AnonymBruker Skrevet 10. mars #1 Skrevet 10. mars Hva er den fineste skrivemåten? Anonymkode: ec184...46d
AnonymBruker Skrevet 10. mars #3 Skrevet 10. mars Nellie. navn som ender på y er stort sett maskuline, det eneste unntaket jeg kommer på i farta er Roxy, men det er kanskje ikke et navn, men et kallenavn/forkortelse av Roxanne/Roxanna Anonymkode: 29eda...187
AnonymBruker Skrevet 10. mars #4 Skrevet 10. mars Nelly. Det er da mange jentenavn som slutter på -y, synes ikke det er maskulint i det hele tatt. Men -ie ending framstår som barnslig og useriøst, synes jeg. Anonymkode: 851d0...6f5 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars #5 Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nellie. navn som ender på y er stort sett maskuline, det eneste unntaket jeg kommer på i farta er Roxy, men det er kanskje ikke et navn, men et kallenavn/forkortelse av Roxanne/Roxanna Anonymkode: 29eda...187 Hørt om Jenny, Lilly, Milly, Anny, Emily? Anonymkode: 851d0...6f5 7 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars #6 Skrevet 10. mars Nelly. Det er det jenta vil få færrest feilstavelser med, og det tenker jeg veier tyngst. Selv er jeg ingen fan av stum h, men da datteren vår skulle hete Elisabeth/Elisabet/Elizabeth falt vi ned på Elisabeth av samme grunn. Det er det de fleste skriver. Hadde noen sagt til meg at de heter Nelly uten å presisere hvordan det staves, ville jeg skrevet Nelly- ikke Nelli eller Nellie. Anonymkode: 985c2...931 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars #8 Skrevet 10. mars Nelly er klesbutikk i mitt øre. Anonymkode: f83db...705 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars #9 Skrevet 10. mars Jeg foreslår Nell💕Nell er mest brukt i England, men funker like godt på norsk som Nelly. Anonymkode: 084d2...1e5
AnonymBruker Skrevet 10. mars #11 Skrevet 10. mars Om du bor i Norge, ville jeg ikke skrevet Nellie, med mindre den siste e-en skal uttales, ie er veldig engelsk stavemåte. Anonymkode: 6ffba...18e
AnonymBruker Skrevet 10. mars #17 Skrevet 10. mars Jeg hadde styrt unna Nellie selv, men det er et fint nok navn det. Anonymkode: 8212a...cd6
AnonymBruker Skrevet 10. mars #20 Skrevet 10. mars Nelly, så hun slipper å presisere «med ie» hver eneste gang. Anonymkode: 743ae...4ff 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå