AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Jeg poster dette her selv om det ikke gjelder et kjærlighetsforhold, men egentlig en hel familie som jeg kjente, og som jeg ikke ønsker mer kontakt med. Etter mange år uten kontakt, tok først sønnen deres kontakt med meg i 2021, 2022 og 2023. To ganger på mail, og en gang på en facebook-business-side jeg hadde på den tiden. Jeg begynte på å endre mailadresse etter mailen i 2023, men ga opp da det var så mye arbeid å få endret alt. Kommer nok til å ta opp igjen prosjektet nå, for til Jul så kontaktet faren meg, både med ny profil på facebook, og på mobil fordi blokkeringen av nummeret deres var blitt borte etter endring av teleleverandør. Så er dette en slags evig prosess med å blokkere? Blir man noen gang kvitt sånne folk? Jeg mistenker at maktstrukturen i familien har endret seg de siste årene, mest sannsynlig har det andre barnet flyttet ut (begge "barna" er nå over 30, men bodde fortsatt hjemme for ti år siden) og de trenger ny narsissistisk forsyning. Familien fungerte som en sekt, der moren fikk anfall om familien ikke var samlet. Jeg husker hun sa "Jeg orker ikke være splittet" når det var snakk om at de skulle være fra hverandre. Faren stod for alle ideene som de levde etter, veldig kontrollerende og manipulerende han også. Jeg orker ikke forklare alt om dem, men greia er at de er gale, og dette ligner mer på hvordan man blir kvitt en narsissistisk eks enn noe annet. Så hvordan gjorde dere det? Kontakter han dere fortsatt? Har dere klart å blokkere alle steder? Må man kutte energetiske bånd også? Anonymkode: 3d423...a43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Jeg hadde sluttet å blokkere og begynt å overse. Hvert minste tegn på at du bryr deg gir næring. Å blokkere er en aktiv handling som beviser at du registrerer/bryr deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Det eneste som hjalp her var at vedkommende døde, dessverre. Anonymkode: 6600a...88d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden Macro skrev (21 minutter siden): Jeg hadde sluttet å blokkere og begynt å overse. Hvert minste tegn på at du bryr deg gir næring. Å blokkere er en aktiv handling som beviser at du registrerer/bryr deg. De plukker opp følelser også. Når jeg føler noe fra meldingen deres, og det gjør jeg, så gir det næring også. Det får meg til å begynne å tenke på dem igjen når jeg hadde glemt dem. TS Anonymkode: 3d423...a43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det eneste som hjalp her var at vedkommende døde, dessverre. Anonymkode: 6600a...88d Uff, temmelig usannsynlig at det skjer da, siden de er tre i dette tilfellet TS Anonymkode: 3d423...a43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (55 minutter siden): De plukker opp følelser også. Når jeg føler noe fra meldingen deres, og det gjør jeg, så gir det næring også. Det får meg til å begynne å tenke på dem igjen når jeg hadde glemt dem. TS Anonymkode: 3d423...a43 Nettopp. Derfor skal du fullstendig slutte å reagere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå