AnonymBruker Skrevet 11. mars #61 Del Skrevet 11. mars det er (desverre kanskje) ikke en menneskerett å eie egen bolig.. Anonymkode: c5667...3bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #62 Del Skrevet 11. mars Velkommer etter, TS! Godt at du endelig har innsett at det å eie bolig ikke lenger er for vanlige folk. Når du har lagt i fra deg denne barnslige drømmen om å eie, og fokuserer mer på ting du kan endre i livet ditt, så vil du bli mye mer lykkelig. Anonymkode: 2579d...1d3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #63 Del Skrevet 11. mars StumpyHero skrev (På 9.3.2025 den 18.51): En sliten koie langt ute i Finnmark ? 😅 Ekspander Neida, Innlandet 😄 Anonymkode: 0455a...e8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #64 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 9.3.2025 den 18.57): Hvor i landet ca? 😅 Anonymkode: 52e57...d9a Ekspander Innlandet 😄 Anonymkode: 0455a...e8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #65 Del Skrevet 11. mars Hadde samme problem. Alene med 3 barn, så begrenset seg. Valgte å flytte på meg til en annen del av landet, og starte på nytt. Fikk kjøpt bolig litt utpå «bygda», men alikevell sentralt, til litt over millionen. Og da en god del under takst, og helt ok standard. Det viktigste ble til slutt å klare å kjøpe, ikke beliggenheten. Anonymkode: 12bf5...a8b 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #66 Del Skrevet 11. mars Makavelli skrev (På 11.3.2025 den 8.56): Dere glemmer begge to at man bor på utleiers nåde når man leier. Ikke spesielt kult når man har barn. Ekspander Joda. Har leid tidligere og mulig vi var veldig heldige med huseier, men det var absolutt ingen problem der. Så med den erfaringen bak, så savner jeg å leie Anonymkode: 17c22...2b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 11. mars #67 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 11.3.2025 den 18.04): Joda. Har leid tidligere og mulig vi var veldig heldige med huseier, men det var absolutt ingen problem der. Så med den erfaringen bak, så savner jeg å leie Anonymkode: 17c22...2b5 Ekspander Selvfølgelig var du heldig. Du risikerer oppsigelse når som helst. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #68 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 9.3.2025 den 18.39): Ja, forstå ikke de som vil eie. Det er ikke verdt det. Anonymkode: cb555...cbc Ekspander Greit å etterlate noe arv til barna? Anonymkode: 04491...d9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 11. mars #69 Del Skrevet 11. mars Har inntrykk av at de fleste boliger går over takst. Konklusjon: Takstene er ikke korrekte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #70 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 11.3.2025 den 12.49): Hadde samme problem. Alene med 3 barn, så begrenset seg. Valgte å flytte på meg til en annen del av landet, og starte på nytt. Fikk kjøpt bolig litt utpå «bygda», men alikevell sentralt, til litt over millionen. Og da en god del under takst, og helt ok standard. Det viktigste ble til slutt å klare å kjøpe, ikke beliggenheten. Anonymkode: 12bf5...a8b Ekspander Begynner å forstå at det er bare å flytte på seg. Fant fine HUS faktisk til under 2 mill langs kysten på møre, sykt. Anonymkode: 52e57...d9a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #71 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 11.3.2025 den 10.27): det er (desverre kanskje) ikke en menneskerett å eie egen bolig.. Anonymkode: c5667...3bb Ekspander Og tydeligvis heller ingen "menneskerett" å leie en bolig. Anonymkode: 9934f...953 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #72 Del Skrevet 11. mars Jeg har kjøpt meg hus med dobbel garasje, fjøs og 4 mål tomt til i underkant av 2 mill. Bra standard også 😄 Det er flere slike hus i nærheten til samme pris, så handler jo om at du er fastlåst på hvor du skal bo Anonymkode: d2f09...e5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #73 Del Skrevet 11. mars Jeg kjøpte nettopp en liten enebolig en times tid utenfor Oslo, til 2,5 mill. Anonymkode: 42111...892 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #74 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 9.3.2025 den 18.30): Heh, etter å ha higet etter å være boligeier i mange år og endelig bli det vil jeg bare si at det er ikke så forbanna kult som folk skal ha det til. Utgifter og ting å