AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Er så heldig at jeg sitter med to tilbud. Begge er veldig relevante i forhold til utdannelsen min. Jobb 1: statlig seniorrådgiverjobb. Mulighet for hjemmekontor 1-2 ganger i uken etter avtale. Fleksitid. 25 min kjøring 1 vei, så vi må ha to biler. 1 time trening i uken, ellers ingen goder bortsett fra årlig julelunsj. Og fred seating i åpent landskap. Lønn 635 000. Ca 70 kollegaer, så er jo sosialt. Jobb 2: Privat, mulighet for ubegrenset hjemmekontor, helt fri arbeidstid så lenge jeg gjør jobben. Så kan trene når jeg vil, men jobben må jo gjøres. Kan jobbe fra hvor jeg vil når jeg vil. Det meste kan gjøres via PC, og ikke noe oppsøkende salg. Eget kontor. Fri telefon og fri Mac. Trenger ikke bil nr 2. Men mye mindre miljø , det er bare 3 ansatte. Men mye kontakt med samarbeidspartnere osv. De går ofte ut og spiser lunsj på firmaet sier de. Lønn 880 000 + bonuser hvis firmaet går bra. Og det gjør det, i fjor hadde de et meget godt resultat. Så statlig er tryggest og størst miljø, men er jo mye dårligere betalt. Privat er en helt annen lønn og frihet, men mindre miljø. Hva hadde du valgt? Anonymkode: 42fca...6f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Privat! Fordi du alltid kan få kommunale jobber senere, alltid noe ledig. Anonymkode: f5eeb...dd1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Jeg hadde valgt 2, uten tvil! Så hvis du tar den første kan jeg gjerne ta den andre 😁 Anonymkode: a0585...bf3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden Nr 2, uten tvil. Anonymkode: 73a02...006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gurine Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden Nr 2. uten tvil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden Hvis intervjuet/intervjuene på plass nr.2 ga deg en god magefølelse med tanke på arbeidsmiljøet ville jeg gått for det ☺️ Anonymkode: d125e...2ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden Absolutt nr 2. Anonymkode: a6b57...0c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #8 Del Skrevet 10 timer siden Oi, trodde statlig veide endel opp i forhold til privat når det gjelder lønn. Mtp pensjon osv. Men er kanskje ikke så stor forskjell lenger? Jeg elsker hjemmekontor, så må si at å styre dagen helt selv virker fristende. Har familie på andre siden av landet som jeg ønsker å besøke mer, og ikke minst barn, så hadde vært deilig med den lokasjonsfriheten. Anonymkode: 42fca...6f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #9 Del Skrevet 10 timer siden Absolutt nr 2.. Anonymkode: 0160e...e1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Del Skrevet 9 timer siden Jeg har små barn og er ganske trygghetssøkende så jeg hadde gått for nr 1 Anonymkode: 2331e...8af 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 9 timer siden #11 Del Skrevet 9 timer siden Nr 2 selvsagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Del Skrevet 9 timer siden Kommer helt an på hvor fristende arbeidsoppgavene er i de to jobbene. Jeg regner med at det er ganske forskjell på hva du skal gjøre i staten og i et lite, privat firma, selv om fagområdet er det samme. Selv hadde jeg ikke trivdes med et så lite og "fristilt" arbeidsmiljø som i jobb nr to. Ikke i lengden i alle fall. Jeg liker best å ha et litt større miljø rundt meg både for sosial trivsel og faglig sparring. Selv om jeg har en veldig selvstendig stilling i et privat firma, er det godt å ha mange kolleger rundt meg. For meg er det ingen fordel at man kan ha mye hjemmekontor, for det betyr bare at man møter kolleger enda sjeldnere. I alle fall hvis du bare skal ha tre av dem! Men du vet jo best selv hva du vil trives med og hva som er viktig for deg. Anonymkode: f3283...a95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 9 timer siden #13 Del Skrevet 9 timer siden Er dette noe å lure på da? Jobb nr 2! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #14 Del Skrevet 9 timer siden Nr.2. Absolutt! Free seating er no-no for meg. Og lavere lønn i tillegg. Jobb nr.1 hadde vært uaktuelt for meg Anonymkode: 60e23...4d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Del Skrevet 9 timer siden Selv om lønna hadde vært omvendt, så hadde jeg tatt jobb nr 2. Åpnet landskap er ikke aktuelt, og enda verre med free seating. Det er strengt tatt bare kode for "vi har ikke nok plasser til at alle kan ha hver sin"... Anonymkode: 0e62c...203 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #16 Del Skrevet 9 timer siden Med så stor forskjell i lønn ville det vært uklokt å ikke velge jobb nr. 2. hvis du ikke trives søker du deg bort etter et år. Da vil du ha et mye bedre grunnlag for å få et bedre lønnstilbud i det offentlige. Snakker av erfaring. Jobbet i det offentlige, var en tur innom privat sektor, og så tilbake i en kjempefin jobb i det offentlige igjen. Har mye bedre lønn enn mange andre på jobb pga det. Eventuelt kan du gi jobb nr. 1 mulighet til å strekke seg. Si at du har fått et veldig godt tilbud, og at du nå må velge. Og at du er veldig interessert i jobb nr. 1, men siden lønnen er såpass mye lavere, så blir det vanskelig å skulle takke ja. Og så spør du om det er mulighet til at de kan strekke seg noe på lønn. Anonymkode: 8c0db...dac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #17 Del Skrevet 9 timer siden Privat! Fleksibelt og godt betalt, da er det meste i boks. I tillegg er jeg introvert, så jeg ville elsket en jobb med mindre sosialisering. Anonymkode: 9d70b...ed3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #18 Del Skrevet 9 timer siden Hva med pensjon og forsikringer på arbeidsplassene ? Anonymkode: 48734...870 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #19 Del Skrevet 8 timer siden Har jobbet i offentlig sektor siden jeg var ferdig utdannet, og hadde glatt valgt jobb to. Oppskrytt at det er så veldig trygt i staten. Såpass høy lønn og muligheten for hjemmekontor når man vil er uansett verdt risikoen etter min mening. Anonymkode: 14ad5...edc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #20 Del Skrevet 8 timer siden Hvordan er arbeidsmiljøet i den private? Er det en familiebedrift? Dersom det er en familiebedrift? Ta enhver annen jobb. Dersom du ikke klarer verifisere noe om arbeidsmiljøet: ta den andre jobben. For, ja, du kan «alltids» bytte jobb. Men miljøet i slike små private bedrifter kan være noe helt utenkelig giftige. Hvor mye fikk du forresten forhandlet opp lønnstilbudet i jobb nr 1 ved å fortelle dem om nr 2? Anonymkode: 7d8ea...2ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå