Gå til innhold

Jeg er alkohoavhengig og avholds, men inivtert på cocktail/mocktail party hos venner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

De fortsetter å mase om at jeg må komme. Selvom jeg er bestemt. De kommer med løsninger «du kan jo bare drikke mocktails» og har prøvd å forklare hvordan det funker med avhengighet. Så går de i fikse modus. Selvom jeg sier bestemt at jeg ikke skal komme. 
Litt sårt med slikt press når jeg i utgangspunktet vil, men at jeg føler jeg må beskytte meg. Og sårt å bli påminnet hver dag at alkohol er et problem for meg når de kommer med løsninger og sier «du kan jo bare….». 

ts 

Anonymkode: 13dd4...58f

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er utrolig sterk som takker nei av hensyn til egen helse💜 Det skal du være stolt av! 

Veldig lurt om du kan finne på noe koselig med noen andre den dagen i stedet. Jeg tror som du sier at han ikke forstår. Og da er det nok like lurt å ikke dra dit. Stå på, håper du får bedre dager med mindre stress og press, og at du klarer å være så stolt av deg selv som du bør være! 💜

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært der du er nå. Mitt råd er at enten kjører du bil så du ikke KAN drikke. Ellers høres du såpass sårbar ut at det beste er nok å droppe det til du er mer sikker på deg selv. 

Anonymkode: ce7cb...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Godt jobba, Ts! 

Det er helt greit at du ikke er klar for dette steget, og det er ikke noe du skal beklage for eller skjemmes over.

Dette er hva du forteller dine venner:

"Tusen takk for at dere inkluderer meg, og jeg setter kjempestor pris på at dere er forberedt på å ordne med mocktail og at dere ser etter løsninger så jeg kan bli med på festen. Dessverre er jeg ikke klar for å være rundt alkohol enda. Det er et stort steg, og jeg ønsker ikke å ta det steget før jeg føler meg mer stødig og trygg på at jeg kan takle det på en god måte. Tusen takk for at dere viser forståelse og ikke prøver å presse meg til å strekke meg lenger enn hva jeg er i stand til akkurat nå. Jeg blir veldig gjerne med på et senere tidspunkt når jeg står litt stødigere.

Håper dere får en kjempefin kveld og koser dere masse! ☺️"

Prøver de å mase igjen, ignorerer du de, eventuelt ler det bort. 

Anonymkode: 032fd...195

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...