Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I slutten av april skal jeg på "10 år siden vi var russ" fest. På invitasjonen står det ingenting om hvor fint man skal kle seg. Jeg vil ikke være overpyntet men heller ikke "underpyntet".

Jeg tenker enten: trang ola bukse, pene høyhælte sko, en hvit topp og sånn svart/trang/kort vest som er "moderne" nå....

eller.....

Sånn svart "city shorts" med høyhælte sko og noe over...men hva...

Men jeg er tredd jeg blir for lite pyntet om jeg kommer i olabukse?? Hva tror dere??

Forslag please!!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sånn svart "city shorts" med høyhælte sko og noe over...men hva...

Men jeg er tredd jeg blir for lite pyntet om jeg kommer i olabukse?? Hva tror dere??

Shorts med høye hæler og en fin topp/dressjakke høres fint ut!

:Nikke:

Tror jeg hadde styrt unna jeans, men det er meg. :)

Skrevet
Shorts med høye hæler og en fin topp/dressjakke høres fint ut!

:Nikke:

Tror jeg hadde styrt unna jeans, men det er meg.  :)

:Nikke: Jeans hører ikke hjemme på en jubileumsfest!

Gjest camillo
Skrevet
:Nikke: Jeans hører ikke hjemme på en jubileumsfest!

... men det gjør shorts?

Jeg følger over hodet ikke med på trender, så det er godt mulig det er fint... Men hva slags shorts snakker vi om egentlig? :ler:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg ville heller ikke brukte jeans. Det kan man gjøre på byen, men ikke på en arrangert fest av dette slaget

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg og synes ikke jeans passer helt på noe sånnt.

Skal selv på fest uten kleskode snart og jeg skal ha på meg kort skjørt, støvletter og en kul topp.

Da føler jeg meg pynta uten og være overpynta.

Skrevet
... men det gjør shorts?

Jeg følger over hodet ikke med på trender, så det er godt mulig det er fint... Men hva slags shorts snakker vi om egentlig?  :ler:

Jeg så for meg "dresshorts", dvs dressbukse-lignende knebukse.

Men vet ikke om det var det trådstarter mente? :klø:

Skrevet

Enig med de som sier at jeans ikke er tingen på en slik fest. (elsker jeans selv, men elsker å pynte meg når jeg skal ut)

Shorts synes jeg høres kjempefint ut!

Skrevet

Enig i at jeans ikke er vanlig festantrekk....ser liksom bare at så mange bruker det "hele tiden" at jeg har inntrykk av at det er mere "pent" nå enn det var for noen år siden.

Cityshorts (som jeg nevnte er det de kaller det i H&M katalogen ihvertfall.) Hvordan skal man beskrive det....det er vel det store og hotte i år....dressbukse som slutter over knærne.....

Feks slik (betse bildet jeg fant i farta): BILDE

Jeg ville isåfall hatt svart og med en kuul topp og smykker, samt høyere og penere sko......

Skrevet

Gjest: søt kjole men jeg syns den blir alt for sommerlig i april ja. Dessuten er det typisk meg å komme i kjole/skjørt når alle andre går i bukse og da føler jeg meg så overpyntet....

Skrevet (endret)

Jeg ville gått for smale svarte dressbukser og sko med skikkelig høye hæler (kanskje røde????). En sort bluse med rysjer og et kult belte. Store øreringer og smykke er et must. Og en liten konvolutt veske. Da hadde iallefall jeg følt meg sexy... Og så passer det til nesten alle anledninger....

Endret av Prinsesse på erten
Gjest gjesten
Skrevet

Synes du skal finne en kjole/ skjørt/ dressbukse, og droppe shorts/ jeans. Kommer du i jeans tror jeg du vil være "underdressed" i forhold til de andre. Det hele handler jo litt om å vise frem seg seg, typisk nok ;)

Russekullet mitt hadde " ti år siden russetida"- fest ifjor og da var antrekket mer i retning av julebord enn "ut på byen- antrekk" (les:jeans). Logisk nok når man betalte 500 kr for 3- retters og noen drinker. Om dere også har full middag, kan du helt sikkert pynte deg litt mer enn om festen kun er en fest uten noe mat inkludert.

Skrevet

OK jeg har skjnt at jeans ikke er smart. vil gjerne ha flere forslag til hva SOM ER DET istedenfor nå.....

Ok jeg holder på min kjole kommentar selv etter den siste linken gjest. Jeg skrev jo nettopp at jeg PLEIER å ha kjole og føle meg altofr pyntet i forhold til de andre. I artikkelen din står det jo nettopp at "alle går i jeans2 og hvis man vil "skille seg ut" så kan man ta kjole.....jeg vil ikke skille meg ut....

Dvs jeg vil gjerne skille meg ut - men da i den forstand at jeg ser bra ut i det jeg har på meg (kanskje bedre enn en annen som har noe av det samme...he he) men ikke i den forstand at jeg er overpyntet....

Gjest Emeldina
Skrevet

Her er et forslag til et antrekk jeg har satt sammen som både er pyntet og elegant, men ikke over-pyntet! Alt er fra ASOS og NAP, men man kan helt fint finne noe lignende i andre butikker. Dette er bare ment som inspirasjon:

Antrekk

Altså, jeg hadde gått for sorte skinny jeans og en babydoll/camisole topp. Eventuelt gullsko og gullveske. En (gull)bolero hadde også passet bra til det antrekket. Ja, jeg liker gull... :rodme:

Skrevet

Takk Emeldina. Veldig meg!! Den svarte buksa var kuul. Liker at den er sånn trang og det syns jeg er kuult sammen med høye sko!! Gull er kuult! Men jeg ville valgt noe annet enn den rosa toppen....

Gjest Emeldina
Skrevet

Så bra at du likte noe av det da! Har ikke peiling på stilen eller personligheten til noen her inne; registrerte meg i dag, og er super-glad for endelig å ha funnet et bra forum!

Skinny bukser er elsk, og gull(t) er kult! :hjerter_rundt:

Det finnes mange fine topper, men babydolls, eller i det hele tatt topper som er trange oppe og vide nedover, er veldig fint til trange bukser! Ellers kan man variere i det uendelige...

Jubileum er sikkert morsomt! Gleder meg allerede til mitt 10-års jubileum etter videregående.. Det blir i... *tenke* 2012.. Hehe.. Noen år til, jah..

Skrevet

Hvor finner jeg ei sånn trang, svart bukse da? Som ikke er i jeans stoff.....

Gjest Emeldina
Skrevet

Tror de har på:

- JC (de hadde til 499,- før i alle fall)

- Bik Bok

- Vero Moda/Only

Og sikkert mange flere steder...

Den jeg postet bilde av fra ASOS koster bare 270 kr: Bukse

Har aldri bestilt fra ASOS før, men det skal visst være helt trygt.

Her er en annen fra ASOS, til 245 kr Bukse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...