AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Jeg er delvis sykemeldt, og vil være det en stund fremover pga en psykisk diagnose. Jeg vet ikke hva jeg skal si hvis kollegaer spør om hvorfor jeg er sykemeldt. Vet heller ikke om jeg skal fortelle om det til sjefen. Har du en psykisk diagnose, og har du fortalt om den på arbeidsplassen? Anonymkode: e44c9...7e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Del Skrevet 11 timer siden Du må ikke si noe som helst til kollegaer. Sjefen vil jeg si er kun nødvendig hvis du trenger tilpasninger og tilrettelegging i arbeidshverdagen på grunn av det du sliter med. Ellers så er det ikke nødvendig. Anonymkode: 63984...c30 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Del Skrevet 11 timer siden Ville nok ikke fortalt. Og jeg jobber med psykisk syke. Anonymkode: 7541d...d0b 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ville nok ikke fortalt. Og jeg jobber med psykisk syke. Anonymkode: 7541d...d0b Det er nok best å ikke fortelle om det. Anonymkode: e44c9...7e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Del Skrevet 11 timer siden Aldri opplevd at noen har spurt hvorfor jeg er sykemeldt. Anonymkode: b71c7...4b6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Aldri opplevd at noen har spurt hvorfor jeg er sykemeldt. Anonymkode: b71c7...4b6 Ja får håpe at jeg ikke får spørsmålet Anonymkode: e44c9...7e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #7 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har du en psykisk diagnose, og har du fortalt om den på arbeidsplassen? Ja. Fraråder det på det aller sterkeste! Opplever at det blir brukt mot meg, jeg har blitt fratatt arbeidsoppgaver, jeg blir ikke regnet med, folk tror de vet alt om diagnosen min og definerer meg ut i fra den, men egentlig har de null peiling på hva den innebærer. En på jobben min sa «åja du har xxx diagnose, det forklarer så mye», men ville ikke forklare hva hun mente. Jeg kjenner henne overhode ikke og hun kjenner selvsagt heller ikke meg. Så nei. Jeg hadde løyet på meg stoffskiftesykdom eller leddgikt, ALDRI vært ærlig om psykisk sykdom igjen. Anonymkode: 229da...632 3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #8 Del Skrevet 11 timer siden Jeg har ikke gjort det, og er glad for det. Men angst eller depresjon har mindre fordommer enn bipolar lidelse, schizofreni etc. Men jeg tenker generelt at det negative overskygger det positive med å dele diagnose. Dersom du forteller vagt om symptomene for å dele «noe» så blir det kanskje snakket om at «Kari sa hun er sliten og sover dårlig, hvem gjør ikke det? Alle har sine ting og må stå i det, bare se på økningen i sykemeldinger. Jeg så henne på tur i forrige uke». Tviler på at noen graver videre i at du er sykemeldt, de fleste er for oppegående er min erfaring. Personlig så ser jeg ikke på det som min oppgave og opplyse omverdenen om psykisk helse 😅 god bedring! Anonymkode: 7b875...bcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #9 Del Skrevet 11 timer siden Ikke gjør det! Jeg var naiv og gjorde det og det blir brukt mot meg ofte. Anonymkode: 05038...d3f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #10 Del Skrevet 11 timer siden Jeg hadde ikke gjort det. Plutselig er det noen som mener ett eller annet og så kan det bli uro/bråk. Sykdommen er en privatsak og det må de på jobb respektere. Med mindre du ønsker å dele og er forberedt på at det kan gå både bra og dårlig, selvsagt. Anonymkode: c7c15...ec5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #11 Del Skrevet 11 timer siden Ikke si noe om diagnose. Det kan og vil bli brukt mot deg når du minst venter det. Og hvis sjefen er av den rette sorten vil han/hun finne en eller annen grunn til å bli kvitt deg selv om sykdom ikke er oppsigelsesgrunn. Anonymkode: 55c7b...0fa 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #12 Del Skrevet 10 timer siden Ville ikke sagt noe. Synes det er frekt av kollegaer å spørre hvorfor du er sykmeldt. Det er alltid opp til den sykmeldte om han/ hun ønsker å dele eller ei. Anonymkode: 0e209...ee1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #13 Del Skrevet 10 timer siden Man forteller om brukne ben og fødsler og enkle fysiske ting. Psykiske diagnoser bør man IKKE fortelle om. Spør de sier du bare du er syk. Anonymkode: 42c7c...253 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #14 Del Skrevet 10 timer siden Vil ikke anbefale deg å si noe til kollegaer. Det er MYE fordommer der ute. Vi lever ikke i et inkluderende samfunn. Anonymkode: 22398...8cb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #15 Del Skrevet 10 timer siden Jeg har fortalt om depresjon og ECT-behandling (følte jeg måtte det ettersom jeg ikke husket noe som helst etterpå og var "rar"), og det har gått helt fint. Både kolleger og sjef vet, og ingenting er endret. Men jeg fortalte fordi jeg følte jeg måtte forklare den snodige oppførselen min, og fordi jeg kjenner dem godt. Hvis du ikke vil, så holder du det for deg selv. Det er sikkert best, for man vet jo aldri. Anonymkode: cd21a...d2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #16 Del Skrevet 10 timer siden Jeg fortalte lederen min om depresjon og angst da jeg trengte tilrettelegging. Hun var glad for at jeg sa i fra og satt en grense, og hun tilrettela det jeg hadde behov for. Jeg er glad for at jeg sa i fra. Anonymkode: fd2de...93f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #17 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er delvis sykemeldt, og vil være det en stund fremover pga en psykisk diagnose. Jeg vet ikke hva jeg skal si hvis kollegaer spør om hvorfor jeg er sykemeldt. Vet heller ikke om jeg skal fortelle om det til sjefen. Har du en psykisk diagnose, og har du fortalt om den på arbeidsplassen? Anonymkode: e44c9...7e3 Det holder du for deg selv. Dette er en arbeidsplass ikke en venneklubb med fortrolige venner. Spør noen så er det bare å si at du trengte litt redusert arbeidstid nå, og legen mente du skulle sykemeldes. Eller enda enklere legen bestemte at du måtte ha en gradert sykemelding på grunn av et helseperoblem du har. Ferdig snakka. Anonymkode: 17e80...8d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #18 Del Skrevet 9 timer siden Du trenger ikke si noe om du ikke vil. jeg har vært sykemeldt pga psykiske diagnoser. Jeg fortalte ingen av kollegene mine, men valgte å være åpen med sjefen. Han visste forståelse, og så behandlet han meg som normalt etterpå. Han har aldri brukt det mot meg. Det at han vet hjalp meg til å få tilrettelegging ved at noen av arbeidsoppgavene mine ble delegert til andre. Jeg fikk og mulighet til å komme og gå som jeg hadde krefter til da jeg var gradert sykemeldt uten at jeg måtte forsvare eller forklare det. Anonymkode: 06dbb...ad4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #19 Del Skrevet 7 timer siden Jeg har flere både psykiske og somatiske diagnoser. Nøyer meg med et par av de somatiske overfor jobben. Anonymkode: b4c3d...6f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå