AnonymBruker Skrevet 9. mars #1 Skrevet 9. mars Skriver ikke for mye for å ikke bli gjenkjent, men mannen skal en tur til Dubai i forbindelse med jobb og jeg har fått mulighet til å være med! Problemet er at en jobbtur utenfor Norden er noe helt nytt for både mannen og jobben hans, og dermed har vi en del å finne ut av. Ingen av oss drar stort sett lenger enn Danmark og vi gleder oss veldig til å oppleve en helt annen del av verden. Jobben hans skal så klart finne ut av mye, men tenkte jeg kunne lage en tråd her også for å spørre om tips fra dere som faktisk har vært i Dubai. Hvordan gjør vi det med visa? Jeg har aldri søkt om visa før. Er dette noe man må gjøre før man drar, eller kan vi gjøre det når vi kommer frem? Hva med mobil? Regner med at det er svindyrt å ringe og bruke mobildata der med norsk telefon. Har hørt at man kan kjøpe e-sim og bruke det? Har noen erfaringer med det og hvordan fungerer det? Er det kanskje nok åpne Wifi der til at det er unødvendig? Har noen tips til hoteller? Helst nære sentrum. Vi kan velge hotell selv, men jobben betaler så klart ikke for det flotteste av det flotte. Jobben han skal gjøre foregår i sentrum så greit at det ligger relativt sentralt. Tips til hva jeg kan gjøre mens han er på jobb? Har sett meg ut Dubai Mall så klart og kunne godt tenkt meg å testet Beach Club, men dette virker veldig dyrt? Noen tips til noen rimeligere enn de du ser på TikTok? De siste dagene skal vi være turister. Hva bør vi se og få med oss? Takker for alle tips! Anonymkode: 4301f...8c2
AnonymBruker Skrevet 9. mars #2 Skrevet 9. mars Du trenger ikke visum hvis du er norsk. Passet må være gyldig seks måneder etter reisen. Appen Saily er anbefalt for eSim. Anonymkode: 3f7df...e46
AnonymBruker Skrevet 9. mars #3 Skrevet 9. mars Kollektivtransport er billig og godt utbygd. Du kjøper et reisekort som du fyller på. Det går også taxibåt, denne koster latterlig lite. (Tror det var rundt 12 norske kroner) Mange strender koster litt å komme inn (rundt 30-40 kr), men da har du tilgang til dusj og garderobe etterpå, utrolig praktisk dersom du skal rett videre til byen. Skal du/ dere på stranda, er det lurt å komme seg avsted litt tidlig, da sola går tidlig ned. Så lenge dere ikke tar pirattaxi, er også taxi fra flyplassen billig. Pirat er grisedyrt, de er ute etter å lure deg. Jeg følte meg 100% trygg med å reise alene rundt i Dubai som kvinne. De er ikke like strenge på å måtte dele til skuldrene som før, men det er lurt å ha med noe å dekke skuldrene med dersom du vil inn i kirker og andre steder der er strengere på. Det er et museum der de har historien om Dubai, delt inn i mange kategorier. Mange små rom, det ligger i et palass til en tidligere sjeik. Husker ikke hva det heter akkurat nå, men du kan ta taxibåten til kaia rett ved. Ellers er jo gull souken verdt å få med seg. Gled dere🤩 Anonymkode: 4e232...36f
AnonymBruker Skrevet 9. mars #4 Skrevet 9. mars Du kan få gratis sim kort på flyplasse, trenger ikke visum. Last ned careem appen før du ankommer, der kan alt bestilles. Sentrum er hvor? Dubai er en stor og utstrakt by. Skal han være primært i downtown/business bay? Få med dere en desert trip, sand dune driving, burj khalifa, en drink i burj al Arab, jumeriah stranden, deira gull marked. Kos dere masse Ps jeg bor i Dubai, ,man føler seg veldig trygg her som kvinne. kamera overvåket overalt, og jeg føler meg mye tryggere i Dubai enn i Oslo. Ellers Hala taxi er det billigste, kan bestilles via careem. Anonymkode: 93595...968 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #5 Skrevet 11. mars Når skal dere dra? Blir fryktelig varmt mot sommeren! Fine strender, og fint for å slikke sol og kose seg. Wild Wadi badeland er verdt et besøk! Anonymkode: d6237...ae0
AnonymBruker Skrevet 11. mars #6 Skrevet 11. mars Når skal dere dra? Hvor lenge skal dere være der? Hvor mange dager skal du være "alene" og hvor mange dager skal dere være turister? Hva er sentrum? Dubai er veldig stort og dere må finne ut på forhånd hva dere ønsker å gjøre. Ønsker dere å bade eller bare utforske? Hadde det vært meg så hadde jeg delt det opp. Vært nærmere Dubai Mall mens mannen jobber, og nærmere stranda og hotell med noen fine bassenger de siste dagene. De beach clubs du ser på tik tok er oppskrytt, vanlige basseng områder på de fleste gode hoteller er mer enn bra nok. Du trenger ikke å søke om visum på forhånd, med norsk pass får du det gratis ved ankomst. Vi har vært 12-14 ganger i dubai og aldri hatt behov for å kjøpe sim. Det er internett overalt. Ved siste tur (sist høst) kjøpte jeg internett pakke via min teleoperatør og det holdt i massevis. Men muligheten for å kjøpe det er selvfølgelig der hvis du absolutt er avhengig av internett 24/7. Anonymkode: 99b36...b07
AnonymBruker Skrevet 11. mars #7 Skrevet 11. mars Tusen takk for mange gode tips! Har notert ned masse Vi har ikke fått datoer enda, men ser ut som om det kan bli i løpet av April eller Mai. Jeg vet ikke helt hva jeg mener med sentrum, men mannen sier at han har hørt at «jobben» vil foregå ikke så langt unna Dubai Mall, så det blir vel Downtown? Dette har jeg virkelig ikke greie på Jeg ser for meg at jeg bruker tiden på shopping, museer osv mens han er på jobb. Dette syntes han er kjempekjedelig uansett. Gull souk syntes han hørtes spennende ut. Han har veldig lyst til å på stranden, teste vannscooter, ørkensafari osv så tenkte vi kunne bruke feriedagene på slikt! Vi er forespeilet at han kommer til å bruke 3-4 dager på jobben han skal på og så skulle jobben hans spandere tre netter til på hotell for oss. Vi vurderer å legge til et par ekstra dager til når vi først er der, men så langt i planleggingen er vi ikke kommet enda. Vi ønsker et hotell med grei standard og gjerne inkludert frokost. Trenger ikke være råflott, men gjerne et fint hotell i norsk målestokk om det gir mening? Tusen takk til alle dere som har tatt dere tid til å svare! TS Anonymkode: 4301f...8c2
Snok1 Skrevet 11. mars #8 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 9.3.2025 den 20.28): Ps jeg bor i Dubai, ,man føler seg veldig trygg her som kvinne. kamera overvåket overalt, og jeg føler meg mye tryggere i Dubai enn i Oslo. Ellers Hala taxi er det billigste, kan bestilles via careem. https://www.nrk.no/trondelag/to-norske-kvinner-har-vaert-fengslet-i-dubai-i-over-to-maneder.-ud-skal-ikke-gripe-inn-1.14098078 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå