Gå til innhold

Hvorfor synes noen det er nedtur å bære på fest med folk som ikke drikker alkohol?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg opplever stadig å bli mast på om å  ta meg en drink og tre, hører at jeg er litt sær osv. Hva tenker dere om det? 

Anonymkode: cfbc6...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hørte en avholds dele en teori en gang, som jeg syns virker veldig fornuftig, og det var at de som drikker, syns det er ubehagelig å vite at noen var edru på fest. Lettere å takle fylleangsten når man vet at alle har vært påvirket. 

Anonymkode: f428b...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hørte en avholds dele en teori en gang, som jeg syns virker veldig fornuftig, og det var at de som drikker, syns det er ubehagelig å vite at noen var edru på fest. Lettere å takle fylleangsten når man vet at alle har vært påvirket. 

Ja, kanskje det er så enkelt.

Anonymkode: cfbc6...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Ikke min grunn. Jeg drikker sjeldent, men foretrekker at alle eller ingen gjør det fordi det er en annen stemning med og uten alkohol og når noen ikke drikker blir det (dessverre) merkbart på stemningen. Stemningen dras ned av de(n) edru på et vis, selv om de overhode ikke mener å være kjipe og selv om resten verken er fulle eller i fullt partymood. Det merkes også i voksenmiddager når settingen ikke er ment å være full fest, kun drikke til maten, stemningen er lystigere og det merkes når en eller to ikke deltar. Merker det jo selv også, når jeg har vært gravid og den i gruppa som ikke drikker; man blir den litt kjedelige. Selv jeg, som er "den morsomme" i venninnegjengen når alle er edru. Lik det eller ei, alkohol gjør noe med stemningen. 

Anonymkode: 34ba1...2fc

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

. Forskning viser at det er alkoholen som hindrer minoritetsungdom i å bli akseptert inn i majoriteten. Drikker du ikke er du ikke nordmann. Det sier vel alt…

Anonymkode: 05973...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tror ikke det stemmer - det er avholdsfolkas teori :)

Anonymkode: ed0fc...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg drikker sjelden og lite, men husker fra mine festdager hvor utrolig magisk det noen ganger kunne bli! Fantastiske reiser inn i musikk, dans, diskusjoner, som ingen edru kunne henge med på. Ville og glade! 

Anonymkode: ed0fc...e97

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi edru folk er møkkjedelige når man selv er full. Inviterer ikke folk jeg vet ikke drikker. 

Anonymkode: 39dfc...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

. Forskning viser at det er alkoholen som hindrer minoritetsungdom i å bli akseptert inn i majoriteten. Drikker du ikke er du ikke nordmann. Det sier vel alt…

Det stemmer jo. Hvis de har store problemer med det er det sikkert mulig med en retur til deres alkoholfrie drømmeland. 

Anonymkode: 39dfc...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dette tror jeg ikke noe på, ungdommene drikker i snitt mindre i dag enn for 25 år siden.

Anonymkode: 34ba1...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker bare at du har en veldig merkelig omgangskrets. 

Blant mine er noen avholds, noen kjører, noen er gravide, noen føler bare ikke for alkohol, og så videre. Man spør hva de har å drikke, og serverer det de ber om. 

Anonymkode: bbe3f...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Samme erfaring her. Alle ville spandere i mengder, veldig viktig for dem at jeg også drakk. Begynte å bestille alkoholfritt i drinkglass, maset sluttet og alle var fornøyde da de trodde jeg drakk, og ingen merket noe.

Anonymkode: 87a6b...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...