AnonymBruker Skrevet 9. mars #1 Skrevet 9. mars Jeg poster dette her selv om det ikke gjelder et kjærlighetsforhold, men egentlig en hel familie som jeg kjente, og som jeg ikke ønsker mer kontakt med. Etter mange år uten kontakt, tok først sønnen deres kontakt med meg i 2021, 2022 og 2023. To ganger på mail, og en gang på en facebook-business-side jeg hadde på den tiden. Jeg begynte på å endre mailadresse etter mailen i 2023, men ga opp da det var så mye arbeid å få endret alt. Kommer nok til å ta opp igjen prosjektet nå, for til Jul så kontaktet faren meg, både med ny profil på facebook, og på mobil fordi blokkeringen av nummeret deres var blitt borte etter endring av teleleverandør. Så er dette en slags evig prosess med å blokkere? Blir man noen gang kvitt sånne folk? Jeg mistenker at maktstrukturen i familien har endret seg de siste årene, mest sannsynlig har det andre barnet flyttet ut (begge "barna" er nå over 30, men bodde fortsatt hjemme for ti år siden) og de trenger ny narsissistisk forsyning. Familien fungerte som en sekt, der moren fikk anfall om familien ikke var samlet. Jeg husker hun sa "Jeg orker ikke være splittet" når det var snakk om at de skulle være fra hverandre. Faren stod for alle ideene som de levde etter, veldig kontrollerende og manipulerende han også. Jeg orker ikke forklare alt om dem, men greia er at de er gale, og dette ligner mer på hvordan man blir kvitt en narsissistisk eks enn noe annet. Så hvordan gjorde dere det? Kontakter han dere fortsatt? Har dere klart å blokkere alle steder? Må man kutte energetiske bånd også? Anonymkode: 3d423...a43
Macro Skrevet 9. mars #2 Skrevet 9. mars Jeg hadde sluttet å blokkere og begynt å overse. Hvert minste tegn på at du bryr deg gir næring. Å blokkere er en aktiv handling som beviser at du registrerer/bryr deg. 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars #3 Skrevet 9. mars Det eneste som hjalp her var at vedkommende døde, dessverre. Anonymkode: 6600a...88d 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars #4 Skrevet 9. mars Macro skrev (21 minutter siden): Jeg hadde sluttet å blokkere og begynt å overse. Hvert minste tegn på at du bryr deg gir næring. Å blokkere er en aktiv handling som beviser at du registrerer/bryr deg. De plukker opp følelser også. Når jeg føler noe fra meldingen deres, og det gjør jeg, så gir det næring også. Det får meg til å begynne å tenke på dem igjen når jeg hadde glemt dem. TS Anonymkode: 3d423...a43
AnonymBruker Skrevet 9. mars #5 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det eneste som hjalp her var at vedkommende døde, dessverre. Anonymkode: 6600a...88d Uff, temmelig usannsynlig at det skjer da, siden de er tre i dette tilfellet TS Anonymkode: 3d423...a43
Macro Skrevet 10. mars #6 Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (55 minutter siden): De plukker opp følelser også. Når jeg føler noe fra meldingen deres, og det gjør jeg, så gir det næring også. Det får meg til å begynne å tenke på dem igjen når jeg hadde glemt dem. TS Anonymkode: 3d423...a43 Nettopp. Derfor skal du fullstendig slutte å reagere. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars #7 Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Må man kutte energetiske bånd også? Jeg vil si at det/de energetiske båndet/båndene er de aller viktigste å kutte. Som Macro er inne på; blokkering er en aktiv handling som forteller dem at du fortsatt "bryr deg"(tenk på uttrykket negativ oppmerksomhet er bedre enn ingenting/ingen oppmerksomhet). Det beste for deg er å være fullstendig likegyldig til dem. (Det er også det verste for dem; at de er som luft for deg uansett hva de gjør.) Lettere sagt enn gjort, da. Anonymkode: 391d7...99f 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars #8 Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Uff, temmelig usannsynlig at det skjer da, siden de er tre i dette tilfellet TS Anonymkode: 3d423...a43 Da må du bli sterk i deg selv. Bare ha minimalt kontakt. Helst avskjære deg helt fra dem. Anonymkode: 4baaf...981 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars #9 Skrevet 10. mars Macro skrev (16 timer siden): Nettopp. Derfor skal du fullstendig slutte å reagere. Og hvordan gjør man det? Hvordan får man stålkontroll over følelser? Aldri sett en metode som har virket for det, foruten å bli psykopat kanskje. TS Anonymkode: 3d423...a43
Macro Skrevet 10. mars #10 Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Og hvordan gjør man det? Hvordan får man stålkontroll over følelser? Aldri sett en metode som har virket for det, foruten å bli psykopat kanskje. TS Anonymkode: 3d423...a43 Jeg har gått i terapi og vet at jeg ikke er psykopat. Har aldri sagt du skal skru av følelsene, jeg prøver å fram at du ikke skal vise de for narsissten. Jeg anbefaler terapi. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars #11 Skrevet 10. mars Macro skrev (4 timer siden): Jeg har gått i terapi og vet at jeg ikke er psykopat. Har aldri sagt du skal skru av følelsene, jeg prøver å fram at du ikke skal vise de for narsissten. Jeg anbefaler terapi. Jeg skrev ikke det i innlegget, men jeg har ikke hatt noen kontakt med dem siden minst 2016. Nå er det de som har begynt å sende meldinger til meg de siste årene, uten at jeg har svart en eneste gang. TS Anonymkode: 3d423...a43 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars #12 Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg poster dette her selv om det ikke gjelder et kjærlighetsforhold, men egentlig en hel familie som jeg kjente, og som jeg ikke ønsker mer kontakt med. Etter mange år uten kontakt, tok først sønnen deres kontakt med meg i 2021, 2022 og 2023. To ganger på mail, og en gang på en facebook-business-side jeg hadde på den tiden. Jeg begynte på å endre mailadresse etter mailen i 2023, men ga opp da det var så mye arbeid å få endret alt. Kommer nok til å ta opp igjen prosjektet nå, for til Jul så kontaktet faren meg, både med ny profil på facebook, og på mobil fordi blokkeringen av nummeret deres var blitt borte etter endring av teleleverandør. Så er dette en slags evig prosess med å blokkere? Blir man noen gang kvitt sånne folk? Jeg mistenker at maktstrukturen i familien har endret seg de siste årene, mest sannsynlig har det andre barnet flyttet ut (begge "barna" er nå over 30, men bodde fortsatt hjemme for ti år siden) og de trenger ny narsissistisk forsyning. Familien fungerte som en sekt, der moren fikk anfall om familien ikke var samlet. Jeg husker hun sa "Jeg orker ikke være splittet" når det var snakk om at de skulle være fra hverandre. Faren stod for alle ideene som de levde etter, veldig kontrollerende og manipulerende han også. Jeg orker ikke forklare alt om dem, men greia er at de er gale, og dette ligner mer på hvordan man blir kvitt en narsissistisk eks enn noe annet. Så hvordan gjorde dere det? Kontakter han dere fortsatt? Har dere klart å blokkere alle steder? Må man kutte energetiske bånd også? Anonymkode: 3d423...a43 Gir man de lillefingeren tar de hele hånda. Dyrebar erfaring her. Hun driver et spill med meg, som hun har gjort i ett år. Hun er nå sammen med en annen - og da tenkte jeg at meldinger og telefoner ville ta slutt. Fikk hvertfall en rolig fase i 3-4 måneder. Nå ringer hun og sender meldinger. Inviterer meg på ditt og datt. Jeg gir nesten aldri noe svar. Og svarer jeg er det kort og følelsesløst. Håper hun gir seg når hun ikke føler jeg gir henne oppmerksomhet eller viser følelser. Det har eskalert med meldinger den siste tiden men det tror jeg er bare at jeg gir ingenting av meg. Lar meg ikke provosere eller vise følelser. Anonymkode: d83b3...68e
AnonymBruker Skrevet 11. mars #13 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (21 timer siden): Gir man de lillefingeren tar de hele hånda. Dyrebar erfaring her. Hun driver et spill med meg, som hun har gjort i ett år. Hun er nå sammen med en annen - og da tenkte jeg at meldinger og telefoner ville ta slutt. Fikk hvertfall en rolig fase i 3-4 måneder. Nå ringer hun og sender meldinger. Inviterer meg på ditt og datt. Jeg gir nesten aldri noe svar. Og svarer jeg er det kort og følelsesløst. Håper hun gir seg når hun ikke føler jeg gir henne oppmerksomhet eller viser følelser. Det har eskalert med meldinger den siste tiden men det tror jeg er bare at jeg gir ingenting av meg. Lar meg ikke provosere eller vise følelser. Anonymkode: d83b3...68e Jeg har ikke svart i det hele tatt, likevel får jeg disse meldingene, og de begynte ikke før etter mange år uten kontakt. Noen sier at en narsissist vil aldri slutte å kontakte ekser eller gamle kjente for narsissistisk forsyning, og det tror jeg stemmer med denne familien. Enten mangler de penger, eller datteren har flyttet ut så de trenger en ny syndebukk. Noe er det garantert de vil ha. TS Anonymkode: 3d423...a43
Snok1 Skrevet 11. mars #14 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 10.3.2025 den 0.20): Det eneste som hjalp her var at vedkommende døde, dessverre. Anonymkode: 6600a...88d Hvor gravde du ned vedkommende?
AnonymBruker Skrevet 16. mars #15 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 10.3.2025 den 16.59): Jeg vil si at det/de energetiske båndet/båndene er de aller viktigste å kutte. Som Macro er inne på; blokkering er en aktiv handling som forteller dem at du fortsatt "bryr deg"(tenk på uttrykket negativ oppmerksomhet er bedre enn ingenting/ingen oppmerksomhet). Det beste for deg er å være fullstendig likegyldig til dem. (Det er også det verste for dem; at de er som luft for deg uansett hva de gjør.) Lettere sagt enn gjort, da. Anonymkode: 391d7...99f For min del har det hjulpet. Da slipper jeg stress av "hvilken fæl melding får jeg nåå daa". Så out of sight, out of mind. Den ene har jeg nesten glemt eksisterer, de andre er litt mer ferske og kan bli minnet på på andre måter. Har gitt tydelig beskjed at jeg ikke ønsker kontakt, sier jeg blokkerer og blokkerer. Anonymkode: 626ac...dd6 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars #16 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): For min del har det hjulpet. Da slipper jeg stress av "hvilken fæl melding får jeg nåå daa". Så out of sight, out of mind. Den ene har jeg nesten glemt eksisterer, de andre er litt mer ferske og kan bli minnet på på andre måter. Har gitt tydelig beskjed at jeg ikke ønsker kontakt, sier jeg blokkerer og blokkerer. Anonymkode: 626ac...dd6 Får du meldinger selv om du blokkerer? Jeg hører at Samsung ikke blokkerer meldinger, bare nummer....håper ikke det er sant. TS Anonymkode: 3d423...a43
AnonymBruker Skrevet 16. mars #17 Skrevet 16. mars Det er verre å bli kvitt egen familie enn en eks. (Hvis dette er din egen familie det er snakk om?). De kommer kontinuerlig på døren år etter år og gir ikke opp. Jeg har laget en plan for å rømme til en annen del av landet. Men da må man gidde å ta arbeidet med å endre mail, navn og tlf nr for å komme unna. Og kutte ut alle som vil dele videre info om deg. Nei, de gir seg aldri. Noen familier gir seg. Men noen gir seg aldri og kommer år etter år. Folk må sette opp ringeklokke kamera for å vite når de ikke skal åpne opp. Det er skikkelig trist. Anonymkode: 34938...2ad
AnonymBruker Skrevet 16. mars #18 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 10.3.2025 den 0.35): De plukker opp følelser også. Når jeg føler noe fra meldingen deres, og det gjør jeg, så gir det næring også. Det får meg til å begynne å tenke på dem igjen når jeg hadde glemt dem. TS Anonymkode: 3d423...a43 Jeg ville ikke sluttet å blokkere. For du blir lei deg og får dårligere livskvalitet av å få meldinger og tlf og diverse (og da vinner jo de også). Jeg ville byttet mail. Jeg gjorde det og det var ikke så mye arbeid. Og du kan bytte tlf nr og sørge for å fjerne adr og navn fra nett før du bytter/eller når du bytter. Anonymkode: 34938...2ad
AnonymBruker Skrevet 16. mars #19 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Får du meldinger selv om du blokkerer? Jeg hører at Samsung ikke blokkerer meldinger, bare nummer....håper ikke det er sant. TS Anonymkode: 3d423...a43 Ikke meg du spør. Men Samsung legger de blokkerte meldingene i en egen mappe så du kan gå inn og se meldinger som har kommet inn etter de er blitt blokkert. Dette har plaget meg i mange år. Og jeg hadde helt angst for den blokkerte mappen på min nye tlf (Motorola), men der virkelig er de blokkert. Det ble helt stille etter blokkering. Trenger ikke å være redd for blokkert mappen. Og det er så deilig at jeg blir helt emosjonell når jeg tenker på det. Når jeg blokkerer eller slår av ringeklokken så føler jeg at jeg tar tilbake kontrollen over livet mitt. De tror de kan plage meg og påvirke meg på noen som helst måte, og så bare muter jeg de. 🤣 Anonymkode: 34938...2ad
AnonymBruker Skrevet 16. mars #20 Skrevet 16. mars Jeg blokkerte faren min (sterk narsissist) på telefon og SoMe, men da brukte han andre i familien som talerør. Sa ifra til dem det gjaldt at dersom de hele tiden skulle bringe beskjeder fra min far til meg, så måtte jeg se meg nødt til å blokkere dem også. Ble til at jeg blokkerte min mor, dessverre, for hun fungerte 100% som talerør for min far. Søsknene mine forstod at de ikke skulle være budringere for faren min lengre. Da faren min ikke fikk kontakt med meg, prøvde han seg gjennom mannen og barna mine. De rapporterte til meg, men jeg ba dem bare ikke svare. Så troppet han etterhvert opp på døra mi, med en unnskyldning om å vise frem sin nye bil (narsissist, ja). Heldigvis var jeg ikke hjemme da, men fikk med meg opptrinnet via kameraovervåking. Nå har det gått en god stund, og jeg merker ikke noe til eventuelle forsøk på om han prøver på å få tak i meg. Funker greit med en blokkeringsmur rundt meg. Hadde det ikke vært for denne blokkeringsmuren, hadde jeg blitt sprø av å se navnet hans dukke opp på telefonen😵💫 Anonymkode: 39036...ecd 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå