AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:03 #1 Del Skrevet søndag kl 18:03 Det er fortsatt en vanskelig prosess å være avholds, men jeg klarer meg. Eneste er at jeg er svak for tiden. Det er vanskeligere nå enn noen gang å holde meg edru, men likevel har jeg noe som gjør at jeg klarer det. Selvom jeg har begynt å romantisere alkohol. Derfor mener jeg at jeg er svak og er veldig sårbar. Jeg sliter veldig psykisk så derfor er den sårbarheten. De inkluderer mocktail fordi de vet jeg er avholds og de vet grunnen. Men jeg er så sårbar akkurat nå at det beste er om jeg ikke drar på det. Selvom de sier at de også la inn mocktail fordi de vil jeg skal komme. Jeg må bare være sterk nå og for at jeg skal være sterk, så kan jeg ikke komme. Jeg er for sårbar og svak til å takle at det er alkohol så lett tilgjengelig rundt meg. Det er sårt, men det er sånn det er. Jeg kan ikke krevet at andre tar hensyn til meg, det vet jeg. Jeg ville bare få det ut. Jeg trenger å bare drøfte dette høyt et sted fordi jeg må ta avstand når jeg føler meg svak. Anonymkode: 13dd4...58f 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:08 #2 Del Skrevet søndag kl 18:08 Du skal ikke ha dårlig samvittighet selv om de har ordnet moctail. Ta en god prat med de som inviterer og fortell de hvorfor det ikke går akkurat nå. Er de glade i deg og vil ditt beste har de nok full forståelse for at det er for tidlig for deg. Jeg hadde hvertfall ikke følt det bra som vert om en av gjestene ikke koset seg og kjempet en indre kamp på min fest/tilstelning. Hilsen en i samme situasjon som deg 🧡 Anonymkode: 5c21e...fc7 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:08 #3 Del Skrevet søndag kl 18:08 Så snilt av vennene dine å inkludere deg. Samtidig er det lov å erkjenne at dette blir for mye, og det er lov å takke nei. Si at du er syk. Anonymkode: add4d...a97 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gratis Skrevet søndag kl 18:12 #4 Del Skrevet søndag kl 18:12 Utrolig vanskelig! Regner med at det er de psykiske utfordringene som gjør alkohol fristende, altså en selvmedisinering. Jeg tror nok dine venner vil forstå hvorfor du eventuelt ikke kommer, men samtidig er jo det veldig trist for deg. Du har ikke et alternativt sted å reise der alkohol ikke er et tema? Hvis du har andre sosiale interesser du kan gjøre, som gir deg glede så vil det kanskje kunne være en løsning. Jeg regner med at å sitte hjemme alene med dine egne tanker blir vel tøft. Det jeg prøver å si at det beste er å finne en god nok erstatning til cocktail partyet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:18 #5 Del Skrevet søndag kl 18:18 Gratis skrev (2 minutter siden): Utrolig vanskelig! Regner med at det er de psykiske utfordringene som gjør alkohol fristende, altså en selvmedisinering. Jeg tror nok dine venner vil forstå hvorfor du eventuelt ikke kommer, men samtidig er jo det veldig trist for deg. Du har ikke et alternativt sted å reise der alkohol ikke er et tema? Hvis du har andre sosiale interesser du kan gjøre, som gir deg glede så vil det kanskje kunne være en løsning. Jeg regner med at å sitte hjemme alene med dine egne tanker blir vel tøft. Det jeg prøver å si at det beste er å finne en god nok erstatning til cocktail partyet. Ja, jeg sliter med depresjon og angst og får oppfølging nå. Jeg er på et veldig sårt punkt, med tanke på denne romantiseringen. Og jeg ser at det er selvmedisineringsbehov jeg har. Fordi det virker som det ikke blir bedre. Du kommer med noen gode råd her! jeg skal prøve å ikke sitte hjemme den dagen. Har ei venninne som ikke er en del av den gjengen jeg kan invitere med på noe! Takk Anonymkode: 13dd4...58f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:22 #6 Del Skrevet søndag kl 18:22 Forstår veldig godt at du velger å ikke dra. Det er jo et godt valg for deg selv. Vennene dine virker gode som inkluderer deg. Jeg tenker likevel at kanskje cocktail/mocktail party kanskje ikke er helt det store for deg. Hvertfall slik du har det nå. Vær heller med på andre ting. Som å gå tur, spille spill, kino, middag osv. Anonymkode: b8b4d...1d9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:22 #7 Del Skrevet søndag kl 18:22 Du skal være utrolig stolt av deg selv, som har kommet dit at du kan erkjenne at er i en periode hvor det er tøffere nå! Jegver enig i at det beste er nok å finne på noe med noen andre, og si til verten at du setter veldig stor pris på det men at akkurat nå er det litt vanskelig. Anonymkode: 28297...be6 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:27 #8 Del Skrevet søndag kl 18:27 