Gå til innhold

Er en BMW iX xDrive 60 verdt det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er en kampanje for BMW iX xDrive 60 der man nå får en rabatt på en standard pakke samt vinterhjul inkludert for 900k tilsammen. Vanligvis koster jo en slik bil 1-1,2 mill, så sånn sett et godt tilbud. Men man får jo en brukbar bil for en mye billigere penge hvis man vil, så er det egentlig verdt å bruke så mye penger på en bil. For eksempel en brukt tesla med 50.000 km kan man få for 150-200k, så det er betydelig billigere. Hva får man i merverdi av å investere i en bil for nesten en million? F.eks, bedre kvalitet på kjøringen? mer komfortabel kjøring? Gir en sånn bil mer status hos damer/i det sosiale?

Anonymkode: de26f...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er fullstendig inhabil så mitt svar er ubetinget "JA" det er verdt det.. ikke på grunn av status og draget på damene, men på grunn av bilen, komfort, kvalitet, kjøreglede osv osv

Endret av Carrot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Carrot skrev (2 minutter siden):

Jeg er fullstendig inhabil så mitt svar er ubetinget "JA" det er verdt det.. ikke på grunn av status og draget på damene, men på grunn av bilen, komfort, kvalitet, kjøreglede osv osv

Kan du utdype hva du mener med komfort, kvalitet mv? Hvordan merker du forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan du utdype hva du mener med komfort, kvalitet mv? Hvordan merker du forskjellen?

tja, jeg har kjørt Audi (A5, A6 og eTron), Toyota (Avensis og RAv4), WV (golf og passat), Volvo (både V90 og XC90), Jeep (Som ikke er i samme klasse whatsoever) for å nevne noen og BMW sin 4wd er noe helt eget for eksempel, gearkassen håndterer ulikt både automat og manuell, den er på en måte mer presis om det gir mening, setene er komfortable og passer min kropp bedre, justeringen på rattet passer meg godt, opplevelsen av kjøreegenspakene er sprekere og bakkekontakten man kjenner i baken ved aktiv kjøring for eksempel er noe helt for seg (Jeep og Volvo XC90 var selvsagt helt ulike og derfor ikke med i dette men sete og komfort er likevel medregnet)
Samtidig har min siste BMW kostet meg mindre i service og vedlikehold enn de andre ergo kvalitet.. Men som sagt jeg er fullstendig inhabil for jeg er 100% fornøyd med min BMW i så mye større grad enn noen av de andre jeg har kjørt og når jeg skal bytte blir det garantert til en ny BMW. MEn det skal sies, både Audiene (kanskje spesielt A6 avant) og Volvo (V90) kommer ganske nær på godfølelsen, og skulle jeg mot formodning valgt noe annet enn BMW ville det blitt en av de to da SUV ikke gir samme kjøreglede for min del som en "vanlig" bil.. Men det er jo igjen preferanser det er snakk om og ikke noe som er dokumentert..

Endret av Carrot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Understellet er luftdempet, så man får en mye bedre demping. Ujevnheter i veien blir "borte", og de merkes ikke på samme måte. Man kan ofte heve og senke bilen noe, som gjør underverker for kjørefølelsen. 

Man får ofte massasje i rygg og sete, og ventilasjon i rompa er utrolig behagelig på varme sommerdager. Materialene i bilen er ofte bedre, og ting som ser ut som metall er metall og ikke lakkert plastikk. Oppvarmet frontrute er sikkert kjekt det også. 

Seter er elektriske, husker deg som sjåfør og stiller seg inn når du nærmer deg bilen. Enkelte modeller justerer også sidespeil, kanskje tilogmed speilet. Mest sannsynlig er også anlegget av en helt annen kaliber enn en billigere bil. Adaptive kjørelys er også en super ting å ha. 

Og så har man mer tulleting, som store dekk med lite gummi og andre eksteriørting. 

Om det er verdt det må folk bestemme selv ut fra personlig økonomi. Selv synes jeg det er galskap å bruke så mye penger på en bil. Og jeg er prinsipielt motstandere av folk som MÅ ha oppgradert anlegg i bilen, men ikke tar seg råd til tilsvarende i stua hjemme. Der er TV-høyttalere og en middels gammel tv tipptopp. Og det burde vært ulovlig å ha skiboks på taket mer enn 4 dager i strekk, med mindre man har søkt Statens Vegvesen om dispensasjon fordi man skal på påsketur. 

Endret av newman01
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...