AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Jeg jobber ved ett sykehus. Vi har hver morgen rapport og går inn på operasjons programmet. Dette for å se hva som brukes av utstyr, og kun operasjoner som er store og hvor de kan bruke mye. Nå er jeg operert selv en liten standard operasjon. Ser nå at to av mine kollegaer har vært inne, hun ene hele tre ganger. Er ikke dette snoking? Systemet har dessverre ikke mulighet til å fjerne pasientens navn for det trenger jo ikke vi. På tide å minne de på taushetsplikt? Anonymkode: 93dfa...920 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg jobber ved ett sykehus. Vi har hver morgen rapport og går inn på operasjons programmet. Dette for å se hva som brukes av utstyr, og kun operasjoner som er store og hvor de kan bruke mye. Nå er jeg operert selv en liten standard operasjon. Ser nå at to av mine kollegaer har vært inne, hun ene hele tre ganger. Er ikke dette snoking? Systemet har dessverre ikke mulighet til å fjerne pasientens navn for det trenger jo ikke vi. På tide å minne de på taushetsplikt? Anonymkode: 93dfa...920 Ser nå at de var inne dagen etter operasjonen, for hva liksom? Anonymkode: 93dfa...920 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Nå kjenner ikke jeg til rutinene til sykehuset, men det er jo bare å kontakte lederen for avdelingen det og varsle. Om du som kjenner systemet mener at det ikke er en grunn for at kollegaene dine skal ha vært innom for å se i journalen din, så har du sikkert rett i det. Du kjenner jo best til arbeidsoppgavene dine og rutinene dere har. Det er ikke lov, så jeg hadde faktisk varslet. Anonymkode: 02ddc...2f5 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Snakk med din nærmeste leder. Det er så mye nysgjerrighet og snoking, at det er et stort problem. Anonymkode: 913b8...a4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg jobber ved ett sykehus. Vi har hver morgen rapport og går inn på operasjons programmet. Dette for å se hva som brukes av utstyr, og kun operasjoner som er store og hvor de kan bruke mye. Nå er jeg operert selv en liten standard operasjon. Ser nå at to av mine kollegaer har vært inne, hun ene hele tre ganger. Er ikke dette snoking? Systemet har dessverre ikke mulighet til å fjerne pasientens navn for det trenger jo ikke vi. På tide å minne de på taushetsplikt? Anonymkode: 93dfa...920 Du går via offisielle kanaler der du ber om innsyn. Da vil avviket fanges opp og de vil få problemer. Du skal selvfølgelig ikke snakke med dem, når ledelsen kan gjøre det for deg. Eller, ta det i et personalmøte. Det er strengt forbudt å tilegne seg kunnskap man ikke har tillatelse til. Anonymkode: 49b6b...330 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Du går via offisielle kanaler der du ber om innsyn. Da vil avviket fanges opp og de vil få problemer. Du skal selvfølgelig ikke snakke med dem, når ledelsen kan gjøre det for deg. Eller, ta det i et personalmøte. Det er strengt forbudt å tilegne seg kunnskap man ikke har tillatelse til. Anonymkode: 49b6b...330 Hun ene er i ledelsen. Men, takk for tips skal følge det. Anonymkode: 93dfa...920 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden De har vært inne på journalnotater? Må de ikke skrive grunn til å åpne notatene? Hva står det i begrunnelse på helsenorge? Anonymkode: 2b3e8...d56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): De har vært inne på journalnotater? Må de ikke skrive grunn til å åpne notatene? Hva står det i begrunnelse på helsenorge? Anonymkode: 2b3e8...d56 Dersom de jobber i samme avdeling som hun er operert, har de fri tilgang til journalnotatene. Anonymkode: 89b6e...4eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dersom de jobber i samme avdeling som hun er operert, har de fri tilgang til journalnotatene. Anonymkode: 89b6e...4eb De må jo fysisk åpne notatene og trykke inn begrunnelse. Man skal være bra dum hvis man snoker når man vet alt blir logget Anonymkode: 2b3e8...d56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå