AnonymBruker Skrevet 9. mars #1 Skrevet 9. mars Noen her som skal eller er i gang med Søskenforsøk på riksen? Fikk en nydelig liten gutt mars 23 etter 4uttak og 6innsett. Har et 2dagers på frys som vi nå skal få satt inn, men kjenner at jeg er nervøs for å begynne med denne prosessen igjen. Innsettet blir i naturlig syklus så en rolig runde i førsteomgang, men om det ikke sitter så skal vi inngang med lang protokoll. Spent på hvordan det vil være å gå igjennom dette med en toåring i hus. Anonymkode: 0fa77...a23 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars #2 Skrevet 10. mars Så spennende! Håper den sitter og at du slipper lang protokoll. Jeg holder også på med søskenforsøk på Riksen. Har holdt på i over et år, så det tar sin tid. Nå er jeg midt i lang protokoll, og de setter meg på maks dose så det er ganske tungt. På mange måter er det annerledes å holde på med IVF når man har et barn. Det negative er at man blir sliten og et lite barn krever sitt. Noe som er lettere er at man allerede har et barn, og selv om et søsken er veldig ønsket, så opplevde i hvertfall jeg at det å lure på om jeg noen gang kommer til å bli mor som noe mer eksistensielt. I tillegg er det ikke plass til så mye sorg heller (vi har hatt et par SAer det siste året) fordi lille gir ikke plass til det. Ønsker deg masse lykke til ❤️ Anonymkode: 6c7c0...df8
AnonymBruker Skrevet 11. mars #3 Skrevet 11. mars Takk for svar 🙏 ønsker deg masse lykke til! Vi har fått det til før, så vi får det til igjen 💪 Anonymkode: 0fa77...a23
sommerfugl154 Skrevet 12. mars #4 Skrevet 12. mars Hei! Vi skal også i gang med søskenforsøk ved riksen nå i løpet av året. Har fått innkalling til forsamtale i april - så får vi se hvor lang tid det tar før vi kan gjennomføre første innsett. Vi har noen blastoer i fryseren så er veldig spent på om de fører til noe! Hvor lang tid tok det for deg fra forsamtalen til du fikk beskjed om at dere kan sette inn/melde inn mens?
AnonymBruker Skrevet 13. mars #5 Skrevet 13. mars Hei Så spennende! Vi hadde time til utredning 3/3 og fikk beskjed om å melde fra ved neste mens. Som da er om ca 1 uke 😅 Hun mente at det godt kunne hende jeg kunne få satt inn allerede ved neste eggløsning, men at det kom litt an på hvordan planen deres så ut når jeg meldte fra. Heldige dere som har flere på frys! Selv om våre tidligere fryseforsøk ikke har sittet, er jeg litt glad for å kunne "starte litt roligere". Vi satte en plan for medisiner og forløp ved neste uttak så går ikke dette så må vi bare vente på ledig time. Hun sa vel at det var 3-4mnd ventetid nå. Anonymkode: 0fa77...a23
sommerfugl154 Skrevet 13. mars #6 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei Så spennende! Vi hadde time til utredning 3/3 og fikk beskjed om å melde fra ved neste mens. Som da er om ca 1 uke 😅 Hun mente at det godt kunne hende jeg kunne få satt inn allerede ved neste eggløsning, men at det kom litt an på hvordan planen deres så ut når jeg meldte fra. Heldige dere som har flere på frys! Selv om våre tidligere fryseforsøk ikke har sittet, er jeg litt glad for å kunne "starte litt roligere". Vi satte en plan for medisiner og forløp ved neste uttak så går ikke dette så må vi bare vente på ledig time. Hun sa vel at det var 3-4mnd ventetid nå. Anonymkode: 0fa77...a23 Aha, så da er det potensielt ganske kort tid å vente når man «bare» skal ha fryseforsøk da? Er så spent! Kanskje vi kan få ett eller to innsett før de stenger for sommeren 🙈 Men har innstilt meg på typ august, kjenner jeg riksen rett. Men samtidig kan det vel ikke kreve så veldig mye av dem å sette inn et embryo i naturlig syklus vs hele prosessen med egguttak 🤔 så kanskje vi kan «smette inn» med noen innsett 🤭 Vi har fem «femdagers» embryoer i fryseren, så håpet er jo stort på at det rekker til et søsken da! sist ble jeg kraftig overstimulert og lå på sykehus i mange uker, så håper jeg slipper egguttak igjen 😓
AnonymBruker Skrevet 16. mars #7 Skrevet 16. mars sommerfugl154 skrev (På 13.3.2025 den 15.18): Aha, så da er det potensielt ganske kort tid å vente når man «bare» skal ha fryseforsøk da? Er så spent! Kanskje vi kan få ett eller to innsett før de stenger for sommeren 🙈 Men har innstilt meg på typ august, kjenner jeg riksen rett. Men samtidig kan det vel ikke kreve så veldig mye av dem å sette inn et embryo i naturlig syklus vs hele prosessen med egguttak 🤔 så kanskje vi kan «smette inn» med noen innsett 🤭 Vi har fem «femdagers» embryoer i fryseren, så håpet er jo stort på at det rekker til et søsken da! sist ble jeg kraftig overstimulert og lå på sykehus i mange uker, så håper jeg slipper egguttak igjen 😓 Legen sa hvert fall at det ikke var like lang ventetid ved fryseforsøk ☺️ så krysser fingrene for at vi begge får satt inn nå får sommeren (og selvfølgelig at vi ikke trenger noen flere 😉) Det har ikke gått så bra med våre tidligere fryseforsøk så er innstilt på å måtte starte opp igjen fra høsten av. Men Fem fem-dagers embryo lover godt da 🥰 Har dere hatt mange forsøk tidligere? og overstimulere høres ikke noe godt ut og at du har måtte være på sykehus så lenge så høres det enda verre ut. Håper du slipper det igjen! Anonymkode: 0fa77...a23
sommerfugl154 Skrevet 18. mars #8 Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 20.59): Legen sa hvert fall at det ikke var like lang ventetid ved fryseforsøk ☺️ så krysser fingrene for at vi begge får satt inn nå får sommeren (og selvfølgelig at vi ikke trenger noen flere 😉) Det har ikke gått så bra med våre tidligere fryseforsøk så er innstilt på å måtte starte opp igjen fra høsten av. Men Fem fem-dagers embryo lover godt da 🥰 Har dere hatt mange forsøk tidligere? og overstimulere høres ikke noe godt ut og at du har måtte være på sykehus så lenge så høres det enda verre ut. Håper du slipper det igjen! Anonymkode: 0fa77...a23 Aha, så bra da! Det lover bra 🥰😍 håper den sitter uten at dere må hente ut igjen da, men uansett sikkert fint å bare komme i gang uavhengig om dere må hente ut eller ikke. nei faktisk rakk det med det ene uttaket nå sist, for jeg ble gravid på det ene fersk-forsøket! Så det er derfor vi ikke har brukt noen av de i fryseren enda, og også derfor jeg ble kraftig overstimulert 😩 for man skal vel helst ikke bli gravid hvis det er fare for overstimulering.. Men regner det som flaks at det gikk på første og tar ingenting for gitt
AnonymBruker Skrevet 18. mars #9 Skrevet 18. mars sommerfugl154 skrev (5 timer siden): Aha, så bra da! Det lover bra 🥰😍 håper den sitter uten at dere må hente ut igjen da, men uansett sikkert fint å bare komme i gang uavhengig om dere må hente ut eller ikke. nei faktisk rakk det med det ene uttaket nå sist, for jeg ble gravid på det ene fersk-forsøket! Så det er derfor vi ikke har brukt noen av de i fryseren enda, og også derfor jeg ble kraftig overstimulert 😩 for man skal vel helst ikke bli gravid hvis det er fare for overstimulering.. Men regner det som flaks at det gikk på første og tar ingenting for gitt Da er det hvert fall stor sjanse for at en av de du har i fryseren fester seg ☺️ Trodde de ofte utsatte innsettet ved overstimulering? jeg skal melde mens veldig snart så da regner jeg med å få vite om jeg må vente eller om de har tid allerede nå. Holder deg oppdatert så har du kanskje noe å forholde deg til i forhold til ventetid. Veldig fint å komme i gang. Samtidig føler jeg at kroppen ikke er helt i "bli gravid" modus. De andre gangene har jeg vært så fokusert på å spise sunt og leve som gravid, samtidig som at den gangen jeg faktisk ble gravid gikk jeg på en hormonbehandling i 3 mnd før selve forsøket. Nå har jeg ikke hatt tid til å tenke at jeg skal i gang med dette her så ikke fult så sunn 🙈 og ikke nedregulert i forkant. Men jeg krysser fingrene for at det på en eller annen måte går like vel 😊 Anonymkode: 0fa77...a23
AnonymBruker Skrevet 27. mars #10 Skrevet 27. mars @sommerfugl154 Da har vi innsett etter neste mens. Så noe venting blir det, men ikke så lenge Anonymkode: 0fa77...a23
sommerfugl154 Skrevet 28. mars #11 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 14.13): @sommerfugl154 Da har vi innsett etter neste mens. Så noe venting blir det, men ikke så lenge Anonymkode: 0fa77...a23 Spennende! Takk for oppdatering ☀️ Vi har ikke vært inne til samtale enda, men skal i april ☺️
MamiTil1 Skrevet 29. mars #12 Skrevet 29. mars sommerfugl154 skrev (På 28.3.2025 den 16.31): Spennende! Takk for oppdatering ☀️ Vi har ikke vært inne til samtale enda, men skal i april ☺️ Da ønsker jeg dere masse lykke til 🌸 1
sommerfugl154 Skrevet 20. april #13 Skrevet 20. april Da har vi vært på forsamtale og skal ha innsett allerede i begynnelsen av juni 👏🏻🤞🏻 det blir SÅ spennende! Og nå er jeg ikke så nervøs som sist, både mtp. komplikasjoner (skal ha fryseforsøk) og mtp. at vi faktisk har en nydelig liten tass fra før dersom dette ikke skulle gå. Men håper selvfølgelig på at han får søsken❤️ Uansett meget spennende tid i møte ☺️ Lykke til dere andre og!
sommerfugl154 Skrevet 16. mai #14 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 14.13): @sommerfugl154 Da har vi innsett etter neste mens. Så noe venting blir det, men ikke så lenge Anonymkode: 0fa77...a23 Hvordan gikk innsett?☺️
AnonymBruker Skrevet 16. mai #15 Skrevet 16. mai Innsett gikk fint ☺️ Så får vi bare vente å se om det sitter. Blodprøve om en uke 🤞 Er veldig forberedt på at det ikke går veien denne gangen, men spennende like vel. Ikke lenge til det blir innsett på deg og 👏 Anonymkode: 0fa77...a23 2
sommerfugl154 Skrevet 19. mai #16 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (På 17.5.2025 den 0.02): Innsett gikk fint ☺️ Så får vi bare vente å se om det sitter. Blodprøve om en uke 🤞 Er veldig forberedt på at det ikke går veien denne gangen, men spennende like vel. Ikke lenge til det blir innsett på deg og 👏 Anonymkode: 0fa77...a23 Ahh, så spennende da! Alt kan jo skje🤞🏻 😁 - Ja vi skal etter planen ha i begynnelsen av juni, men håper ikke innsettet lander på en av helligdagene. Da er det vel stor sjanse for avbrutt 😓 Sa de noe om det til deg? Hvilken ukedag hadde du innsettet? Så er jo litt spent på det. Blir skuffa om vi må vente helt til august/september før neste forsøk! Man har jo ingen makt over hvilken dag eggløsningen skjer 😮💨 Men da får man bare omstille! Satser alt på at vi slipper det da ☺️
AnonymBruker Skrevet 20. mai #17 Skrevet 20. mai sommerfugl154 skrev (10 timer siden): Ahh, så spennende da! Alt kan jo skje🤞🏻 😁 - Ja vi skal etter planen ha i begynnelsen av juni, men håper ikke innsettet lander på en av helligdagene. Da er det vel stor sjanse for avbrutt 😓 Sa de noe om det til deg? Hvilken ukedag hadde du innsettet? Så er jo litt spent på det. Blir skuffa om vi må vente helt til august/september før neste forsøk! Man har jo ingen makt over hvilken dag eggløsningen skjer 😮💨 Men da får man bare omstille! Satser alt på at vi slipper det da ☺️ Jeg hadde innsett på en søndag 😅 Spurte hva de gjorde dersom jeg fikk eggløsning før helgen og da sa legen bare at de ønsker selvfølgelig å ha færrest inn i helgen, men må de så må de. Var kanskje 8 andre der den dagen. Så det går nok bra 😊 Anonymkode: 0fa77...a23 1
sommerfugl154 Skrevet søndag kl 07:14 #18 Skrevet søndag kl 07:14 AnonymBruker skrev (På 20.5.2025 den 9.47): Jeg hadde innsett på en søndag 😅 Spurte hva de gjorde dersom jeg fikk eggløsning før helgen og da sa legen bare at de ønsker selvfølgelig å ha færrest inn i helgen, men må de så må de. Var kanskje 8 andre der den dagen. Så det går nok bra 😊 Anonymkode: 0fa77...a23 Hei igjen☀️ Hadde du fryst 5-dagers? Kan jeg spørre hvor lenge etter positiv eggløsningstest du hadde selve innsettet? Stemmer det at det er nøyaktig en uke etter? - og hvordan gikk det forresten?❤️ Jeg ser stigning på strimmel nå på morgenurin så den blir nok positiv ila dagen. Så da ser det an til at det blir innsett på helg mest sannsynlig 😅 Håper de har kapasitet!
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:03 #19 Skrevet mandag kl 21:03 sommerfugl154 skrev (På 1.6.2025 den 9.14): Hei igjen☀️ Hadde du fryst 5-dagers? Kan jeg spørre hvor lenge etter positiv eggløsningstest du hadde selve innsettet? Stemmer det at det er nøyaktig en uke etter? - og hvordan gikk det forresten?❤️ Jeg ser stigning på strimmel nå på morgenurin så den blir nok positiv ila dagen. Så da ser det an til at det blir innsett på helg mest sannsynlig 😅 Håper de har kapasitet! Hei! Vi hadde et 2-dagers som ble da satt inn 2 dager etter positiv eggløsningstest. Gikk dessverre ikke denne gangen og har ikke hørt noe fra dem ang ny tid til uttak så venter fortsatt på svar. Krysser fingrene for deg! Lykke til ❤️ Anonymkode: 0fa77...a23 1
sommerfugl154 Skrevet tirsdag kl 20:55 #20 Skrevet tirsdag kl 20:55 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hei! Vi hadde et 2-dagers som ble da satt inn 2 dager etter positiv eggløsningstest. Gikk dessverre ikke denne gangen og har ikke hørt noe fra dem ang ny tid til uttak så venter fortsatt på svar. Krysser fingrene for deg! Lykke til ❤️ Anonymkode: 0fa77...a23 Så leit å høre❤️ Håper dere får en ny tid snart! meldte du inn eggløsning via dialogmelding? Eller ringte du? Jeg fikk beskjed om å sende inn melding når jeg var på kontroll, men har ikke fått noe svar enda 🤔 Selv om jeg skrev «haster» øverst.. Er litt spent på veien videre nå ja, om det blir innsett eller ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå