AnonymBruker Skrevet 10. mars #1 Skrevet 10. mars Jeg synes hunden min (kort glatt pels) lukter annerledes enn min søsters (lang pels). Hva er deres erfaringer med lukt fra forskjellige slags hunder? Anonymkode: 53c22...032
Tabris Skrevet 10. mars #2 Skrevet 10. mars De kan nok ha litt ulik lukt. I tillegg er det noen hunder/raser som lukter mer "hund" enn andre, fordi de har mer fett i pelsen. F.eks retrievere.
AnonymBruker Skrevet 10. mars #3 Skrevet 10. mars Forskjellig pelsstruktur kan ha forskjellig mengde fett i pelsen, som Tabris sier. Forskjellig type pels vil også ta til seg møkk forskjellig, som påvirker lukt. Anonymkode: da433...87c
AnonymBruker Skrevet 10. mars #4 Skrevet 10. mars Takk for svar. Jeg synes det er interessant. Jeg synes min egen hund lukter godt og synes bare det er hyggelig å f.eks. ligge tett med henne i senga. Mens andre snakker om at hunder lukter vondt. Det er nok pelsen som gjør forskjellen for meg. Godt å huske på hvis jeg skal ha kjøpe hund igjen en gang 😊 Anonymkode: 53c22...032
AnonymBruker Skrevet 10. mars #5 Skrevet 10. mars Det er veldig stor forskjell på både raser og individ. Jeg er vant med korthåra mynder som whippet og greyhound, disse lukter knapt nok noenting og selv når de trenger et bad lukter de helt greit. Jeg greier nesten ikke klappe retrivere og rotweilere engang fordi de for min nese lukter helt forferdelig. Det er kjempeflotte hunder, spesielt rotweilere er en rase jeg virkelig kunne tenkt meg selv men lukta gjør det uaktuelt. Andre synes sikkert mynder lukter fælt😅 Anonymkode: 4cc8b...b3b
AnonymBruker Skrevet 10. mars #6 Skrevet 10. mars Det er jo stor forskjell på hvordan pelsen er og hvordan hunden passer pelsen sin også. Jeg har en shiba, rasen er kjent for å være veldig renslige. Hunden min var husren fra den kom fra oppdretter og nekter å gjøre fra seg med mindre vi er minst en kilometer hjemmefra. Den vasker seg også som en katt og lukter ingenting. Det eneste som lukter er potene, det lukter litt korn-aktig på en måte. Har en jaktlabrador vi passer av og til og vi merker godt at det lukter helt annerledes i leiligheten når den er her. Den lukter mer klassisk hundelukt, spesielt hvis det har regnet og den blir våt. Anonymkode: 828db...e64
MissKatt Skrevet 10. mars #7 Skrevet 10. mars Jeg synes boston terriere lukter lite, pluss huskyer. Andre hunder synes jeg dessverre stinker...
AnonymBruker Skrevet 10. mars #8 Skrevet 10. mars Den hunden jeg har nå lukter helt annerledes enn andre hunder jeg har hatt og kjent. Litt søtlig, ikke som vanlig hund. Anonymkode: f2545...d4a
AnonymBruker Skrevet 10. mars #9 Skrevet 10. mars Jeg syns golden retrivere stinker, bare man så vidt har klappet dem stinker hendene. Ingen andre hunderaser jeg har vært borti lukter like mye som dem. Ellers opplever jeg ikke så stor forskjell, allergivennlige hunder og polarhunder syns jeg lukter lite/ingenting. Anonymkode: ad62a...79a
LadyGrey Skrevet 10. mars #10 Skrevet 10. mars Ja det er både individuelt og rasebetinget. Synes golden retrievere lukter mye hund ift andre langhårete hunder.
AnonymBruker Skrevet 10. mars #11 Skrevet 10. mars Åh jada. Som noen her nevner, Golden Retrievere lukter mer "hund" enn andre feks. Hadde renraset Golden før, så Border Collie, og har nå en Golden-mix. Første jeg sa da jeg fikk henne, var at "åh, hun lukter Tinka!" (Den renrasa Golden'en). Border Collien merka jeg aldri noe på. Anonymkode: 7eba8...439
AnonymBruker Skrevet 10. mars #12 Skrevet 10. mars Jeg har labrador, og den stinker hund. Heldigvis elsker jeg lukten. Anonymkode: b6782...7f6
AnonymBruker Skrevet 11. mars #13 Skrevet 11. mars Berner sennen lukter i hvert fall mye hund🤣Kunne aldri hatt den selv etter å ha vært på besøk hos et familiemedlem med den hunden Anonymkode: 9e718...37c 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #14 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Berner sennen lukter i hvert fall mye hund🤣Kunne aldri hatt den selv etter å ha vært på besøk hos et familiemedlem med den hunden Anonymkode: 9e718...37c Enig med deg. Herlige, nydelige hunder, men føler meg skikkelig fettete på hendene etter å ha klappet dem. Anonymkode: 1d097...d37
AnonymBruker Skrevet 11. mars #15 Skrevet 11. mars Har en DSG som lukter lite i fht store, langhårete hunder jeg har hatt før. Anonymkode: bba90...f6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå