Gå til innhold

Jeg er alkohoavhengig og avholds, men inivtert på cocktail/mocktail party hos venner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan ikke du kjøpe deg en fin bil, og så begynne å ta med når du skal treffe folk? Da har du enda en grunn for å ikke drikke. Du trenger den!

Anonymkode: 0d45a...bf7

En fin bil hindrer ikke folk i å drikke, den er bare å sette igjen til dagen etter

Anonymkode: 5523c...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Linneah2013 skrev (17 minutter siden):

Si til vennene dine akkurat det du sier her, du er inne i en sårbar tid, dette vil de forstå. Veldig bra gjort av deg å erkjenne det og holde deg unna fristelsen akkurat nå. Dette klarer du, heier på deg og masse lykke til fremover.

Jeg har prvød det, men som sagt lenger her oppe i tråden, så maser de om at jeg burde komme og kommer med løsninger om at jeg kan jo bare la vær å drikke. Selvom jeg prøver å forklare de hva som foregår inni hode mitt. Og ei annen som sender i vår felles gruppechatt om et krydder som inneholder morfin og kodein i små mengder, og sier det kan slå ut på dopingtest. Som jeg blir veldig frista til. Men igjen jeg vet det er for små mengder til å slå ut. Men er mer prinsippet. Det at jeg ikke føler de tar meg på alvor lenger. Jeg har prøvde å forklare, men det nytter ikke. Jeg har tatt litt avstand fra de i dag. 

Ts

Anonymkode: 13dd4...58f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har prvød det, men som sagt lenger her oppe i tråden, så maser de om at jeg burde komme og kommer med løsninger om at jeg kan jo bare la vær å drikke. Selvom jeg prøver å forklare de hva som foregår inni hode mitt. Og ei annen som sender i vår felles gruppechatt om et krydder som inneholder morfin og kodein i små mengder, og sier det kan slå ut på dopingtest. Som jeg blir veldig frista til. Men igjen jeg vet det er for små mengder til å slå ut. Men er mer prinsippet. Det at jeg ikke føler de tar meg på alvor lenger. Jeg har prøvde å forklare, men det nytter ikke. Jeg har tatt litt avstand fra de i dag. 

Ts

Beklager, jeg har ikke lest alt og derfor ikke fått med meg at de maser på deg. Og det er veldig dårlig gjort, det tyder også på at de ikke klarer å sette seg inn i ei avhengighet, det er nok ikke vondt ment, er bare at de ikke forstår og ønsker deg der sammen med dem. Ta det siste som et pluss, alltid kjekt å være ønsket. Pust, og tenk fremover, du har kommet langt allerede, vet det er hardt, har hatt noen nær som var avhengig av alkohol, men han klarte å stå imot, gikk mye på fjellet, var ute og fisket og trente. Går fortsatt helt fint med han, 6 år etter.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Linneah2013 skrev (2 minutter siden):

Beklager, jeg har ikke lest alt og derfor ikke fått med meg at de maser på deg. Og det er veldig dårlig gjort, det tyder også på at de ikke klarer å sette seg inn i ei avhengighet, det er nok ikke vondt ment, er bare at de ikke forstår og ønsker deg der sammen med dem. Ta det siste som et pluss, alltid kjekt å være ønsket. Pust, og tenk fremover, du har kommet langt allerede, vet det er hardt, har hatt noen nær som var avhengig av alkohol, men han klarte å stå imot, gikk mye på fjellet, var ute og fisket og trente. Går fortsatt helt fint med han, 6 år etter.

Det går helt fint. Ikke alltid jeg leser alt selv, hehe. Heldigvis har jeg små ting jeg prøver å holde på og som får meg over litt på andre ting. Jeg tviholder på det, og jeg har en helt super person i livet mitt som motiverer meg videre ❤️ ts

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må ut av den gruppechatten! Gjør det nå med en gang! Det der er ikke sunt for deg. Å være med i den chatten er å leke med ilden. Ikke gjør det. Du har det vanskelig nok som det er.

Synes ikke dette høres ut som ekte venner. Det høres ut som partyvenner. Ta en pause fra disse folkene. Skyld evt på prosjektet du jobber med nå. Bruk tiden din med ekte venner som støtter deg. Ta evt kontakt med gamle venner du ikke har snakket med på en stund.

Gjør ting du vet er bra for deg. Sett alle de som ikke er bra for deg på pause. Tenk som du gjorde sist, og start med en hvit måned og så tar du det videre derfra. 

Ikke la disse ego folkene rive seg ned og ødelegge livet ditt.

Du er kjempesterk, men alle trenger folk rundt som støtter og bygger opp, og ingen lykkes om de er omringet av folk som drar deg ned. 

Anonymkode: 577eb...e6f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Heier på deg! ❤️

Anonymkode: 577eb...e6f

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...