AnonymBruker Skrevet 9. mars #1 Skrevet 9. mars Jeg får stadig flashbacks, skvetter enormt mye noe som er ulikt meg. Og takler ikke enkelte lukter eller smaker etter det skjedde noe grsuomt for lenge siden. Jeg og han var edru og skulle ligge sammen, men han voldtok meg. Jeg prøvde alt jeg kunne for å stoppe han, men det gikk ikke. Jeg lot det ligge lenge, men nå har det begynt å komme opp i form av ptsd symptomer som har vart en stund. Psykologen mener det kommer opp nå fordi jeg har vært stresset over tid i flere år. At jeg er sliten, så derfor kommer dette opp nå. Så vi skal i gang med samtalebehandling for å behandle utbrethet. Det har også begynt å komme opp ekle bilder fra barndommen. Jeg har aldri følt det har vært rom til å være meg fordi alt har vært gærent og er vokst opp til usunt forhold til seksualitet og har stadig blitt gjort narr av, av familie. Som har latterliggjort min sekualitet i familiesselskaper. Dette er noe jeg også får flashbacks av for tiden. Men det verste er at jeg skvetter så mye og ikke takler enkelte sanseintrykk. Men hvordan fungerer samtaleterapi egentlig når man har traumer? Anonymkode: c9272...665
AnonymBruker Skrevet 9. mars #2 Skrevet 9. mars Det er ikke sikkert at dere skal gå inn i det traumatiske, nødvendigvis. Høres ut for meg som om terapeuten mener at det vil forsvinne igjen når du blir frisk fra utbrentheten og stresset. Mulig jeg tar feil! Anonymkode: ffbce...e8a
AnonymBruker Skrevet 9. mars #3 Skrevet 9. mars Samtaleterapi for ptsd??? Det er som å be om å bli retraumatisert. Det hadde jeg nektet! Hadde også krevd å få en behandler som har kompetanse på traumer og EMDR. Det er veldig effektivt mot plager som påtrengende minner. Anonymkode: 69c82...843
Wilma89 Skrevet 9. mars #4 Skrevet 9. mars Jeg har gått til samtaleterapi i mange år. Handler mye om å identifisere triggere osv. jeg har dog begynt med EMDR behandling nå. Hatt mer nytte av de tre gangene jeg har vært der, enn jeg har hatt de siste ti årene i samtaleterapi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå