AnonymBruker Skrevet 10. mars 2025 #1 Skrevet 10. mars 2025 Aldri vært plaget med BV annet enn å ha fått det ved noen anledninger ved bytte av partner, som er ganske vanlig. Nå har jeg vært i stabilt forhold i mange år og ingen nye partnere. I de siste par år har jeg opplevd å få dette flere ganger. Det begynner å bli direkte plagsomt og ødelegger for sexlivet. Når jeg leser nyere forskning ser jeg det stilles spørsmål ved om dette kan være seksuelt overførbart, det kan ikke helt utelukkes. Når jeg attpåtil mistenker at kjæresten faktisk er utro, må jeg si jeg lurer. Vi skulle jo være meget godt kjent med hverandres bakterieflora…. Noen som har tanker/erfaringer rundt dette? Anonymkode: 15540...098
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2025 #2 Skrevet 10. mars 2025 BV er ikke en kjønnssykdom. https://sexogsamfunn.no/sykdommer/andre-plager-og-infeksjoner/bakteriell-vaginose/#:~:text=Bakteriell vaginose er ikke farlig,seksuelt overførbar infeksjon eller kjønnssykdom. BV kan du få ved ubalanser som følge av kosthold. Gjær, sukker, det er mye som kan påvirke underlivet negativt. Hvis du mistenker at kjæresten din er utro så får du nesten ta den praten med han, men å skylde på han for at du skal ha fått BV? Anonymkode: fb633...f30
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2025 #3 Skrevet 10. mars 2025 Jeg slet ihvertfall mye med uvi,sopp og bv da min partner var utro. Ikke hatt det før eller etter. Anonymkode: bf339...9d5 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2025 #4 Skrevet 10. mars 2025 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): BV er ikke en kjønnssykdom. https://sexogsamfunn.no/sykdommer/andre-plager-og-infeksjoner/bakteriell-vaginose/#:~:text=Bakteriell vaginose er ikke farlig,seksuelt overførbar infeksjon eller kjønnssykdom. BV kan du få ved ubalanser som følge av kosthold. Gjær, sukker, det er mye som kan påvirke underlivet negativt. Hvis du mistenker at kjæresten din er utro så får du nesten ta den praten med han, men å skylde på han for at du skal ha fått BV? Anonymkode: fb633...f30 Dette er jeg klar over, ikke en kjønnssykdom, men kan se ut til å kunne overføres seksuelt også. Anonymkode: 15540...098
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2025 #5 Skrevet 10. mars 2025 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg slet ihvertfall mye med uvi,sopp og bv da min partner var utro. Ikke hatt det før eller etter. Anonymkode: bf339...9d5 Ja, sopp har jeg nesten hatt kronisk de siste par år, uvi en gang. Sopp er heller ikke noe jeg har vært plaget med tidligere, og heller ikke med nåværende partner, før inntil to år siden. Anonymkode: 15540...098 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2025 #6 Skrevet 10. mars 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette er jeg klar over, ikke en kjønnssykdom, men kan se ut til å kunne overføres seksuelt også. Anonymkode: 15540...098 Jeg har hatt bv uten partnere, så poenget er at du må ikke automatisk klandre kjæresten din. Anonymkode: fb633...f30 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2025 #7 Skrevet 10. mars 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Aldri vært plaget med BV annet enn å ha fått det ved noen anledninger ved bytte av partner, som er ganske vanlig. Nå har jeg vært i stabilt forhold i mange år og ingen nye partnere. I de siste par år har jeg opplevd å få dette flere ganger. Det begynner å bli direkte plagsomt og ødelegger for sexlivet. Når jeg leser nyere forskning ser jeg det stilles spørsmål ved om dette kan være seksuelt overførbart, det kan ikke helt utelukkes. Når jeg attpåtil mistenker at kjæresten faktisk er utro, må jeg si jeg lurer. Vi skulle jo være meget godt kjent med hverandres bakterieflora…. Noen som har tanker/erfaringer rundt dette? Anonymkode: 15540...098 Jeg fikk KUN bakteriell vaginose når eksen hadde vært ute og dratt med ny bakterieflora hjem. Hver eneste gang. Så ja, jeg støtter følelsen du har. Jeg har aldri hatt det i etterkant og det er tosifret antall år siden.. I rest my case🙄 Anonymkode: 73bea...c0e 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2025 #8 Skrevet 10. mars 2025 Jeg får det bare om jeg vasker meg og er uheldig og får såpe der det ikke skal såpe. Det er ikke noe sånt heller? Anonymkode: 3e70f...044
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2025 #9 Skrevet 10. mars 2025 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg får det bare om jeg vasker meg og er uheldig og får såpe der det ikke skal såpe. Det er ikke noe sånt heller? Anonymkode: 3e70f...044 Nei, pga alle underlivsproblemer som har vært/er så er jeg hyper nøye. Anonymkode: 15540...098
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2025 #10 Skrevet 10. mars 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg fikk KUN bakteriell vaginose når eksen hadde vært ute og dratt med ny bakterieflora hjem. Hver eneste gang. Så ja, jeg støtter følelsen du har. Jeg har aldri hatt det i etterkant og det er tosifret antall år siden.. I rest my case🙄 Anonymkode: 73bea...c0e Kan jeg spørre om du i tillegg ofte hadde soppinfeksjoner? Anonymkode: 15540...098
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2025 #11 Skrevet 10. mars 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har hatt bv uten partnere, så poenget er at du må ikke automatisk klandre kjæresten din. Anonymkode: fb633...f30 Enig i det. Det er dessverre bare så mange tegn på utroskap også, og når jeg setter sammen «bitene» så er det flere ting som gir «mening». Men, det er en annen diskusjon jeg ikke vil gå inn i her. Anonymkode: 15540...098
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2025 #12 Skrevet 10. mars 2025 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Enig i det. Det er dessverre bare så mange tegn på utroskap også, og når jeg setter sammen «bitene» så er det flere ting som gir «mening». Men, det er en annen diskusjon jeg ikke vil gå inn i her. Anonymkode: 15540...098 Huff, det er kjedelig. Men da bør du jo komme deg vekk fra det forholdet ❤️ Anonymkode: fb633...f30
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå