AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Del Skrevet 20 timer siden Hei. Jeg har hatt Mirena hormonspiral i 6 år og nettopp tatt den ut. Noen måneder etter at jeg satt den i fikk jeg veldig tørr skjede og fikk Vagifem østrogen av legen. Nå som jeg har tatt ut spiralen ble jeg fortsatt tørr etter noen uker og måtte bruke vagifem som jeg hadde litt igjen av. Derfor lurer jeg på om noen av dere opplevde tørrhet i skjeden av hormonspiral, og hvor lang tid det tok å få tilbake normal fuktighet etter å ha tatt den ut? Anonymkode: 8b5f0...5e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Da jeg satte opp Kyleena hormonspiral kommenterte gynekologen at jeg var veldig våt og hadde mye utflod, men den så normal ut og luktet normalt også. Jeg sa at jeg alltid har vært veldig fuktig i skjeden og at det har vært plagsomt fordi jeg måtte bruke truseinnlegg hele tiden, og når jeg hadde mensen og kunne bruke tampong syntes jeg det var så befriende å slippe disse truseinnleggene. Så gikk det maks 6 uker etter oppsetting av spiralen og jeg ble så knusktørr som jeg aldri hadde vært før, og fikk problemer med å ha sex. Gikk tilbake til gynekologen som sa at det ikke kom av spiralen og at jeg måtte bruke Vagifem, men fikk migrene og kvalme av Vagifem så måtte slutte. Har googlet meg halvt ihjel og kommet over tråder her inne der damer har skrevet at de har blitt tørr i skjeden av kyleena spiral, så det er den som har skylden. Brukte Mirena for lenge siden og ble ikke tørr av den, men fikk pms fra helvete som gjorde at jeg måtte ta den ut. Nå skal kyleena ut for den ødelegger sexlivet mitt og skjeden lukter pyton fordi jeg er så tørr. Helt sykt at spiraler skal gjøre oss tørre i skjeden. Anonymkode: ea17e...cd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da jeg satte opp Kyleena hormonspiral kommenterte gynekologen at jeg var veldig våt og hadde mye utflod, men den så normal ut og luktet normalt også. Jeg sa at jeg alltid har vært veldig fuktig i skjeden og at det har vært plagsomt fordi jeg måtte bruke truseinnlegg hele tiden, og når jeg hadde mensen og kunne bruke tampong syntes jeg det var så befriende å slippe disse truseinnleggene. Så gikk det maks 6 uker etter oppsetting av spiralen og jeg ble så knusktørr som jeg aldri hadde vært før, og fikk problemer med å ha sex. Gikk tilbake til gynekologen som sa at det ikke kom av spiralen og at jeg måtte bruke Vagifem, men fikk migrene og kvalme av Vagifem så måtte slutte. Har googlet meg halvt ihjel og kommet over tråder her inne der damer har skrevet at de har blitt tørr i skjeden av kyleena spiral, så det er den som har skylden. Brukte Mirena for lenge siden og ble ikke tørr av den, men fikk pms fra helvete som gjorde at jeg måtte ta den ut. Nå skal kyleena ut for den ødelegger sexlivet mitt og skjeden lukter pyton fordi jeg er så tørr. Helt sykt at spiraler skal gjøre oss tørre i skjeden. Anonymkode: ea17e...cd2 Ja det er noe dritt. Håper bare at fuktigheten går tilbake til normalt, og at ikke hormonspiralen har ødelagt det for alltid 🙁 Anonymkode: 8b5f0...5e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden Uff, lurer på det samme. Er flere måneder siden jeg tok ut Kyleena, men er fremdeles helt knusktørr. Så lurer på om jeg enten har kommet i overgangsalder eller om det er hormonspiralen som har skylda. Anonymkode: 51d4a...298 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Uff, lurer på det samme. Er flere måneder siden jeg tok ut Kyleena, men er fremdeles helt knusktørr. Så lurer på om jeg enten har kommet i overgangsalder eller om det er hormonspiralen som har skylda. Anonymkode: 51d4a...298 Hvor gammel er du? Jeg er i slutten av 30 årene og håper virkelig ikke jeg har havnet i noe overgangsalder 😬 Anonymkode: 8b5f0...5e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja det er noe dritt. Håper bare at fuktigheten går tilbake til normalt, og at ikke hormonspiralen har ødelagt det for alltid 🙁 Anonymkode: 8b5f0...5e0 Håper for guds skyld at det normaliseres. Det som er sjokkerende er jo at gynekologer som setter opp spiraler, ikke er klar over at spiralen fjerner fuktigheten i skjeden . Anonymkode: ea17e...cd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Kyleena har mye mindre hormoner enn mirena sa gynekologen, og sa at det var helt umulig at den kunne gi slike symptomer. Jeg har lest mange tråder har inne om tørr skjede etter oppsetting av Kyleena, og det er fra damer helt ned til starten av 20 årene. Tragisk! Anonymkode: ea17e...cd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Balansen i underlivet ble helt ødelagt her også av hormonspiral. Knusktørr og fikk en fæl lukt. Har utallige runder hos lege og gynekolog men de sier at dette er noe jeg bare må leve med. Har prøvd alt av hormontilskudd vaginalt. Det hjelper noen dager, men så er tørrheten og lukten tilbake selv om jeg fortsetter på vagiatorene. Etter å ha plagdes med dette i 4 år, tok jeg den ut for 2 mnd siden, men har ikke blitt bedre. Føler at hele sexlivet er blitt ødelagt med hormonspiralen😔. Anonymkode: 9ed3d...aab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summerbird1 Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Balansen i underlivet ble helt ødelagt her også av hormonspiral. Knusktørr og fikk en fæl lukt. Har utallige runder hos lege og gynekolog men de sier at dette er noe jeg bare må leve med. Har prøvd alt av hormontilskudd vaginalt. Det hjelper noen dager, men så er tørrheten og lukten tilbake selv om jeg fortsetter på vagiatorene. Etter å ha plagdes med dette i 4 år, tok jeg den ut for 2 mnd siden, men har ikke blitt bedre. Føler at hele sexlivet er blitt ødelagt med hormonspiralen😔. Anonymkode: 9ed3d...aab Uff. Skulle gjerne hørt fra noen dom tok den ut for flere måneder siden evt år, og hørt om de har fått tilbake normal fuktighet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden Jeg googlet litt og fant ut at det finnes behandling mot tørrhet i skjede. https://www.volvat.no/tjenester/gynekologi/femilift-laserbehandling-av-vaginale-plager/ Anonymkode: 8b5f0...5e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå