AnonymBruker Skrevet 9. mars 2025 #1 Skrevet 9. mars 2025 Jeg har hostet i snart 4 uker etter 2 sykdomsperioder med feber og influensa. Den siste uka har jeg hatt vondt i høyre bryst i det som føles som ribbeina. Jeg er mann, forresten. Det som gjør at jeg er usikker på om det er ribbeinsbrudd er at jeg ikke har smerter når jeg ligger. Natten går helt fint. Men det er vondt når jeg strekker armen i visse retninger. Det er vondt å ta på, og det er vondere når jeg puster dypt inn. Det gjør vondt når jeg hoster. Men funksjonaliteteten i hverdagen er helt ok, omtrent som normalt. Kan det være muskulært? Jeg syns det er vanskelig lokalisere smerten og si helt sikkert at det er ribbeina fordi brystmuskelen er i veien. Hvor vanlig er det å hoste på seg ribbeinsbrudd? Og hvis det er det, burde jeg vel hatt problemer med å ligge og at det bare ble verre og verre? Anonymkode: afcbb...805
Hulderen Skrevet 9. mars 2025 #2 Skrevet 9. mars 2025 Det er ikke uvanlig å hoste på seg ribbensbrudd. Hvor lenge er det siden bruddet? Det blir gjerne mer og mer smertefullt i to uker før det snur. Bruddet er gjerne grodd etter 6 uker. Det er ikke så rart at det ikke er smerter når du ligger, hvis bruddet da er stabilt og i ro.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2025 #3 Skrevet 9. mars 2025 Hulderen skrev (1 minutt siden): Det er ikke uvanlig å hoste på seg ribbensbrudd. Hvor lenge er det siden bruddet? Det blir gjerne mer og mer smertefullt i to uker før det snur. Bruddet er gjerne grodd etter 6 uker. Det er ikke så rart at det ikke er smerter når du ligger, hvis bruddet da er stabilt og i ro. Tenker det er litt over en uke siden jeg la merke til smertene. Har hatt ribbeinsbrudd flere ganger før og det føles litt likt, men det er mindre smerter enn de andre gangene. Anonymkode: afcbb...805
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2025 #4 Skrevet 9. mars 2025 Jeg har hostet på meg ribbeinsbrudd, det gjør helt vanvittig vondt. Utifra det du forklarer høres det mer ut som strekk/muskulært, og ikke brudd. Anonymkode: 3ac8c...4f0
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2025 #5 Skrevet 9. mars 2025 Hulderen skrev (17 minutter siden): Det er ikke uvanlig å hoste på seg ribbensbrudd. Hvor lenge er det siden bruddet? Det blir gjerne mer og mer smertefullt i to uker før det snur. Bruddet er gjerne grodd etter 6 uker. Det er ikke så rart at det ikke er smerter når du ligger, hvis bruddet da er stabilt og i ro. Det er ikke uvanlig å hoste på seg ribbeinsbrist. Brudd i ribbbein er på et helt annet smertenivå. Anonymkode: a7554...078
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2025 #6 Skrevet 9. mars 2025 Jeg har selv hostet på meg ribbeinsbrudd. Det er vondt. Natta er grusom, og å løfte, le, bevege seg mm gjør veldig vondt. Du har sikkert bare blitt støl i musklene pga hostingen. Det har jeg også opplevd ved lungebetennelse, og det høres mer likt ut som det du beskriver. Jeg måtte få tramadol da jeg brakk ribbeinet. Ikke så vondt på dag en og to, men så ble det fort veldig mye mer smertefullt. Anonymkode: 52b61...a76
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2025 #7 Skrevet 9. mars 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har selv hostet på meg ribbeinsbrudd. Det er vondt. Natta er grusom, og å løfte, le, bevege seg mm gjør veldig vondt. Du har sikkert bare blitt støl i musklene pga hostingen. Det har jeg også opplevd ved lungebetennelse, og det høres mer likt ut som det du beskriver. Jeg måtte få tramadol da jeg brakk ribbeinet. Ikke så vondt på dag en og to, men så ble det fort veldig mye mer smertefullt. Anonymkode: 52b61...a76 …og ribbensbrudd er lett å lokalisere. Det er en veldig skarp smerte, og du kjenner det gnisser skarpt der benet er brukket. Anonymkode: 52b61...a76 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2025 #8 Skrevet 9. mars 2025 Jeg har gjort det en gang, og det var ikke tvil, det er sykt vondt. Anonymkode: 9ac6e...f15
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2025 #9 Skrevet 9. mars 2025 Jeg gikk med hoste i 6 mnd for mange år siden og det medførte ribveibdsbrudd. Gikk selvfølgelig på jobb uansett. Nå har jeg pådratt med prolaps i ryggen men er selvsagt på jobb uansett. Skal sies at det jobber på kontor og det går helt fint. Anonymkode: cae3b...935 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå