AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden jeg fôrer hunden min med tørrfôr og VOM-pølser, typen til aktive hunder, da min er veldig aktiv. hun har alltid prompa mye, også etter at jeg bytta tørrfôr. har aldri tenkt at det kunne være vommen, siden det er så "rent", men så gikk hun uten et par uker fordi jeg ikke fikk kjøpt, og jeg synes virkelig hun fiser mindre nå. synes alle sier at hundene blir bedre i magen MED vom, men er det noen som har opplevd at VOM gir hundene deres tarmgass, så de fiser masse? Anonymkode: da0f4...d2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #2 Del Skrevet 12 timer siden Nope, men de gangene det har vært tomt for vom, og jeg har måttet fore med tørrfor, da stinker det 🤢 Anonymkode: d039e...0f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 12 timer siden #3 Del Skrevet 12 timer siden Nei, bare opplevd motsatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #4 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Nope, men de gangene det har vært tomt for vom, og jeg har måttet fore med tørrfor, da stinker det 🤢 Anonymkode: d039e...0f3 Ja, opplever det samme. Min tass er dessverre så bortskjemt på vom, så tørrfôr er noe han utsetter og spise. Og det kan være at han fiser fordi det går så lang tid mellom når han spiser. Anonymkode: e600e...c31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #5 Del Skrevet 12 timer siden Har dårlig erfaring med VOM, da det både har gitt generelt dårligere hund, og lukt fra alle ender. Greit å bruke til huskyene som er ute hele dagen, men ikke på fuglhunden som ligger i soffaen. Fuglhunden fikk fet pels med mye flass, tidvis diaré, og munnen, pels og fisen luktet død og fordervelse. (Prøvde i 3 mnd.) Huskyene trivdes bedre med det, men det ble litt mye avføring. Anonymkode: a4742...2cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6 Del Skrevet 11 timer siden Her er det stikk motsatt. Mine spiser vom, ikke tørrfôr, og de har veldig lite luft i magen og gjør fra seg bare én gang om dagen. I tillegg får de litt rester av meg når jeg har spist en middag de kan spise, og gjennom det får de også i seg litt grønnsaker, ris, potet, kokosmelk, linser, osv. Hjemmelaget smoothie med banan og skogsbær nyter de også når jeg fikser meg det til frokost eller lunsj. Ingenting av dette gir de luft i magen. Men, om jeg gir de billige godbiter fra matbutikken med for det meste prosesserte karbohydrater og protein, så får de litt ekstra luft i magen og går og promper. Jeg har heldigvis funnet en godbit av fisk og tang som de både liker, som ikke makulerer lommeboka mi, og som ikke gir de luft i magen. Da de gikk på tørrfôr tidligere (det første året etter at jeg fikk de), feis de mye, hadde avføring 3 ganger om dagen, og den ene hunden fikk overaktive analkjertler, så han gikk rundt og stinka fisk og la fra seg små, våte, illeluktende ringer hvor han sov. De slet også med gult oppkast (magesyre) på morgenen, eller om det gikk for lang tid mellom måltid på dagen. Med vom er ikke noe av dette lenger et problem. For meg virker det som om jo renere råvarer, jo mindre luft i magen. For mine gjelder dette, i hvertfall. Tror også varmebehandling kan ha noe å si. Ingen av mine tåler proteiner fra kylling og andre fjærkre når det er blitt varmebehandlet (som i godbiter, tyggebein mm), men reagerer ikke i det hele tatt på kyllingkjøtt i vom'en. De har heller aldri fått luft i magen eller blitt dårlige av middagsrestene mine, som består hovedsaklig av karbohydrater, grønnsaker og belgfrukter (jeg spiser ikke kjøtt og melk selv). Skulle jo tro at de ville ha prompa en del etter å ha slukt ned en liten skål med linsegryte som dessert, men nei 😅 Men ts, det kan jo være noe i vom'en hunden din ikke tåler så godt? Det kan også være at blandingen av tørrfôr og vom kræsjer litt, og at hunden din fungerer bedre når den kun får enten det ene eller det andre. Med både vom og tørrfôr, så får jo tarmbakteriene ganske mye forskjellig å jobbe med på én gang: både rå kjøtt OG prosessert, varmebehandlet knotter. Om den kun får tørrfôr eller kun vom, så er det muligens litt mindre kaos i tarmene? 😊 Anonymkode: 3b71a...dcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå