Gå til innhold

Å få flere barn som 40-åring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Absolutt viktige ting å tenke på. 

Mitt barn bor 100% hos oss. Hans barn 50/50, nær i alder, har hverandre og begge sine foreldre. 

For vår del har jeg begrenset med familie i Norge i tillegg til å være enebarn.

Jeg tror ungdommene kommer til å bli godt fulgt opp. Babyen blir med på det som er, kun mitt barn som er interessert i kultur og slikt i tillegg til idrett. De to andre er vanskelig å få med på slikt. 

Ski kan vi alle stå på, ferie kan vi alle reise på, alle kan bade og dra på restaurant. 

Ungdommene går også inn i en alder der de helst er med venner og jeg ser venner av oss som har ungdommer et par år eldre enn våre omtrent er mer bunden nå enn da barna var 2 år. Det er kjøring og styr 24/7 til alle døgnets tider. Ikke kan de ta et glass vin eller finne på noe sosialt en lørdags kveld i tilfelle de må hente en ungdom på fest. 

Sånn sett enklere med en baby/småbarn 😅🤭

Ts

Anonymkode: 2ed25...905

Her fulgte jeg ikke helt logikken din.. Du sikter til at dere om noen år skal være bundet med "kjøring og styr 24/7 til alle døgnets tider", men at det likevel er uproblematisk med en smårolling som krever konstant oppsyn? 

En baby i bæresele er jo enkelt nok å håndtere, den kan drasses med på det meste, men denne vil bli til en urolig og utforskende 3 åring mens dere fortsatt har hjemmeboende ungdommer.

Ungdommer som skal hentes fra fest kl 0300, mens småbarnet er klar for å starte dagen kl 0530. Ungdommer skal hentes fra trening kl 21, mens småbarnet legger seg kl 19.

Et småbarn som må legge seg tidlig, ha barnevennlig ferie, som må bade med en voksen i umiddelbart nærhet, som må ha barnevennlig meny på restaurant, det må tilpasses for dagssoving og hjem til legging kl 19. For min del høres det slitsomt ut å kombinere med ungdommenes ønsker. 
En av dere vil til en hver tid være opptatt med å ivareta småbarnet.🤷‍♀️

Anonymkode: 23278...7ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Her fulgte jeg ikke helt logikken din.. Du sikter til at dere om noen år skal være bundet med "kjøring og styr 24/7 til alle døgnets tider", men at det likevel er uproblematisk med en smårolling som krever konstant oppsyn? 

En baby i bæresele er jo enkelt nok å håndtere, den kan drasses med på det meste, men denne vil bli til en urolig og utforskende 3 åring mens dere fortsatt har hjemmeboende ungdommer.

Ungdommer som skal hentes fra fest kl 0300, mens småbarnet er klar for å starte dagen kl 0530. Ungdommer skal hentes fra trening kl 21, mens småbarnet legger seg kl 19.

Et småbarn som må legge seg tidlig, ha barnevennlig ferie, som må bade med en voksen i umiddelbart nærhet, som må ha barnevennlig meny på restaurant, det må tilpasses for dagssoving og hjem til legging kl 19. For min del høres det slitsomt ut å kombinere med ungdommenes ønsker. 

Det er utrolig at noen som faktisk har barn over 12 år ikke klarer å tenke såpass langt som du har gjort her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

personlig ville jeg slåttmeg til ro med en uproblematisk hverdag (i følge TS) og ikke gått for noe felles barn med så store unger.. 

Anonymkode: e6ccb...f1f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alderen er det minste problemet her. Gitt at det går fort å bli gravid. Hvis dere må prøve til du nærmer deg 45 synes jeg det er for gammelt.

Det som forundrer meg er ønsket om et felles barn. Det er rett og slett ikke rasjonelt at dere skal ha et felles når dere uansett har hver deres barn som er blitt store. Blir barna deres glade for søsken? Nei, mest sannsynlig ikke. Du skriver også at det er en trygghet for ditt barn med et søsken. Nei, ikke nødvendigvis når søskenet blir mye yngre. Tvert imot kan det bli mer sårbart. Hva om du dør ung og barnet ditt nå er forpliktet til å ta en morsrolle eller har mye dårlig samvittighet overfor småsøsken?

Anonymkode: 106f9...576

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette var da veldig svarmaling , det blir litt hva man gjør det til 

Anonymkode: 8aeb1...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alderen er det minste problemet her. Gitt at det går fort å bli gravid. Hvis dere må prøve til du nærmer deg 45 synes jeg det er for gammelt.

Det som forundrer meg er ønsket om et felles barn. Det er rett og slett ikke rasjonelt at dere skal ha et felles når dere uansett har hver deres barn som er blitt store. Blir barna deres glade for søsken? Nei, mest sannsynlig ikke. Du skriver også at det er en trygghet for ditt barn med et søsken. Nei, ikke nødvendigvis når søskenet blir mye yngre. Tvert imot kan det bli mer sårbart. Hva om du dør ung og barnet ditt nå er forpliktet til å ta en morsrolle eller har mye dårlig samvittighet overfor småsøsken?

Babyen kommer til å ha en far, det blir ikke snakk om at mitt barn fra tidligere skal ha en foreldrerolle om jeg skulle dø de kommende årene. Det blir vel heller en ekstra trygghet for barnet mitt som da har en naturlig link til sin stefar og hans barn, uavhengig av om jeg lever eller ikke.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Babyen kommer til å ha en far, det blir ikke snakk om at mitt barn fra tidligere skal ha en foreldrerolle om jeg skulle dø de kommende årene. Det blir vel heller en ekstra trygghet for barnet mitt som da har en naturlig link til sin stefar og hans barn, uavhengig av om jeg lever eller ikke.

Ts

Vel. Jeg kjenner noen som mistet moren da hun selv var ung småbarnsmor og småsøskenet var tenåring. Det ble bare en ekstra belastning for det største barnet oppå sorgen. Selv om barnet hadde en far. Ikke sikkert ditt barn er interessert i å ha noe forhold til sin tidligere stefar hvis du dør, tvert imot.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ts

Jeg skjønner du gjerne vil utvide familien for barnet ditt men tror som andre at det ikke trenger å bli en velsignelse.

Aldersforskjellen er så stor at de ikke vil få et søskenforhold før de er voksne og jeg tenker fortsatt at en baby vil stikke kjepper i hjulene på mye moro dere kunne finne på med tenåringer. 

Anonymkode: 1fb99...933

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...