AnonymBruker Skrevet 10. mars #1 Del Skrevet 10. mars Hei! Jeg prøver å hjelpe min søster som har vært dum å dratt på seg gjeld, ett bankbytte. Problemet er nettopp gjelden, som gjør at hun kun får konto, men ikke bankkort. Har vært i kontakt med flere banker, men får samme svar tilbake. «Er man ikke kredittverdig, så får man ikke bankkort. Prøv en annen bank». Er det noen som har ett tips på en bank som kan hjelpe henne her? Det funker dårlig i hverdagen uten bankkort, så håper noen har gode råd. Hun vet det er dumt å havne i en slik situasjon, men av og til skjer dumme valg, dessverre.🥺 Setter pris på all hjelp🙏 Anonymkode: f97f0...435 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #2 Del Skrevet 10. mars Høres VELDIG rart ut! Men, jeg fikk konto og kort i Bulder nå sist. Ikke tok de kredittvurdering heller. Du blander ikke bankkort og kredittkort? Anonymkode: 6d525...c96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #3 Del Skrevet 10. mars Man får jo debetkort uten kredittvurdering? Anonymkode: c129e...88e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leeloo Skrevet 10. mars #4 Del Skrevet 10. mars Høres jo litt merkelig ut at hun ikke kan få et debetkort, det er jo ikke slik som for noen år siden at det er lett å overtrekke det. Alternativet er at hun kjøper VISA gavekort, men det løper vel på kostnad hver gang man bruker det så det er ekstremt uøkonomisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #5 Del Skrevet 10. mars Snakker om helt vanlig bankkort ja, og dessverre ikke tull. Hvor mye og hvor omfattende gjelden hennes er, er jeg ikke satt helt inn i, men tydelig at det da må være en del. Men, takk for tips om Bulder. Anonymkode: f97f0...435 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #6 Del Skrevet 10. mars Har aldri hørt om. At hun ikke vår kredittkort er nå en ting, men å bli nektet å få et vanlig visa-kort som kun kan brukes på hennes egne penger i banken?? Meget rart! Anonymkode: 1d256...5b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #7 Del Skrevet 10. mars Er det kredittkort du mener? Er jo litt rart å ikke få bankkort, er det tomt får man ikke brukt det. Anonymkode: 454d4...f62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #8 Del Skrevet 10. mars Men hvorfor skal hun bytte bank? Anonymkode: e7f0e...9e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #9 Del Skrevet 10. mars Hun skal bytte bank, da hun fikk avsluttet kundeforhold i forrige bank etter mislighold. Snakk om helt vanlig bankkort, eller debet om du vil. Hittil har DnB, div Sparebanker og Sbanken bl.a nektet etter kredittsjekk. Anonymkode: f97f0...435 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #10 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Snakker om helt vanlig bankkort ja, og dessverre ikke tull. Hvor mye og hvor omfattende gjelden hennes er, er jeg ikke satt helt inn i, men tydelig at det da må være en del. Men, takk for tips om Bulder. Anonymkode: f97f0...435 Men det har ikke noe å si mye. Har dere prøvd å bare åpne konto og bestilt kort? Kan det være at de som svarer dere på banken misforstår deg og tror at du mener kredittkort? Anonymkode: 6d525...c96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #11 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun skal bytte bank, da hun fikk avsluttet kundeforhold i forrige bank etter mislighold. Snakk om helt vanlig bankkort, eller debet om du vil. Hittil har DnB, div Sparebanker og Sbanken bl.a nektet etter kredittsjekk. Anonymkode: f97f0...435 Hvis hun har mislighold den banken hun har, er nok andre banker redd for at hun skal gjøre det samme der. Anonymkode: 454d4...f62 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #12 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hun skal bytte bank, da hun fikk avsluttet kundeforhold i forrige bank etter mislighold. Snakk om helt vanlig bankkort, eller debet om du vil. Hittil har DnB, div Sparebanker og Sbanken bl.a nektet etter kredittsjekk. Anonymkode: f97f0...435 Vergen hennes kan vel opprette en konto for henne? Anonymkode: e7f0e...9e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #13 Del Skrevet 10. mars Det høres veldig rart ut at hun ikke skal kunne få ett debetkort engang, det kan selv en 13åring få. Dere har vært i kontakt med kundeservice, og sagt at det kun er snakk om debetkort? Er det kun mislighold av gjeld som gjør at hun er sagt opp av banken? Det skal være relativt stort eller langvarig mislighold for at banken sier opp kundeforhold. Siden alle bankene nekter henne tilogmed bankkort, så kan det virke som det er mer bak dette enn kun mislighold. Anonymkode: 9d93c...f8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #14 Del Skrevet 10. mars Dessverre ikke noe verge inne i bildet. Og misligholdet sin omfang vet jeg ikke helt, men er såpass at det nå kredittsjekkes for vanlig bankkort. Både hun og meg selv har snakket med bank, og får tilbake samme standard svar at hun ikke går gjennom kredittsjekk. Så kommer liksom ikke noe videre. Derfor prøver vi her for å se om noen har tips på bank der hun slipper kredittsjekk, så hun kan få ett vanlig debit bankkort. Anonymkode: f97f0...435 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #15 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Dessverre ikke noe verge inne i bildet. Og misligholdet sin omfang vet jeg ikke helt, men er såpass at det nå kredittsjekkes for vanlig bankkort. Både hun og meg selv har snakket med bank, og får tilbake samme standard svar at hun ikke går gjennom kredittsjekk. Så kommer liksom ikke noe videre. Derfor prøver vi her for å se om noen har tips på bank der hun slipper kredittsjekk, så hun kan få ett vanlig debit bankkort. Anonymkode: f97f0...435 Hvordan vet de at hun skal kredittsjekkes for vanlig bankkort? Anonymkode: 6d525...c96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #16 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan vet de at hun skal kredittsjekkes for vanlig bankkort? Anonymkode: 6d525...c96 Det kan være noe som skjer automatisk i bakgrunnen av datasystemet når man taster inn personnummer og skal opprette konto i en ny bank? Gjetting fra min side. Anonymkode: fa172...946 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #17 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hun skal bytte bank, da hun fikk avsluttet kundeforhold i forrige bank etter mislighold. Snakk om helt vanlig bankkort, eller debet om du vil. Anonymkode: f97f0...435 Hun må spørre eksisterende bank om hun kan fortsette kundeforholdet med kun brukskonto og debetkort uten Visa. Be om å få se svaret hun mottar. Jeg tror ikke hun har fortalt deg hele historien. Anonymkode: bda75...a48 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #18 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Dessverre ikke noe verge inne i bildet. Og misligholdet sin omfang vet jeg ikke helt, men er såpass at det nå kredittsjekkes for vanlig bankkort. Både hun og meg selv har snakket med bank, og får tilbake samme standard svar at hun ikke går gjennom kredittsjekk. Så kommer liksom ikke noe videre. Derfor prøver vi her for å se om noen har tips på bank der hun slipper kredittsjekk, så hun kan få ett vanlig debit bankkort. Anonymkode: f97f0...435 Har dere sittet sammen å ringt banken for å spørre om hennes konkrete situasjon ? Har du sett oppsigelsen av kundeforholdet i eksisterende bank? Anonymkode: 9d93c...f8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #19 Del Skrevet 10. mars Hun må ha drevet utstrakt svindel med banken for å bli nektet noe så vanlig som et bankkort i en bank? Har hun gjeld til banken hun nå prøver å forlate da, og så vil hun at en ny bank skal gi henne "ny sjanse"? Har de kredittsjekket henne, ser de jo at hun har gjeld til f.eks. "DNB" og det skremmer vel vekk nye banker at hun har gjeld til andre banker. Anonymkode: fa172...946 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 10. mars #20 Del Skrevet 10. mars (endret) Kan ikke si jeg husker at det har blitt gjennomført en kredittsjekk av meg de gangene jeg har åpnet nytt kundeforhold med en bank. Den sjekken kommer først senere når man ordner med huslån, kreditt osv. Men for vanlig bankkonto med debetkort gjøres det vel ingen kredittsjekk. Relativt sjelden en bank sier opp et kundeforhold pga. misligholdt lån. De kan si opp lånet så det må innløses øyeblikkelig, men at hele kundeforholdet sies opp må vel være litt mer enn etpar ubetalte avdrag Registrer en frivillig kredittsperre, kanskje det blir lettere da? Endret 10. mars av newman01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå