Gå til innhold

Fødselsdepresjon - en liten goodie bag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en i nær familie som er deprimert etter å ha født. Babyen er nå 1 måned, og hun har det ikke veldig bra. Får veldig god oppfølgning på helsestasjon og samtalegrupper med andre mødre. 

Jeg skal på besøk og ønsker å gi en liten «oppmuntring» i form av en liten goodie bag. Noe jeg håper kan være litt hyggelig og tiltenkt egenpleie i en tung tid. 

Forslag til hva jeg kan putte i goodie bag’en? Hva hadde du satt pris på? 

Anonymkode: 1a5ea...7d0

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis du skal kjøpe noe, så ville jeg satt pris på noe hudpleie.

Men aller mest ville jeg satt pris på om besøket kunne se til babyen mens jeg dusjet eller at de tok støvsugeren en runde, vasket opp eller lagde hjemmelaget mat til meg😅

Anonymkode: 65c6a...319

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AlexandraX skrev (5 minutter siden):

Bleier og babygrøt

Babygrøt til en baby på 1 mnd?

Anonymkode: 8129e...c1c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingenting. Tilby deg å hjelpe. Ta en trilletur med babyen, hjelp henne med oppvasken, lag en middag eller ta med take out.

Hun har ingen glede av sminke og kremer. 

Hilsen alvorlig fødselsdeprimert.

Anonymkode: ae87a...235

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke gi ting men heller hjelp i hjemmet, med husstell, barnepass  ta med deg middag(er) eller bakst til frysen. Rett og slett gjøre hverdagen litt lettere.

Anonymkode: 6b5c5...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ville satt pris på bakst og kanskje en termos med kaffe. Noe enkelt liksom. Med en gang det blir masse tuppervare med mat og greier så blir det egentlig bare mer jobb. Fikk masse «hjelp» med middag i barseltiden, men det førte jo bare til masse oppvask, og ingen som sa «sett deg ned, vi tar oppvasken». De fleste har jo masse hudpleie eller de har preferanser på produkter. Ville og satt pris på tiden til en lang og god dusj. 

Anonymkode: 030e5...01f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville tatt med lunsj, hjemmelaget middag og noe til fryseren. Og tilbudt at hun kan ta en dusj, powernap, noe slikt. Samt hjelp i hjemmet heller ja. 

Anonymkode: e849e...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg sto i det var det beste jeg fikk en venninne som kom med hjemmebakte boller jeg kunne fryse ned. Alle andre gaver ble bare rot jeg måtte håndtere. 

Anonymkode: 63934...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville tatt med noe å spise, og gjerne noe enkelt, slik det ikke blir mye oppvask. Feks takeaway pizza eller noen gode boller. 

Kanskje du kan bake fylte horn eller pizzasnurrer hun kan ha i fryseren. Kjøp med en god te, krukke honning og noe snacks som nøtter eller god sjokolade. 

Tilby deg å sette på kaffe, finne frem drikke osv. Du kan også spørre om hun vil ta en dusj, hvil el. Også kan du la besøket vare kort. 

Anonymkode: e3b8f...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...