Gå til innhold

Å få flere barn som 40-åring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan ikke få et barn for å sikre historien. Dette høres jo ut som de som får et søsken til barnet sitt fordi det trenger en donor.

Anonymkode: 1fb99...933

Hehe, ja, nå svarte jeg jo kun på akkurat den kommentaren. Men ok, skjønner det er slitsomt å lese hele tråden.

Anonymkode: 2ed25...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har fått totalt fire barn med ett spenn på 15 år. Jeg var 23 år med første, og 38 år med nr 4. Aldri angra 😌 Kjør på om det er det hjerte vil! Det var fortsatt foreldre som var eldre enn meg da jeg fikk sistemann. 

Anonymkode: bad92...afe

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har fått totalt fire barn med ett spenn på 15 år. Jeg var 23 år med første, og 38 år med nr 4. Aldri angra 😌 Kjør på om det er det hjerte vil! Det var fortsatt foreldre som var eldre enn meg da jeg fikk sistemann. 

Anonymkode: bad92...afe

Takk 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det som er så morsomt i slike tråder er alle som iler til og roper "Nei! Seriøst, vil du ødelegge livet ditt??? Ikke gjør det!"... og så fortsetter å forklare at de selv fikk barn unge og aldri kunne tenke seg flere.

Det er jo ikke samme situasjon, for å si det pent. Dere som ikke har hatt lyst på flere, dere tok helt sikkert riktig valg. For dere.

Men de som har lyst på flere barn, er i en annen situasjon. Hvorfor dette behovet for å fortelle hvor fælt og vanskelig det et med flere småbarn når dere faktisk aldri har hatt det?

Jeg har ingen barn, men en god venninne av meg valgte å få to kull med samme mann. De syntes livet ble tomt og kjedelig da de eldste ble tenåringer, så da fikk de to til. Det er ikke for alle, men det var riktig for dem.

Anonymkode: d2b1d...46e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk et halvsøsken da jeg var 11, hadde en eldre søster på 14, og en stesøster på 15. Det var ingen god opplevelse for noen av oss. Mor og stefar stilte aldri opp på noe som helst, så vi klarte oss selv. Ble påtvunget å sitte masse barnevakt. Spør du min mor, så vil hun garantert svare at «vi elsket det lille søskenet vårt, og satt barnevakt med glede». Sannheten er at vi hatet det. Jeg har heller ikke noe nært søskenforhold til det attppåklatten idag. 

Jeg har en kusine som valgte som deg, fikk en attpåklatt da hun var langt oppi 40- årene, og de hadde dine og mine fra før. Synes synd på tenåringene som var der fra før. Det er tøft nok å skulle forholde seg til stesøsken. Så kommer det i tillegg et lite barn som gjør at logistikken ikke går opp med livet til tenåringene.. 

Jeg har selv tenåringer, og fatter ikke at noen i det hele tatt kan tenke på å få en baby (!) inn i en sånn hverdag! Den ene skal hentes kl to på natten, mens den andre har stevne med oppmøte kl 8 i en annen by. Det er oppfølging av treninger, kamper, dugnader, hjelp med lekser og øvelseskjøring. Jeg ønsker virkelig ikke å være den forelderen mine egne var: som lot alle andre foreldrene var sjåfører uten å bidra selv, og som log ungene komme seg hjem fra fest på egenhånd. 

Anonymkode: ab0d6...780

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår ikke helt hvorfor ts spør hvis hun ikke vil ha ærlige svar? Alle som synes det er en dårlig idé får bare mange motargumenter mot seg, mens dem som er enige skriver hun «takk🥰” til.

Så hvorfor spør du da?

Anonymkode: 106f9...576

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ser ikke alder som noe problem. 

Det store spørsmålet må nok stilles til ditt eget barn. Hva tenker hun om et søsken er ikke utenkelig at det er ønskelig og tror det er bedre mottatt og bli en del av plannen en overraskelse... ville også resptert hennes ønske om hun ønsker og forbli enebarn.  Må jo også snakkes med hans barn. 

Synes det er litt spesielt med at ungdommen vil være med foreldrene på ferie da de begynner og bli 15+. Største høydepunkt for meg og bror var at vi endelig kunne være alene hjemme. Vil jo utforske verden uten foreldre, bli mer selvstendig. Få seg kjæreste,  bruke tiden med kjæreste. Så sånn sett er det nok en ok tidspunkt. Da de vil bli opptatt med egne liv. 

Anonymkode: e7dab...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ser ikke alder som noe problem. 

Det store spørsmålet må nok stilles til ditt eget barn. Hva tenker hun om et søsken er ikke utenkelig at det er ønskelig og tror det er bedre mottatt og bli en del av plannen en overraskelse... ville også resptert hennes ønske om hun ønsker og forbli enebarn.  Må jo også snakkes med hans barn. 

Synes det er litt spesielt med at ungdommen vil være med foreldrene på ferie da de begynner og bli 15+. Største høydepunkt for meg og bror var at vi endelig kunne være alene hjemme. Vil jo utforske verden uten foreldre, bli mer selvstendig. Få seg kjæreste,  bruke tiden med kjæreste. Så sånn sett er det nok en ok tidspunkt. Da de vil bli opptatt med egne liv. 

Anonymkode: e7dab...dab

Særlig farens barn. De er jo sære hvis de ønsker å bli med på ferie mer, de bør ikke ønske det. De har jo hverandre og moren, og er minst 12 år. 
Men det løser seg jo selv, feriene drar de på når fars barn er på skolen og bare mors barn kan ta fri. Selvsagt. 

Anonymkode: a187b...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke aktuelt å selge, da blir det gitt videre til noen som vil forvalte det som er. Og båndet vil bli brutt, og dermed historien opphøre. 

Du kan ikke få et barn for å sikre historien. Dette høres jo ut som de som får et søsken til barnet sitt fordi det trenger en donor.

Anonymkode: 1fb99...933

An heir and a spare😂 Neida.. Joda..🙈

Anonymkode: 23278...7ac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så morsomt i slike tråder er alle som iler til og roper "Nei! Seriøst, vil du ødelegge livet ditt??? Ikke gjør det!"... og så fortsetter å forklare at de selv fikk barn unge og aldri kunne tenke seg flere.

Det er jo ikke samme situasjon, for å si det pent. Dere som ikke har hatt lyst på flere, dere tok helt sikkert riktig valg. For dere.

Men de som har lyst på flere barn, er i en annen situasjon. Hvorfor dette behovet for å fortelle hvor fælt og vanskelig det et med flere småbarn når dere faktisk aldri har hatt det?

Jeg har ingen barn, men en god venninne av meg valgte å få to kull med samme mann. De syntes livet ble tomt og kjedelig da de eldste ble tenåringer, så da fikk de to til. Det er ikke for alle, men det var riktig for dem.

Anonymkode: d2b1d...46e

Hovedpoenget i tråden har vært å ta hensyn til de barna de allerede har, fremfor å dekke egne behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...