Gå til innhold

Nav til førerkort

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan eventuelt bruke Oda for hjemlevering av mat.

Jeg klarte heller ikke å bære mye hjem da jeg tok buss og tog til/fra. Løste det med ryggsekk og at jeg handlet ofte. Ikke mer enn at jeg klarte å få plass til det i sekken. For å si det sånn så utgikk brus for det tok stor plass og var tungt. 

Anonymkode: e97f1...f6e

Det er en forholdsvis liten del av landet som er omfattet av Oda-tilbudet. Men Meny har jo også hjemlevering. 

Anonymkode: 53e07...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Håper virkelig ikke de dekker det, noe får folk spare opp til selv.

Anonymkode: 204e6...c20

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Håper virkelig ikke de dekker det, noe får folk spare opp til selv.

Anonymkode: 204e6...c20

Hvis man ikke er i jobb pga sykdom eller lignende og får penger av nav har man ikke lov/mulighet til å ha sparepenger og det vil dermed aldri være mulig å kunne ta lappen før man evt blir frisk:/

Anonymkode: 73e18...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2025 den 1.00):

Vet dere om man kan søke Nav om å få dekket førerkort om man har medisinsk grunn for det? Jeg har ikke en farlig medisinsk tilstand og har mindre vondt enn de som har det vondest, men å ha førerkort hadde hjulpet meg veldig å komme tilbake i jobb, og for å generelt bli mer selvstendig. Noen som har erfaringer?

Nei 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.3.2025 den 1.22):

Det vet du ingenting om. 
Dette er noe ts må søke NAV om, og som skal behandles individuelt i forhold til arbeid og helse. 
Både for NAV/skattebetalerne og for ts så er det bedre at ts får støtte til førerkort dersom hun har gode forutsetninger for da å kunne stå i jobb, fremfor å bli 100% ufør. 

Anonymkode: f1d22...e07

Ts: Jeg kunne jobbet mye mer om jeg hadde hatt sertifikat, og lever billig så hadde ikke trengt nav om jeg jobbet ca 60%. Den mengden tror jeg jeg fint klarer om jeg får sertifikatet:) 

Så det var spørsmål om jeg har en diagnose. Det har jeg! Men her finnes det dessverre ingen behandling, og man må bare håpe det går over:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med kun 15% jobb så kan du se bort fra å få dekket serfikat. Det er kost/nytte det dreier seg om. 

Om jeg kunne ha jobbet, men fysisk ikke hadde klart å komme meg på jobb med kollektiv så hadde nav sagt nei til taxi for jobben min er 5 mil unna hjemmet. Hadde den vært 5 km unna så hadde de muligens betalt taxi. Kostnad transport mot hva det koster å betale meg i sykepenger. 

Anonymkode: e97f1...f6e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

NAV dekket både førerkort og bil for en svigerinne for omtrent 7-8 år siden i håp om at hun kom seg tilbake i jobb. Det gjorde hun jo da ikke, ettersom det er det lateste mennesket jeg har møtt. Så det er jo verdt å høre med dem? 

Anonymkode: d9342...306

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis man ikke er i jobb pga sykdom eller lignende og får penger av nav har man ikke lov/mulighet til å ha sparepenger og det vil dermed aldri være mulig å kunne ta lappen før man evt blir frisk:/

Det stemmer ikke, det er fullt lovlig når man er på aap eller ufør.

Anonymkode: 9c3eb...767

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ikke svar på ting du åpenbart ikke kan noe om!

Anonymkode: 59ec8...9a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det gjelder kun for sosialstønad.

Anonymkode: c3abc...2c1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...