AnonymBruker Skrevet 10. mars #21 Skrevet 10. mars Ikke tenkt over hvor ofte jeg må drite, men vil si 0-1 ganger per dag. 2 har sikkert skjedd, men sjelden. Anonymkode: cf53a...af1
AnonymBruker Skrevet 10. mars #22 Skrevet 10. mars 0-3 ganger om dagen. Som regel 2. Anonymkode: d843b...089
AnonymBruker Skrevet 10. mars #24 Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hva og hvor mye spiser folk egentlig??? Vanligvis er det hver 2. dag, men det hender også at det skjer hver 4. eller 5. dag; ingen problemer med magen eller avføring, unntatt helt spesielle perioder hvor jeg har fått i meg veldig mye sjokolade. Flere ganger om dagen høres fullstendig vilt ut; de gangene jeg har gjort dette, har jeg hatt kraftig diaré. Anonymkode: 09ddd...f91 For meg høres det du skriver unormalt ut, jeg går selv mellom 4-5 ganger pr dag. Men igjen så har jeg problemer *der nede* og Anonymkode: 8ab78...f2d
AnonymBruker Skrevet 10. mars #25 Skrevet 10. mars 2-5 ganger pr dag. Har en ganske aktiv tarm. Spesielt på jobb må jeg ofte på do. Anonymkode: 8a394...de4
AnonymBruker Skrevet 10. mars #26 Skrevet 10. mars Jeg driter etpar ganger i uka. Nå følte jeg det blei vel lite, kommer lite også, føler meg ikke forstoppa heller. Anonymkode: 75c05...4b5
AnonymBruker Skrevet 10. mars #27 Skrevet 10. mars Jeg har endometriose som påvirker tarmene mine, så jeg har ingen «sunne» dovaner, men når endometriosen ikke plager meg og alt funker som normalt, så går jeg 1-2 ganger om dagen, men så kan det plutselig gå flere dager uten noe som helst, mens andre dager må jeg på do mer enn tre ganger.. dette er altså fra en person med «usunn» tarmhelse. Anonymkode: c34cb...7a6
AnonymBruker Skrevet 11. mars #28 Skrevet 11. mars Har ibs. Hadde løs mage i 15 år. Nå er jeg kronisk forstoppet. Går på Movicol og går på do ca 1 gang i uka. Anonymkode: d577f...e49
AnonymBruker Skrevet 11. mars #30 Skrevet 11. mars 3-5 ganger om morningen, må ha minst en time hjemme før alt er tomt så jeg kan gå ut. Jeg må på do med en gang jeg står opp Anonymkode: 3bb23...a8a 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #31 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 10.3.2025 den 3.48): Hva og hvor mye spiser folk egentlig??? Vanligvis er det hver 2. dag, men det hender også at det skjer hver 4. eller 5. dag; ingen problemer med magen eller avføring, unntatt helt spesielle perioder hvor jeg har fått i meg veldig mye sjokolade. Flere ganger om dagen høres fullstendig vilt ut; de gangene jeg har gjort dette, har jeg hatt kraftig diaré. Anonymkode: 09ddd...f91 Jeg tror nok at det er du som er på den mer unormale siden. Du bør ikke skrive at det er «helt villt» med avføring flere ganger om dagen. Det kan gi folk unødvendige bekymringer. Det er helt normalt å ha avføring fra 2-3 ganger daglig til annenhver dag. Anonymkode: 41f30...259
AnonymBruker Skrevet 11. mars #32 Skrevet 11. mars Hver morgen, eller hver 2. eller 3. dag. Mener at det er veldig normalt. Dere som er mange ganger daglig, hvor kommer all avføringen fra? Må man ikke spise veldig mye for å produsere så mye avføring? Eller er det pga at dere ikke får tømt magen ordentlig på en dotur? (Unnskyld om jeg spør dumt, lurer seriøst). Anonymkode: 43e41...eb9
AnonymBruker Skrevet 11. mars #33 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 10.3.2025 den 6.12): Det er stor forskjell på å gå "på toalettet" for å gjøre den enklere handlingen, som man gjør ofte, og gjøre den andre handlingen. Hvis man får i seg en normal mengde mat der mye av innholdet er vann; hvordan skal kroppen i det hele tatt kunne lagre opp noe slik at man ikke må løpe på do hele tiden? Men om man synes at det er greit å måtte sitte på huk i skogen når man er på tur og finne ut at man mangler noe å tørke seg med, bruke et offentlig toalett der setet er tilgriset, eller fly på do når man er på besøk hos andre, er det ikke mitt problem; jeg foretrekker å gjøre dette sjeldnere, men under kontrollerte forhold hjemme. Anonymkode: 09ddd...f91 Noen av oss er opptatt av trening og sunn mat,og spiser derfor rent. Skal jeg ha i meg 2600 kalorier ren mat om dagen, blir dette selvfølgelig store mengder. At jeg derfor mâ drite på fly eller i skogen? Hvorfor i all verden skulle jeg behøve dette? Virker som om du sliter med ukontrollert avføring. Anonymkode: 364f9...acc
AnonymBruker Skrevet 11. mars #34 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 10.3.2025 den 3.48): Hva og hvor mye spiser folk egentlig??? Vanligvis er det hver 2. dag, men det hender også at det skjer hver 4. eller 5. dag; ingen problemer med magen eller avføring, unntatt helt spesielle perioder hvor jeg har fått i meg veldig mye sjokolade. Flere ganger om dagen høres fullstendig vilt ut; de gangene jeg har gjort dette, har jeg hatt kraftig diaré. Anonymkode: 09ddd...f91 Annenhver dag høres ikke bra ut, da er du jo kronisk forstoppet. 1-2 g pr dag er normalt. Anonymkode: 888ef...a82
AnonymBruker Skrevet 11. mars #35 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hver morgen, eller hver 2. eller 3. dag. Mener at det er veldig normalt. Dere som er mange ganger daglig, hvor kommer all avføringen fra? Må man ikke spise veldig mye for å produsere så mye avføring? Eller er det pga at dere ikke får tømt magen ordentlig på en dotur? (Unnskyld om jeg spør dumt, lurer seriøst). Anonymkode: 43e41...eb9 De spiser fiber, det øker volum Anonymkode: 888ef...a82
AnonymBruker Skrevet 11. mars #36 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hver morgen, eller hver 2. eller 3. dag. Mener at det er veldig normalt. Dere som er mange ganger daglig, hvor kommer all avføringen fra? Må man ikke spise veldig mye for å produsere så mye avføring? Eller er det pga at dere ikke får tømt magen ordentlig på en dotur? (Unnskyld om jeg spør dumt, lurer seriøst). Anonymkode: 43e41...eb9 Mengden avføring som produseres er nok den samme. De som har avføring oftere, har selvsagt mindre om gangen. Anonymkode: 41f30...259
AnonymBruker Skrevet 11. mars #37 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hver morgen, eller hver 2. eller 3. dag. Mener at det er veldig normalt. Dere som er mange ganger daglig, hvor kommer all avføringen fra? Må man ikke spise veldig mye for å produsere så mye avføring? Eller er det pga at dere ikke får tømt magen ordentlig på en dotur? (Unnskyld om jeg spør dumt, lurer seriøst). Anonymkode: 43e41...eb9 Vektmessig blir jo dagens inntak på over en kg mat. Det pluss drikke. Skal jeg spise potet, så blir jo poteten 600 gram i vekt bare. Ett godt maskineri stopper ikke opp. Anonymkode: 364f9...acc
AnonymBruker Skrevet 11. mars #38 Skrevet 11. mars Jeg spiser normalt og går på do kanskje 3 ganger i uka. Anonymkode: 05e2a...210
AnonymBruker Skrevet 11. mars #39 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hver morgen, eller hver 2. eller 3. dag. Mener at det er veldig normalt. Dere som er mange ganger daglig, hvor kommer all avføringen fra? Må man ikke spise veldig mye for å produsere så mye avføring? Eller er det pga at dere ikke får tømt magen ordentlig på en dotur? (Unnskyld om jeg spør dumt, lurer seriøst). Anonymkode: 43e41...eb9 Hvis jeg spiser et måltid må jeg som regel på do 1-2 timer etterpå. Jeg spiser helt normale mengder mat, er en liten dame som er normalvektig. Du sparer opp flere måltider inne i kroppen før du går på do. Jeg gjør ikke det. Anonymkode: d843b...089
AnonymBruker Skrevet 11. mars #40 Skrevet 11. mars Som regel 3-4 ganger om dagen. Nesten sånn at jeg alltid leverer litt nr 2 når jeg egentlig bare skulle tisse. Anonymkode: 01dc9...765
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå