Gå til innhold

Spørsmål om jern

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tar for tiden jern og lurer på et par ting. Har gått på jerntilskudd før også, men da passet jeg ikke på å ikke ta med melkeprodukter og tok ikke med appelsinjuice heller. Denne gangen gjør jeg alt dette, altså tar med appelsinjuice hver dag og passer på melkeprodukter. 

Hvor lang tid gikk det fra dere startet på jerntilskudd til dere merket bedring? Jeg sover mye mer og bedre enn før, er det pga jerntilskudd? Tar Aminojern tilskudd og lurer på dere som har gått på Aminojern, hvor fort gikk dere opp?

Anonymkode: 2ad71...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Altså jeg ligger på 21, og lurer på hvor fort man går opp fra 21 til 50 feks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Umulig å svare på, for det kommer an på individuelle forskjeller. Jern er lurt å ta med c vitamin, men du skal ikke ta det med melkeprodukter. Det skal taes flere timer unna måltid med meieri.

Anonymkode: e541a...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Umulig å svare på, for det kommer an på individuelle forskjeller. Jern er lurt å ta med c vitamin, men du skal ikke ta det med melkeprodukter. Det skal taes flere timer unna måltid med meieri.

Jeg skrev at jeg tar den som den skal tas, altså riktig. Hva er meningen da å gjenta det jeg allerede har skrevet?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skrev at jeg tar den som den skal tas, altså riktig. Hva er meningen da å gjenta det jeg allerede har skrevet?🤔

Og jeg kan gjenta det jeg skrev; det er individuelt. Du kan ha en helt annen evne til opptak selv om du tar samme dose som alle andre, det kommer an på flere faktorer. Så derfor blir det et umulig spørsmål å svare på. Og det å få opp nivået fra 21 til 50 betyr ikke at kroppen har fikset mangelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Og jeg kan gjenta det jeg skrev; det er individuelt. Du kan ha en helt annen evne til opptak selv om du tar samme dose som alle andre, det kommer an på flere faktorer. Så derfor blir det et umulig spørsmål å svare på. Og det å få opp nivået fra 21 til 50 betyr ikke at kroppen har fikset mangelen. 

Jeg er ikke ts. Men vil man ikke føle seg bedre om nivå øker? Hvis man ikke har problem med anemi, bare jernmanveln

Anonymkode: 1952d...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg er ikke ts. Men vil man ikke føle seg bedre om nivå øker? Hvis man ikke har problem med anemi, bare jernmanveln

Anonymkode: 1952d...6ec

Det kommer helt an på om man har gått med mangel lenge og hvor kraftige symptomene er. Jeg hadde f.eks d vitaminmangel, og hadde ingen lindring i symptomer før nivåene hadde økt over lengre tid. Så det kommer an på omfang og symptomsbildet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...