Gå til innhold

Å få flere barn som 40-åring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Perfume skrev (26 minutter siden):

Dvs dere kan bli besteforeldre om få år... 😬 

Eller om 15-20 år. 

Anonymkode: bc095...f68

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Eller om 15-20 år. 

Ja, jeg sa "kan". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Perfume skrev (7 minutter siden):

Ja, jeg sa "kan". 

Jeg vet det, men skal man virkelig ta hensyn til det, når det også kan være hele 25 år til faktisk? Det virker unødvendig å sette hele livet på pause pga "kan", spesielt når det gjelder barnebarn som man virkelig ikke skal ha noe fulltids- eller deltidsansvar for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Makavelli skrev (59 minutter siden):

Dere får huske at også yngstemann skal selvstendiggjøres. Fort gjort at yngste i en flokk får veldig mye overdreven «dulling», som går på bekostning av løsrivelsen.

På vår virker det til å gå helt greit. Hun er nok støpt i en annen form enn de tre første. Denne har "klart selv" fra hun kunne prate. Det ene trenger ikke å utelukke det andre. 

Anonymkode: 32d9b...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg vet det, men skal man virkelig ta hensyn til det, når det også kan være hele 25 år til faktisk? Det virker unødvendig å sette hele livet på pause pga "kan", spesielt når det gjelder barnebarn som man virkelig ikke skal ha noe fulltids- eller deltidsansvar for. 

Vel, jeg hadde tenkt på det, og ts spør jo vitterlig om vår erfaring? 

Selv fikk jeg barn som 18 åring og kunne aldri orket et nytt nå som jeg er i 40 årene. Jeg tok abort da jeg ble gravid som 35 åring av samme grunn. 

Endret av Perfume
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det som er så morsomt i slike tråder er alle som iler til og roper "Nei! Seriøst, vil du ødelegge livet ditt??? Ikke gjør det!"... og så fortsetter å forklare at de selv fikk barn unge og aldri kunne tenke seg flere.

Det er jo ikke samme situasjon, for å si det pent. Dere som ikke har hatt lyst på flere, dere tok helt sikkert riktig valg. For dere.

Men de som har lyst på flere barn, er i en annen situasjon. Hvorfor dette behovet for å fortelle hvor fælt og vanskelig det et med flere småbarn når dere faktisk aldri har hatt det?

Jeg har ingen barn, men en god venninne av meg valgte å få to kull med samme mann. De syntes livet ble tomt og kjedelig da de eldste ble tenåringer, så da fikk de to til. Det er ikke for alle, men det var riktig for dem.

Anonymkode: d2b1d...46e

Jeg har svart at jeg ikke ville gjort det, og jeg HAR gjort det. To kull barn. Jeg ønsket meg så inderlig flere, men det livet jeg lever nå, der jeg endte opp alene med kull nr to, er et helvete rett og slett. 

Anonymkode: 595b3...629

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Perfume skrev (7 minutter siden):

Selv fikk jeg barn som 18 åring og kunne aldri orket et nytt nå som jeg er i 40 årene. Jeg tok abort da jeg ble gravid som 35 åring av samme grunn. 

Jeg var 28 da min første ble født, og 34 da nestemann kom. Både fysisk og mentalt var jeg mye mer sliten med nummer to. Jeg tok abort da jeg var 40 av samme grunn som deg - jeg kjente at jeg ikke hadde energi til en stadig voksende gjeng med mennesker i forskjellige aldre.

Nå er mine voksne, og jeg priser meg lykkelig for å ikke ha et yngre barn hjemme fremdeles.

Anonymkode: 5ad64...330

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Makavelli skrev (1 time siden):

Dette var alt du hadde å komme med?

Ja når du skriver at du hadde kuttet de ut pga det så var det alt ja

Anonymkode: 8aeb1...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var 28 da min første ble født, og 34 da nestemann kom. Både fysisk og mentalt var jeg mye mer sliten med nummer to. Jeg tok abort da jeg var 40 av samme grunn som deg - jeg kjente at jeg ikke hadde energi til en stadig voksende gjeng med mennesker i forskjellige aldre.

Nå er mine voksne, og jeg priser meg lykkelig for å ikke ha et yngre barn hjemme fremdeles.

Akkurat det samme føler jeg. Min eldste er nå 27 og klar for sitt første og jeg er overlykkelig for å være ung bestemor ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja når du skriver at du hadde kuttet de ut pga det så var det alt ja

Imponerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Perfume skrev (2 timer siden):

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

At dere ikke hadde energi som 35 og 40 åringer definerer ikke hva andre 40-åringer har energi til. Det kjenner man jo best på selv. Er selv 39 og gravid med nr 2 og ja graviditeten er et slit, men er med i termingrupper med mange yngre som sliter minst like mye(og mer). Hver graviditet er forskjellig. Vet at alt endrer seg når barnet er ute. Jeg overlever med lite søvn og mye som skjer. 

Stusser mer over at dere faktisk ble gravide og tok abort i godt voksen alder hvis dere ikke ønsket flere barn i utgangspunktet. Da hadde jeg rett og slett sterilisert meg. 

Anonymkode: 093d9...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dere ikke hadde energi som 35 og 40 åringer definerer ikke hva andre 40-åringer har energi til. Det kjenner man jo best på selv. Er selv 39 og gravid med nr 2 og ja graviditeten er et slit, men er med i termingrupper med mange yngre som sliter minst like mye(og mer). Hver graviditet er forskjellig. Vet at alt endrer seg når barnet er ute. Jeg overlever med lite søvn og mye som skjer. 

Stusser mer over at dere faktisk ble gravide og tok abort i godt voksen alder hvis dere ikke ønsket flere barn i utgangspunktet. Da hadde jeg rett og slett sterilisert meg. 

Altså dette er et forum, hvis du ikke takler at folk kommenterer, så bør du gå et annet sted. Ts spør om erfaringer og hun får erfaringer. Slutt da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var i samme situasjon og vi endte på at vi var nok for gamle. Jammen er jeg glad for det, et halvt år etter den beslutningen streiket ryggen, uten noen synlig grunn annet enn alder. Jeg er ellers frisk og aktiv, trener og går turer så veldig glad for at vi endte på nei.

Anonymkode: 8e78d...1a9

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Må legge til: Min beste venninne har hatt unge foreldre. Hennes mor er ufør og klarer ikke passe barna, faren døde av kreft for tre år siden. Mine eldre foreldre er spreke og passer barnebarn fortsatt, selv om de har rukket å også bli oldeforeldre. Senest i dag ringte min mor og inviterte oss på middag fordi hun savner ungene etter å ikke ha sett dem på noen dager. Jeg har MYE glede av mine søsken, og elsker storfamilien vår. Når mine foreldre blir pleietrengende er vi flere til å bidra. Rart hvordan folk svartmaler her inne. 

Anonymkode: 5c59c...de2

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Perfume skrev (15 timer siden):

Altså dette er et forum, hvis du ikke takler at folk kommenterer, så bør du gå et annet sted. Ts spør om erfaringer og hun får erfaringer. Slutt da! 

Ts lurer på om noen på 40 pluss har fått barn i denne alderen og nevner blandt annet mannen er bekymret for å være den gamle på foreldremøter. Svarene dere to ga om å ha null energi som 35 åring og 40 åring er lite relevant til spørsmålene til ts. Ts indikerer ikke at hun har "null energi" eller noen bekymring for det. Dere fikk heller ikke barn i denne alderen men tok abort. Men ja enig det er et forum, jeg tåler folk kommenterer, gjør du??

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Enig med deg 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts lurer på om noen på 40 pluss har fått barn i denne alderen og nevner blandt annet mannen er bekymret for å være den gamle på foreldremøter. Svarene dere to ga om å ha null energi som 35 åring og 40 åring er lite relevant til spørsmålene til ts. Ts indikerer ikke at hun har "null energi" eller noen bekymring for det. Dere fikk heller ikke barn i denne alderen men tok abort. Men ja enig det er et forum, jeg tåler folk kommenterer, gjør du??

Ja? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok. Alderen deres er null stress, men å ha flere kull er en uting og veldig egoistisk, og om dere absolutt MÅ formere dere så kall det i hvert fall ALDRI et kjærlighetsbarn foran de andre barna 😵‍💫 barna dere allerede har kommer garantert til å føle seg erstattet om dere velger å følge hormonene foran barna dere allerede har. Men om dere er 40 eller 28 spiller liten rolle.

Anonymkode: 3e362...99d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.3.2025 den 11.14):

Jeg fikk mitt første som 32-åring og mitt tredje og siste 3 mnd før jeg fyllte 40. Vet du hva? Jeg var den sprekeste mammaen på barsel alle tre gangene! Nå er yngste 2. klassing og jeg blir 48 i august, og ja jeg er den eldte mammaen i klassen. Men det er flere hakk i hæl. Og mange har passert 40 med god margin. 

TS kjør på om dere orker. Vår lille «attpåklatt» var ikke planlagt, men har aldri angra. 🩷

Anonymkode: a9ed7...084

For noe tull. Du har liksom kontroll på alle på barsel? 🙄

Anonymkode: 598bf...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...