Dersom du har gode venner, støtter de deg selvfølgelig i avgjørelsen din og er forståelsesfulle. Ingrediensene til mocktails kan de spare til en annen gang. Anonymkode: b2aa7...6ae 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:29 #9 Del Skrevet søndag kl 18:29 Er i ca samme situasjon som deg, og jeg hadde takket nei. Det blir for vanskelig og det blir alltid et press utover kvelden med de som begynner og bli påseila og gir faen. Anonymkode: 22cde...3f6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gratis Skrevet søndag kl 18:30 #10 Del Skrevet søndag kl 18:30 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, jeg sliter med depresjon og angst og får oppfølging nå. Jeg er på et veldig sårt punkt, med tanke på denne romantiseringen. Og jeg ser at det er selvmedisineringsbehov jeg har. Fordi det virker som det ikke blir bedre. Du kommer med noen gode råd her! jeg skal prøve å ikke sitte hjemme den dagen. Har ei venninne som ikke er en del av den gjengen jeg kan invitere med på noe! Takk Anonymkode: 13dd4...58f Gjør det, ta initiativ, vær sårbar og forklar situasjonen. Er venninnen god så vil hun prioritere deg 💕 Du bør nok være steder der alkohol ikke er et alternativ, nedturen i etterkant er sikkert som du vet helt brutal. Lykke til og ikke minst ta godt vare på de menneskene du har rundt deg som gir deg positivt påfyll. 💕 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (På 9.3.2025 den 19.29): Er i ca samme situasjon som deg, og jeg hadde takket nei. Det blir for vanskelig og det blir alltid et press utover kvelden med de som begynner og bli påseila og gir faen. Anonymkode: 22cde...3f6 ❤️ Anonymkode: 13dd4...58f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 13 timer siden #12 Del Skrevet 13 timer siden Du, dette sljønner de. Om det er alkohol der og du er i en lettpåvirkelig fase så sier du bare det. Du er i en periode med sterk dragning, så denne anledningen må du stå over og heller delta en bedre periode. Og at du er veldig glad for invitasjon. Inviter vertinnen og evt andre på kaffe senere i uken/måneden Det setter de pris på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #13 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (På 9.3.2025 den 19.29): det blir alltid et press utover kvelden med de som begynner og bli påseila og gir faen. Det vel ingen ved sine fulle fem (bokstavelig talt) som presser alkohol på en de vet er alkoholavhengig avholds?!? Jeg tror du overdriver, men å takke nei for å unngå sprekk er selvsagt greit. Anonymkode: 6cb0e...7c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norja Skrevet 13 timer siden #14 Del Skrevet 13 timer siden Herremin, så tøff du er! Det krever mot å være så ærlig med seg selv og omgivelsene sine. Jeg ønsker deg alt godt og styrke på veien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #15 Del Skrevet 13 timer siden Gratis skrev (På 9.3.2025 den 19.30): Gjør det, ta initiativ, vær sårbar og forklar situasjonen. Er venninnen god så vil hun prioritere deg 💕 Du bør nok være steder der alkohol ikke er et alternativ, nedturen i etterkant er sikkert som du vet helt brutal. Lykke til og ikke minst ta godt vare på de menneskene du har rundt deg som gir deg positivt påfyll. 💕 Jeg takket nei og dag og takket for invitasjonen at jeg satte utrolig pris på det. Jeg sa også hvorfor siden de allerede er kjent med saken, så jeg valgte å være sårbar å si at det blir for vanskelig for meg å delta på en slik arrangement nå som jeg er under sterk press i studier og jeg føler meg svak da jeg lenge har romantisert forholdet til alkohol og er i ferd med å finne unnskyldnigner til å drikke. Jeg føler jeg er på vei til å sprekke. En i vennegjengen sa at det er mocktails der også, og at jeg ikke må drikke. Jeg kunne jo bare komme en tur, men jeg sa at det beste for meg og helse er å trekke meg tilbake nå, og vil at de skal kose seg den kvelden. Samtidig som han igjen prøver å overtale meg til å komme. Jeg takker da for at han vil at jeg skal komme og at jeg setter pris på det, men at det dessverrre ikke går akkurat nå i denne perioden. Tror ikke han forsto, men han stoppet etterhvert. Jeg kan ikke kreve noen til å forstå. Men det føles helt feil når jeg føler jeg er i ferd med å sprekke ved å romantisere alkohol. Og prøver å finne unnskyldninger til hvorfor jeg kan drikke så fort det har bikket ett år. Det viser jo bare at jeg har et alkoholavhegighet. Det er nødvendig for meg å trekke meg unna her. Ts Anonymkode: 13dd4...58f 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #16 Del Skrevet 13 timer siden Det høres ut som du har det vanskelig nå, og jeg sender deg en klem ♥️ Du føler deg kanskje svak nå, men du er så sterk som vet hva som faktisk er godt for deg og tar valget med å ikke drikke, til og med når det er vanskelig. Det er så bra at du selv ser at grunnen til at du romantiserer alkohol og føler deg trukket mot å drikke er fordi du ikke har det så bra og vil selvmedisinere. Du er sterk, og dette klarer du, en dag av gangen! Hvis du føler at det blir for vanskelig å gå på festen, dropper du det. Hvis du føler deg komfortabel med å være ærlig, kan du si til nære venner at du ikke er klar for å være i en slik setting enda. Hvis ikke sier du bare at du dessverre har blitt syk/en annen unnskyldning. Uansett hva det blir til vil vennene dine helt sikkert støtte deg! Anonymkode: 08b34...9f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #17 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg takket nei og dag og takket for invitasjonen at jeg satte utrolig pris på det. Jeg sa også hvorfor siden de allerede er kjent med saken, så jeg valgte å være sårbar å si at det blir for vanskelig for meg å delta på en slik arrangement nå som jeg er under sterk press i studier og jeg føler meg svak da jeg lenge har romantisert forholdet til alkohol og er i ferd med å finne unnskyldnigner til å drikke. Jeg føler jeg er på vei til å sprekke. En i vennegjengen sa at det er mocktails der også, og at jeg ikke må drikke. Jeg kunne jo bare komme en tur, men jeg sa at det beste for meg og helse er å trekke meg tilbake nå, og vil at de skal kose seg den kvelden. Samtidig som han igjen prøver å overtale meg til å komme. Jeg takker da for at han vil at jeg skal komme og at jeg setter pris på det, men at det dessverrre ikke går akkurat nå i denne perioden. Tror ikke han forsto, men han stoppet etterhvert. Jeg kan ikke kreve noen til å forstå. Men det føles helt feil når jeg føler jeg er i ferd med å sprekke ved å romantisere alkohol. Og prøver å finne unnskyldninger til hvorfor jeg kan drikke så fort det har bikket ett år. Det viser jo bare at jeg har et alkoholavhegighet. Det er nødvendig for meg å trekke meg unna her. Ts Anonymkode: 13dd4...58f Takket nei i dag* skulle det stå. ts Anonymkode: 13dd4...58f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 13 timer siden #18 Del Skrevet 13 timer siden Det var riktig av deg å takke nei TS ❤️ Samtidig som det var veldig hyggelig av vennene dine å inkludere deg 🥰 Det kommer flere anledninger til å ha det hyggelig sammen. Stå på videre, du er beintøff og vi her inne heier på deg ❤️ 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 12 timer siden #19 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (På 9.3.2025 den 19.03): Det er fortsatt en vanskelig prosess å være avholds, men jeg klarer meg. Eneste er at jeg er svak for tiden. Det er vanskeligere nå enn noen gang å holde meg edru, men likevel har jeg noe som gjør at jeg klarer det. Selvom jeg har begynt å romantisere alkohol. Derfor mener jeg at jeg er svak og er veldig sårbar. Jeg sliter veldig psykisk så derfor er den sårbarheten. De inkluderer mocktail fordi de vet jeg er avholds og de vet grunnen. Men jeg er så sårbar akkurat nå at det beste er om jeg ikke drar på det. Selvom de sier at de også la inn mocktail fordi de vil jeg skal komme. Jeg må bare være sterk nå og for at jeg skal være sterk, så kan jeg ikke komme. Jeg er for sårbar og svak til å takle at det er alkohol så lett tilgjengelig rundt meg. Det er sårt, men det er sånn det er. Jeg kan ikke krevet at andre tar hensyn til meg, det vet jeg. Jeg ville bare få det ut. Jeg trenger å bare drøfte dette høyt et sted fordi jeg må ta avstand når jeg føler meg svak. Anonymkode: 13dd4...58f Ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke drar. Det er veldig lett å gå på en sprekk i slike tilstelninger, særlig om du føler deg svak. Ikke utsett deg selv for fristelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #20 Del Skrevet 11 timer siden Du er råsterk som klarer å innrømme dette for deg selv, og for at du turte å vise deg sårbar overfor vennene dine. Du kan virkelig være stolt av deg selv nå! Dette er kjempebra. Og jeg tenker kanskje at du hadde hatt godt av å få litt støtte fra en fagperson så du ikke er så alene, har du en psykolog du kan kontakte? Eller kan du snakke med fastlegen din? Sender deg en stor klem, bra jobba! ❤️ Legg noen hyggelige planer for den kvelden festen er, sånn at du ikke sitter hjemme alene og kjenner veldig på det. Kanskje du kan invitere en annen venn på filmkveld? Anonymkode: 577eb...e6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå