Gå til innhold

Femar/provera - hvordan funker det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, er på Femar, hvordan fungerer det? Får jeg EL raskere/oftere/«bedre»? Når jeg er ferdig med 5 dager med tabletter fra tredje mensdag, får jeg EL pga pillene og på annet vis enn uten Femar? Uten dem ville jeg jo fått mens, men siden jeg har noe ustabil mens (27-34) er det vanskelig å vite…

Går andre på denne og hvilke erfaringer har dere?

Anonymkode: 8906c...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, hvis man får eggløsning uten letrozol øker ikke letrozol sjansen for å bli gravid. 

Anonymkode: aa3b7...691

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, hvis man får eggløsning uten letrozol øker ikke letrozol sjansen for å bli gravid. 

Vet jo faktisk ikke om en har EL selv om en har mens tenker jeg…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet jo faktisk ikke om en har EL selv om en har mens tenker jeg…

Har ikke du blitt utredet i forkant av oppstart letrozol? Hvis du har tatt progesteronblodprøve ca 1 uke før forventet mens kan man se om man har hatt eggløsning eller ikke. Er det ikke en gynekolog som har gitt deg resept på dette?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har ikke du blitt utredet i forkant av oppstart letrozol? Hvis du har tatt progesteronblodprøve ca 1 uke før forventet mens kan man se om man har hatt eggløsning eller ikke. Er det ikke en gynekolog som har gitt deg resept på dette?

Resept fra gynekolog. Hatt flere aborter inntil uke 11, fikk Femar, ble gravid pp 3, graviditeten gikk fint, men babyen er englebarn i dag. Tok lang tid før vi prøvde igjen, men er der nå. Fikk bare ny resept og beskjeden «følg samme oppskrift», ikke tatt noen blodprøve den gang eller nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Resept fra gynekolog. Hatt flere aborter inntil uke 11, fikk Femar, ble gravid pp 3, graviditeten gikk fint, men babyen er englebarn i dag. Tok lang tid før vi prøvde igjen, men er der nå. Fikk bare ny resept og beskjeden «følg samme oppskrift», ikke tatt noen blodprøve den gang eller nå.

Hvis du har blitt gravid selv om det har endt i spontanabort, så har du jo eggløsning av deg selv. 

Letrozol virker kun for oss som ikke har eggløsning naturlig. 

Jeg hadde gått til en annen gynekolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du har blitt gravid selv om det har endt i spontanabort, så har du jo eggløsning av deg selv. 

Letrozol virker kun for oss som ikke har eggløsning naturlig. 

Jeg hadde gått til en annen gynekolog.

Kanskje det var flaks/ tilfeldig at graviditeten som ble fullført skjedde på letrozol? At en annen lege og nytt input kan hjelpe. For gyno sa bare at dette skulle hjelpe uten noe særlig ekstra info. Jeg har tenkt disse pillene gjør egget «bedre» på et vis…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...