serumet fra Dermalogica er bl.a. karbamid/urea, pantenol (vitamin B5), melkesyre, hyaluronsyre (HA) og probiotika. Noen serum jeg tror kan fungere bra for deg er:

COSRX Hydrium Triple Hyaluronic Moisture Ampoule

The Inkey List Ectoin Hydro-Barrier Serum

Tocobo Bifida Biome Essence

Både COSRX og The Inkey List får du på flere apotek.

Samtlige av disse skal påføres lett fuktet hud, jeg vil faktisk anbefale å gå til innkjøp av en fuktspray, f.eks. Avène Eau Thermale Spring Water, som du også får på apotek. Jeg er selv i overgangsalderen og har hud som har lett for å bli dehydrert, og for min del gjorde det definitivt en forskjell å legge til dette i rutinen min. La serumet trekke inn i noen minutter før du påfører fuktighetskrem og solkrem. 

Hvilke produkter bruker du ellers?

Jeg har de siste årene brukt alt fra dyre merker med og uten retinol (som huden min ikke tålte, da jeg ble stram og tørr) til billigmerker.

Nå bruker jeg rensemelk fra REN for sensitiv hud, øyekremen til The Inkey List og som dag/nattkrem La Roche-Posay "Hyalu B5 Riche".

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.3.2025 den 16.57):

Jeg har de siste årene brukt alt fra dyre merker med og uten retinol (som huden min ikke tålte, da jeg ble stram og tørr) til billigmerker.

Nå bruker jeg rensemelk fra REN for sensitiv hud, øyekremen til The Inkey List og som dag/nattkrem La Roche-Posay "Hyalu B5 Riche".

Ts

I utgangspunktet helt greie produkter, men de er faktisk ikke helt velegnet til tørr og fuktfattig hud som kanskje også er litt sensitiv :) Hvis rensemelken du bruker er den som heter Evercalm, så kan du være oppmerksom på at den inneholder den en del eteriske oljer som kan være både irriterende og uttørkende. Noen gode og rimelige alternativer  uten parfyme og eteriske oljer er bl.a.

Cosmica Soft & Sootihing Cleansing Lotion

Lumene Nordic Hydra Oat Milk Oil Cleanser

La Roche-Posay Tolèriane Dermo Cleanser

Fuktighetskremen din inneholder mange gode ingredienser, men dessverre også ganske mye alkohol, som har en uttørkende effekt på huden. Noen andre kremer du kan vurdere å prøve når du har brukt opp den du har, er f.eks.

Q +A Ceramide Defence Face Cream som er et helt utmerket budsjettkjøp for tørr hud, og helt uten irriterende ingredienser

Et annet bra budsjettkjøp for tørr og sensitiv hud er Decubal Hydrating Night Cream, som godt kan brukes på dagtid :) 

Du kan også vurdere Biotherm Cera Repair Barrier Moisturizing Cream, mulig den blir litt for "lett" for ditt behov, men det er en nydelig krem med masse gode ingredienser. Den jeg har lenket til er 50 ml, men du får kjøpt en mindre krukke på 30 ml til et par hundrelapper, dersom du vil prøve den. 

Paula's Choice Resist Barrier Repair Advanced Moisturizer er også en svært god krem for tørr, fuktfattig og sensitiv hud, og inneholder hudstyrkende peptider i tillegg til ceramider og andre fuktighetsgivende og -bevarende ingredienser. 

Samtlige av kremene jeg har foreslått, kan brukes både morgen og kveld. Du kan evt. legge til en ansiktsolje på kveldstid, og så trenger du en solkrem med (minst) faktor 30 til bruk på dagtid. Å bruke solkrem er faktisk noe av det viktigste du gjør for å beholde en sunn hud og unngå for tidlig hudaldring :) 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...