sminkebord Skrevet 7 timer siden #41 Del Skrevet 7 timer siden Synes mer synd på badevaktene som har dette som sin arbeidsoppgave, enn de som får beskjed om å dusje nakne. Jeg dusjer naken med såpe på kroppen, men må innrømme at jeg ikke visste at jeg skulle vaske håret med shampoo. Jeg skyller det grundig, setter det i strikk og tar på badehette.. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #42 Del Skrevet 7 timer siden Om man velger å benytte seg av offentlige svømmebasseng, så må man følge reglene. Og når folk ikke følger reglene, så må de som jobber der sette inn tiltak; som å sjekke hvert 10. minutt at folk gjør det de skal. Om du og alle andre følger reglene kan de jo trappe ned på dette. Men er jo avhengig av at folk «blir voksne» og lærer seg at om man velger å besøke offentlige basseng så må man kle av seg foran andre og dusje hele kroppen. Kropp er kropp. Anonymkode: 40777...964 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #43 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Bare tull. Man møter på regler overalt i livet. Det er ikke opp til en selv om man vil følge dem. Om du ikke vil følge regler, så får det konsekvenser for andre i samfunnet. Regel om å dusje før man går i et offentlig basseng er der av en grunn. Den er ikke der for å plage folk som ikke vil dusje. Mener du at en som konsekvent ikke vil følge trafikkregler skal få lov til å kjøre bil? Anonymkode: e72fe...4bd Veldig godt sagt, gode poeng. Ts, det du legger fram er å sidestilles med at det skulle vært diskrimering mot synssvekkede at de ikke får kjøre bil, eller må ta jevnlige kontroller for å sjekke synet, for å sikre at de ikke er til skade for andre. Hvilke løsningsideer har du for hvordan sikre at folk faktisk vasker jeg grundig? Du kommer kun med svært drøye argumenter om apartheid og diskrimering. Men ingenting om forslag til løsninger? For folk må vaske seg skikkelig, og det må man gjøre naken for å unngå såperester i tekstilene. Det er jo helt åpenbart. Anonymkode: a1116...1dc 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #44 Del Skrevet 7 timer siden Trur gjerne folk hadde vore flinkere hadde det vore dusjboder i staden for åpent. Ein av grunnane til at eg ikkje går i svømmehall og at eg reise heim å dusja etter trening. Anonymkode: 27d70...d33 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #45 Del Skrevet 7 timer siden sminkebord skrev (8 minutter siden): Synes mer synd på badevaktene som har dette som sin arbeidsoppgave, enn de som får beskjed om å dusje nakne. Jeg dusjer naken med såpe på kroppen, men må innrømme at jeg ikke visste at jeg skulle vaske håret med shampoo. Jeg skyller det grundig, setter det i strikk og tar på badehette.. Jeg kan love deg at ingen synes det er noe positivt med å måtte forklare voksne mennesker hvorfor man må dusje uten klær, og så havne i diskusjon om det. Anonymkode: f4835...4bd 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #46 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da kunne man like gjerne ha tatt fram skiltene fra Apartheid-tiden i Sør-Afrika, og byttet ut "Kun for hvite" med "Kun for personer med sterk psykisk helse som lar seg overvåke av de ansatte i dusjen uten en tråd". Som kjent er det ikke alle som har like sterk psykisk helse (gjelder ikke meg, for jeg har ikke problemer med å bli sett naken); betyr det at slike personer blir utestengt fra å kunne bade på stedets eneste bad; strider ikke dette mot en rekke lover om tilrettelegging og diskriminering? Anonymkode: 297a5...1f4 Nei, selvsagt gjør det ikke det. Reglene er til for å holde oss friske, tåler man ikke at andre ser en naken må en ganske enkelt la være å benytte offentlige badeanlegg. Anonymkode: 1ddc3...d5b 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #47 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Veldig godt sagt, gode poeng. Ts, det du legger fram er å sidestilles med at det skulle vært diskrimering mot synssvekkede at de ikke får kjøre bil, eller må ta jevnlige kontroller for å sjekke synet, for å sikre at de ikke er til skade for andre. Hvilke løsningsideer har du for hvordan sikre at folk faktisk vasker jeg grundig? Du kommer kun med svært drøye argumenter om apartheid og diskrimering. Men ingenting om forslag til løsninger? For folk må vaske seg skikkelig, og det må man gjøre naken for å unngå såperester i tekstilene. Det er jo helt åpenbart. Anonymkode: a1116...1dc Mitt forslag, som jeg har vært inne på, er egne, lukkede båser til dem som ikke kan eller ønsker å dusje sammen med andre. Uten at badevakten kommer brasende inn for å sjekke om folk har kledd av seg. Alle har rett til å føle seg trygge i en situasjon som for dem kan være svært sårbar. Men som badevakten i tråden sier, virker det som om heller ikke dette er en fullverdig løsning da enkelte rett og slett nekter å dusje uten klær, og begrunner dette med at de allerede har vasket seg hjemme, eller har andre forklaringer. Anonymkode: 297a5...1f4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #48 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mitt forslag, som jeg har vært inne på, er egne, lukkede båser til dem som ikke kan eller ønsker å dusje sammen med andre. Uten at badevakten kommer brasende inn for å sjekke om folk har kledd av seg. Alle har rett til å føle seg trygge i en situasjon som for dem kan være svært sårbar. Men som badevakten i tråden sier, virker det som om heller ikke dette er en fullverdig løsning da enkelte rett og slett nekter å dusje uten klær, og begrunner dette med at de allerede har vasket seg hjemme, eller har andre forklaringer. Anonymkode: 297a5...1f4 Stemmer, vi har egne avlukker med forheng, man kan surre handkleet rundt seg helt bort, og jeg kan se hvilke dager avlukkene er brukt og ikke. De aller fleste dager er de ikke det en gang. Så det løser faktisk ikke noe når folk først har bestemt seg. Anonymkode: f4835...4bd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #49 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mitt forslag, som jeg har vært inne på, er egne, lukkede båser til dem som ikke kan eller ønsker å dusje sammen med andre. Uten at badevakten kommer brasende inn for å sjekke om folk har kledd av seg. Alle har rett til å føle seg trygge i en situasjon som for dem kan være svært sårbar. Men som badevakten i tråden sier, virker det som om heller ikke dette er en fullverdig løsning da enkelte rett og slett nekter å dusje uten klær, og begrunner dette med at de allerede har vasket seg hjemme, eller har andre forklaringer. Anonymkode: 297a5...1f4 Ja nettopp, så det er jo ikke en fruktvar løsning fordi den ikke løser problemet. Det gjør det bare enda lettere for folk å bedrive juks av reglene, og reglene er viktig for folks helse. I slike saker må en se på hva som er verst av to onder. Anonymkode: a1116...1dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 7 timer siden #50 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da kunne man like gjerne ha tatt fram skiltene fra Apartheid-tiden i Sør-Afrika, og byttet ut "Kun for hvite" med "Kun for personer med sterk psykisk helse som lar seg overvåke av de ansatte i dusjen uten en tråd". Som kjent er det ikke alle som har like sterk psykisk helse (gjelder ikke meg, for jeg har ikke problemer med å bli sett naken); betyr det at slike personer blir utestengt fra å kunne bade på stedets eneste bad; strider ikke dette mot en rekke lover om tilrettelegging og diskriminering? Anonymkode: 297a5...1f4 Selvfølgelig ikke. Hvis man ikke overholder hygienereglene påfører man andre sykdom. Og det er kjempeekkelt. Jeg velger selv å avstå fra badeanlegg fordi jeg ikke vil dusje naken pga mobbing og veldig usikkerhet rundt egen kropp. Sånn er det bare. Det er mye annet jeg kan gjøre. 5 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #51 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg skjønner prinsippet og er enig i at for hygienens skyld ville det være det beste hvis alle vasket seg uten klær (slik man gjorde da jeg gikk på skolen; ingen stilte spørsmål ved dette), men tidene har endret seg, og idag ville det være utenkelig at en lærer befalte en elev til å kle av seg og kontrollerte dette. Så spørsmålet mitt går ikke ut på om man bør vaske seg naken eller ikke, men på de ansatte som overvåker dette. Hvis man tenker seg at noen har slitt med spiseforstyrrelser eller mobbing av kroppen og er psykisk preget av dette; burde ikke vedkommende kunne være i en sårbar situasjon uten at det hele tiden løper folk inn for å sjekke om man har kledd av seg; regnes ikke dette som trakassering ifølge norsk lov? Eller må noen som ikke vil bli overvåket i dusjen av ansatte avstå fra å bade i det som antagelig er stedets eneste badealternativ; hvilket "valg" er egentlig dette når man faktisk har lover mot diskriminering, utestengning etc.? Anonymkode: 297a5...1f4 Vet du hva? Ja det er leit at folk har blitt mobbet, det er leit at folk har psykiske problemer, det er leit at folk opplever livet og å dusje i offentlig garderobe som vanskelig. Det er også leit at jeg med astma ikke får badet i basseng pga klorinnholdet blir alt for høyt og jeg får astmaanfall av all gassen i lufta. Jeg ønsket også å benytte bassengene i området her, men det går dessverre ikke da det er alt for mye klor. Lifes a bitch. Anonymkode: 7275e...538 1 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #52 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, selvsagt gjør det ikke det. Reglene er til for å holde oss friske, tåler man ikke at andre ser en naken må en ganske enkelt la være å benytte offentlige badeanlegg. Anonymkode: 1ddc3...d5b Du snakker om regler akkurat som om dette var en selvfølge i hele verden. Men lykke til med å innføre trafikkultur og respekt for rødt lys i storbyer som Bombay, Bagdad, Kabul, eller forsteder i Asia der en toglinje passerer midt i en travel gate med grønnsaksboder, barn som leker, hunder og et salig kaos; det er de har andre tilnærmingsmåter til livet der betyr ikke at folk blir påkjørt hele tiden; de klarer faktisk å overleve. Det disse badevaktene har til felles med Donald Trump, er at de forsøker å skru tiden tilbake til "de gode gamle dager"; iblant må man bare innse at verden har endret seg og at Norge er et annet land enn det var for 30 år siden; kulturen med felles dusjanlegg der man dusjer nakne sammen i flokk er ukjent i USA og i mange andre land, noe de som bygde anlegget, burde ha tenkt på. Anonymkode: 297a5...1f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #53 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vet du hva? Ja det er leit at folk har blitt mobbet, det er leit at folk har psykiske problemer, det er leit at folk opplever livet og å dusje i offentlig garderobe som vanskelig. Det er også leit at jeg med astma ikke får badet i basseng pga klorinnholdet blir alt for høyt og jeg får astmaanfall av all gassen i lufta. Jeg ønsket også å benytte bassengene i området her, men det går dessverre ikke da det er alt for mye klor. Lifes a bitch. Anonymkode: 7275e...538 Hvordan er det med svømmebassengene i andre land der kan folk dusje i egne båser før de går i bassenget; de bruker vel ikke masse klor i for eksempel USA av den grunn? Anonymkode: 297a5...1f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #54 Del Skrevet 7 timer siden Alle svømmehaller og badeanlegg har sine regler og sine fasiliteter. Det er frivillig å gå dit. Dersom du velger å gå dit, da betyr det at du aksepterer de reglene og de fasilitetene som anlegget har. Er regelen at du skal dusje naken, da gjør du det, eller så lar du være å gå dit. Det er ganske enkelt, sånn egentlig.... Anonymkode: 69b0a...fe2 4 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #55 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du snakker om regler akkurat som om dette var en selvfølge i hele verden. Men lykke til med å innføre trafikkultur og respekt for rødt lys i storbyer som Bombay, Bagdad, Kabul, eller forsteder i Asia der en toglinje passerer midt i en travel gate med grønnsaksboder, barn som leker, hunder og et salig kaos; det er de har andre tilnærmingsmåter til livet der betyr ikke at folk blir påkjørt hele tiden; de klarer faktisk å overleve. Det disse badevaktene har til felles med Donald Trump, er at de forsøker å skru tiden tilbake til "de gode gamle dager"; iblant må man bare innse at verden har endret seg og at Norge er et annet land enn det var for 30 år siden; kulturen med felles dusjanlegg der man dusjer nakne sammen i flokk er ukjent i USA og i mange andre land, noe de som bygde anlegget, burde ha tenkt på. Anonymkode: 297a5...1f4 Verden har nok forandra seg, men formelen vaske seg + basseng + klor = alle kan bade uten å bli syke, er nok ganske lik. Og i denne tråden har vi badevakter som raporterer at båser dessverre ikke nødvendigvis får folk til å vaske seg på hele kroppen med såpe før basseng. Kanskje vi må bli enda mer moderne, og få upersonlige målinger av hygiene før hver enkelt får gå i bassenget? Anonymkode: 65fe4...a81 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #56 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alle svømmehaller og badeanlegg har sine regler og sine fasiliteter. Det er frivillig å gå dit. Dersom du velger å gå dit, da betyr det at du aksepterer de reglene og de fasilitetene som anlegget har. Er regelen at du skal dusje naken, da gjør du det, eller så lar du være å gå dit. Det er ganske enkelt, sånn egentlig.... Anonymkode: 69b0a...fe2 Antallet badeanlegg i Norge er så lite at man ofte ikke har noe reelt valg; enten kan man gå dit, eller man må avstå fra å bade. Men igjen; du snakker om regler. Hva med en kvinne fra Syria som hele livet har blitt oppdratt i en moralkodeks der det for henne er like unaturlig å vise seg naken for andre enn mannen sin som at du skulle gå naken i byens hovedgate. Skal man nekte henne å bade på livstid fordi man ikke kan bygge et basseng med avstengte båser til henne og andre der de kunne dusje i fred? Som jeg påpekte i en annen kommentar, er det mange land i verden som ikke har kultur for felles nakendusjing og der man likevel har svømmebasseng; kunne ikke Norge ha begynt å lære av disse landene i stedet for å tviholde på en løsning som ikke fungerer med mindre man vil ha evig kamp mot alle som nekter å innordne seg et system som fungerte greit i Norge for 30 år siden, men som er helt utdatert idag? Anonymkode: 297a5...1f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #57 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva synes dere om denne saken? Vil ikke dusje nakne: – Dette er de verste https://www.nettavisen.no/nyheter/vil-ikke-dusje-nakne-det-er-de-voksne-som-er-verst/s/5-95-2303080 Og så kommer dette: Kan en institusjon, selv om den er privat, kreve at folk kler av seg, og attpåtil overvåker dette hele tiden i en fellesdusj; er ikke dette en krenkelse av privatlivet for dem som ikke vil bli beglodd av andre når de er nakne? Minner litt om forholdene i et fengsel, spør du meg. Anonymkode: 297a5...1f4 Så mange går rundt med mobiltelefoner ingarderobene, spesielt de yngre. De fleste (98%) har badetøy i tilegg. Og en den voksne går fori dusjen med alle klær på(se på barna bade), så ja det er faktisk ikke greit å dusje naken lengre... Få lukkete båser.. Anonymkode: 0d7c8...27e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #58 Del Skrevet 6 timer siden Tar det som en selvfølge at en dusjer naken før en går ut i svømmehallen. Der jeg går, står det skilt om at en kan bli bortvist om en ikke følger reglene som er satt opp for bruk av svømmehallen. Anonymkode: f4a20...0f3 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #59 Del Skrevet 6 timer siden I danmark derimot føles det bedre. Da 95% går naken og ikke tlf. Anonymkode: 0d7c8...27e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #60 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Verden har nok forandra seg, men formelen vaske seg + basseng + klor = alle kan bade uten å bli syke, er nok ganske lik. Og i denne tråden har vi badevakter som raporterer at båser dessverre ikke nødvendigvis får folk til å vaske seg på hele kroppen med såpe før basseng. Kanskje vi må bli enda mer moderne, og få upersonlige målinger av hygiene før hver enkelt får gå i bassenget? Anonymkode: 65fe4...a81 Merkelig at de også har svømmebasseng i USA eller Irland, og der ser systemet med egne dusjbåser ut til å fungere bra? Anonymkode: 297a5...1f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå