Gå til innhold

Kan jeg få lov å være trist?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Av å være en singel mann i 40-årene? Før uken som har gått, så hadde jeg ikke hatt fysisk kontakt med det motsatte kjønn siden 2012. Tok en massasjetime og med en veldig hyggelig dame som viste både omtanke og ga meg en god massasje. Da felte jeg en tåre. 

Jeg føler det knyter inni meg når jeg ser glade kjærestepar. Ikke misunnelig, men glad på deres vegner. Men samtidig blir jeg trist av min egen situasjon. 

Anonymkode: 78e39...3c9

• Hjerte 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Lov og være trist, kjenne på melankoli 💕
Er det ikke mulig å treffe noen da? Hva slags muligheter har du? Hva hindrer deg, eller hva er dine utfordringer ved å møte kvinner?

Anonymkode: 7aca9...215

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er lov. Det er ikke rart at du er trist. Du savner noen å være glad i. Helt normalt det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med familien din, venner, kollegaer, evt kjæledyr? Altfor mange enslige menn sitter hjemme alene og sturer og blir deprimerte, mens enslige kvinner pleier gode familieforhold og gode venneforhold. Selv om du ikke får pult så trenger du jo ikke å være ensom og deprimert.

Anonymkode: c0e58...2cf

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene ts, er flere av oss som er single ❤️, savner å være forelsket og savner å være i kjæresteforhold, men slike ting må komme naturlig. Kan ikke tvinges frem....

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Lov og være trist, kjenne på melankoli 💕
Er det ikke mulig å treffe noen da? Hva slags muligheter har du? Hva hindrer deg, eller hva er dine utfordringer ved å møte kvinner?

Anonymkode: 7aca9...215

Trist mann svarer: Jeg er på vei til å 50% ufør på grunn av helsen min, både fysisk og psykisk. Når damer hører dette, så skyr de sikkert unna en person som meg. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Trist mann svarer: Jeg er på vei til å 50% ufør på grunn av helsen min, både fysisk og psykisk. Når damer hører dette, så skyr de sikkert unna en person som meg. 

Noen kommer helt sikkert til å styre unna deg som ufør. Og det er bra, for du skal finne deg ei dame som ikke er golddigger og som har tålmodighet og godt humør, og som liker og tåler hele deg. 

Anonymkode: 29470...f3b

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Av å være en singel mann i 40-årene? Før uken som har gått, så hadde jeg ikke hatt fysisk kontakt med det motsatte kjønn siden 2012. Tok en massasjetime og med en veldig hyggelig dame som viste både omtanke og ga meg en god massasje. Da felte jeg en tåre. 

Jeg føler det knyter inni meg når jeg ser glade kjærestepar. Ikke misunnelig, men glad på deres vegner. Men samtidig blir jeg trist av min egen situasjon. 

Det er lov å være trist, men ikke grav deg ned i det. Du trenger å trene på å tenke fine tanker og gjøre gledelige ting. Litt og litt mer gledelig, og klarer du ikke gledelig så  velg nyttig, framtidsrettet og oppbyggende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var nettopp på gruppereise. Kun 20% menn. Var ganske nylig på dansekurs. Maks 10% menn. Joda der er lov å være trist, og der er det mange kvinner i samme situasjon som også er, men slutter man å leve og kose seg kan man ikke skylde det på andre. 

Anonymkode: d1953...aa3

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ingen lovgivning som kan stoppe deg i å være trist.

Anonymkode: af9eb...74c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min mann var til en bekjent. Jeg ringte til min mann fordi jeg trengte hjelp med hvor jeg skulle kjøre. Da svarte han bekjent at du aner ikke hvor mye jeg hadde gitt for at jeg hadde ei som trengte meg. Min mann bare datt litt sammen. Vi tar jo hverandre forgitt etter så mange år sammen. Så ja jeg forstår hva du mener og selvfølgelig har du lov til å være trist for det. Og jeg håper du møter noen du kan dele livet ditt med. 

Anonymkode: b67eb...5cf

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Få deg en hund, hvis det passer inn i livet ditt. Hvemsomhelst (også damer) kommer til å slå av en hyggelig prat i parken ❤️ 

Anonymkode: 83246...200

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Var nettopp på gruppereise. Kun 20% menn. Var ganske nylig på dansekurs. Maks 10% menn. Joda der er lov å være trist, og der er det mange kvinner i samme situasjon som også er, men slutter man å leve og kose seg kan man ikke skylde det på andre. 

Hvis han er på vei til å bli 50 prosent ufør er det ikke sikkert at han orker å dra på dansekurs, eller gruppereiser. Kan være begrensninger om han ikke er i form fysisk.

Til TS: Jeg ville ha tonet ned den biten med at du kanskje blir 50 prosent ufør til dere blir bedre kjent. Fortell om yrket ditt, og vent med å utbrodere om helse, og spesielt psykisk helse. Det siste gjør mange kvinner betenkte, og det ikke uten grunn.

Velg å fokusere på det positive når du møter damer, og ikke vis deg selv som et "offer", i hvert fall ikke si noe om at du ikke har vært med noen kvinne siden xxxx. Det gjelder å være litt ovenpå og vise deg fra din beste side, ikke skulle fortelle om alle svakheter fra første stund. Når du blir fortrolig med en kjekk dame, vil hun se på totalen, og du kan åpne deg mer.

Anonymkode: c88c2...77c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis han er på vei til å bli 50 prosent ufør er det ikke sikkert at han orker å dra på dansekurs, eller gruppereiser. Kan være begrensninger om han ikke er i form fysisk.

Til TS: Jeg ville ha tonet ned den biten med at du kanskje blir 50 prosent ufør til dere blir bedre kjent. Fortell om yrket ditt, og vent med å utbrodere om helse, og spesielt psykisk helse. Det siste gjør mange kvinner betenkte, og det ikke uten grunn.

Velg å fokusere på det positive når du møter damer, og ikke vis deg selv som et "offer", i hvert fall ikke si noe om at du ikke har vært med noen kvinne siden xxxx. Det gjelder å være litt ovenpå og vise deg fra din beste side, ikke skulle fortelle om alle svakheter fra første stund. Når du blir fortrolig med en kjekk dame, vil hun se på totalen, og du kan åpne deg mer.

Anonymkode: c88c2...77c

Dette var bare eksempler. Jeg er selv kronisk syk, men ofte er man ikke dårlig konstant, og 50% ufør betyr at han har mer kapasitet enn meg. På gruppereiser er det ofte folk med store helseutfordringer også. 

Poenget mitt var uansett at man må leve det man kan. Ikke gi opp livet. Først når man gir opp livet er det håpløst. 

Jeg gikk gjennom en utrolig vond sorg da jeg ble syk, men så har jeg reist meg og lever så godt som helsa lar meg, og det er ikke ille, men generelt et godt liv. Selv om jeg har perioder jeg ikke kan noe annet enn å ligge i senga. Det er ikke de perioder jeg har fokus på. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hva med familien din, venner, kollegaer, evt kjæledyr? Altfor mange enslige menn sitter hjemme alene og sturer og blir deprimerte, mens enslige kvinner pleier gode familieforhold og gode venneforhold. Selv om du ikke får pult så trenger du jo ikke å være ensom og deprimert.

Å få pult er ikke så viktig egentlig, men det er andre behov som ikke kan ivaretas av katter og onkler også.

Anonymkode: ce938...66c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å få pult er ikke så viktig egentlig, men det er andre behov som ikke kan ivaretas av katter og onkler også.

Hva gjør du for å ivareta dem da?

Anonymkode: afc44...4c7

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva gjør du for å ivareta dem da?

Anonymkode: afc44...4c7

Prøver å finne en partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Signerer denne. Var nylig på gruppe-seiltur i Karibien. 8 damer, null menn.  Menn gidder ikke å bli med på singelreiser, de vil heller sitte hjemme, hate kvinner og bade i selvmedlidenhet. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Signerer denne. Var nylig på gruppe-seiltur i Karibien. 8 damer, null menn.  Menn gidder ikke å bli med på singelreiser, de vil heller sitte hjemme, hate kvinner og bade i selvmedlidenhet. 

Menn vil ikke det! De fleste menn tar tak og jobber med seg selv for å ha noe å tilby det motsatte kjønn. De som sitter hjemme i offerrollen og hater kvinner er ikke menn flest. Menn som ikke har noe å tilby annet enn sutring og selvmedlidenhet kan holde seg hjemme til de gidder å gjøre noe konstruktivt med situasjonen sin. Hadde ikke orket å være fanget i en seilbåt med en slik. 

Til deg trist mann i 40- årene. Du stiller dessverre svikere enn andre på din alder som ikke har fysiske og psykiske helseproblemer. Men jeg ber deg allikevel prøve å analysere deg selv, ta tak i litt og litt du kan forbedre. Kan du gjøre deg mer flid med utseende ditt? Kan du begynne å være mer fysisk aktiv? Jeg ver med meg selv at litt fysisk aktivitet gjør noe med psyken min, som også gjenspeiler humøret mitt blant andre. Hvilke ting har du mulighet til å forbedre med deg selv? Kan du starte så smått med dette som et prosjekt, til tross for helseproblemer? 

Anonymkode: 0c743...46f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva tenker du er grunnen til at du er singel?

Anonymkode: 5f91f...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...