Gå til innhold

Byggesak - kommunen overholder ikke frister, hvilke rettigheter har vi?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Som en som har hatt byggesak hos Asker kommune får du min fulle sympati. For en gang rot, treneringer, overdreven tidsbruk på småtterier mens mer krevende spørsmål stod ubesvart og helt tullete ting de skulle sette seg på bakbeina for. Muligvis for å kunne utsette sin egen svarfrist. Hvem vet. 

Må dessverre igjennom møllen på nytt med ny sak denne sommeren. Sukk  

Lykke til 🤞

Anonymkode: d8f53...dcf

Åh nei!

Jeg har hørt at de er trege og vanskelige, men jeg trodde faktisk de forholdt seg til lovverket og frister satt der. Vi får vel bare stålsette oss for forberede oss på å bo på lite plass resten av året. 🙄 ts

Anonymkode: aab2e...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vet ikke om jeg ville bodd der hvis de ikke klarer enkel saksgang engang. rødt flagg. 

Hva om dere har barn som trenger helsehjelp? 

Anonymkode: 60476...71f

Det har jo overhodet ingen sammenheng, det er ikke samme folk eller samme fagkompetanse som behandler helsesaker. Et helt annet lovverk også. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det skal være en helt rett frem sak. Vi har også engasjert arkitekt som har masse erfaring med å sende inn byggesøknader. Så jeg håper jo han har gjort alt rikitg. Han kostet jo penger han også, for å si det mildt. 

Så ingen rettigheter, bortsett fra bortfall av gebyr?

Fant nettopp denne. Samme kommune, https://www.budstikka.no/hvor-er-anstendigheten-i-asker-kommune/o/5-55-1932217 ikke akkurat oppmuntrende. 

Ts

Anonymkode: aab2e...c03

Brønnøya er jo veldig spesielt, har vært mye om og men der i maaaange år, så ikke godt eksempel. Men Asker er også kjent for å være treige og vanskelige, så lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...