gjøre konstant. Boligkjøpeforsikring er en spøk og pengene flyr. Savner livet med en fast månedsleie og ikke noe særlig ansvar😂 Anonymkode: 17c22...2b5 Ekspander Enig. Jeg var innbitt opptatt av å måtte eie inntil for tre år siden. Man er også mye friere til å flytte og prøve forskjellige boliger når man ikke eier. Det koster faktisk mye i seg selv å bytte til en helt lik bolig til samme prisklasse når man eier og mange førstegangskjøpere tenker ikke på dette. Både meglere, staten, takstmenn, finn.no og forsikringsselskaper skal ha sine grove innhugg i din formue når man kjøper og selger. Selv om jeg nå ser for meg å leie i mange år har jeg likevel fortsatt sparingen som før. Så hvis boligene skulle bli billigere om ti år, for eksempel etter eldrebølgen, og jeg er i en annen livssituasjon, så har jeg ikke lukket den døra helt med et uansvarlig forbruk. Anonymkode: 4a7de...f6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet 11. mars #75 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 9.3.2025 den 21.17): Leieboliger på bygda holder ofte ikke akkurat høy materiell standard. Anonymkode: c6a0d...541 Ekspander Og den statistikken finner man hvor? Snok1 skrev (På 10.3.2025 den 5.27): Det stemmer ikke i de bygdene jeg kjenner til. En høy andel av nybyggingen skjer i form av lavblokker i eller nær bygdesentrum. Den tekniske standarden tilfredsstiller TEK17 og ofte med tilvalg av høy kvalitet. Annen bebyggelse er oftest eneboliger fra 70- og 80- tallet som er blitt vedlikeholdt av glade amatører. Ekspander Nettopp. Jeg bor i en by, og der får man kjøpt splitter nye leiligheter på 100 m2 og 3 soverom til 4,5 millioner i sentrum av byen. AnonymBruker skrev (På 11.3.2025 den 19.07): Begynner å forstå at det er bare å flytte på seg. Fant fine HUS faktisk til under 2 mill langs kysten på møre, sykt. Anonymkode: 52e57...d9a Ekspander Det finner du i mitt område også. Masse hus til mellom 1 million og 1,5 million. Nært sentrum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #76 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 10.3.2025 den 9.16): Hva tjener egentlig alle dere som klager på at dere ikke klarer å få kjøpt bolig? Er dere single og jobber deltid? Her vi bor (sentrale Østlandet) står markedet stille og folk sliter med å få solgt. Vi kunne kjøpt for 9 millioner ifølge lånekalkulatorer, men 5 millioner er nok i massevis for en ok enebolig med garasje, hage og sjøutsikt. Jeg hadde kun 300.000 i egenkapital, og ingen rike foreldre var inne i bildet. Anonymkode: 64599...3a5 Ekspander Send gjerne lenke til finn.no med eksempler på det. Ok enebolig til 5 mill med det du nevner på sentrale østlandet tror jeg du må minst ti år tilbake for å finne. Kanskje femten. Motbevis gjerne. Anonymkode: 4a7de...f6a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #77 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (På 11.3.2025 den 22.30): Send gjerne lenke til finn.no med eksempler på det. Ok enebolig til 5 mill med det du nevner på sentrale østlandet tror jeg du må minst ti år tilbake for å finne. Kanskje femten. Motbevis gjerne. Anonymkode: 4a7de...f6a Ekspander Jeg er enig, men jeg lurer på hva dere definerer som «sentrale østlandet»? Jeg tenker at det må være minimum rimelig pendleavstand til Oslo, altså maks en time med tog/buss. Og da reell tid, ikke sånn at det står 1 time på rutetabellen, men egentlig er 2 timer på grunn av rush. Ang. prising, så solgte vi nettopp en leilighet, og megleren vår var veldig opptatt av å sette en prisantydning som gjorde at vi kom opp i Finn-søket til de som hadde maks 5 millioner, selv om det var noen hundre tusen under det hun mente vi kunne få og som vi selv ønsket. Vi gjorde som hun sa og det kom mange folk på visning som falt av veldig tidlig i budrunden. Men det var jo likevel med på å presse prisen opp fordi resten opplevde at det var mange bud. Hun hadde rett i at vi havnet flere hundre tusen over prisantydning. De som til sist vant budrunden, bød til og med over seg selv (og visste at de gjorde det). Anonymkode: 0c4bc...32d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #78 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (På 11.3.2025 den 22.30): Send gjerne lenke til finn.no med eksempler på det. Ok enebolig til 5 mill med det du nevner på sentrale østlandet tror jeg du må minst ti år tilbake for å finne. Kanskje femten. Motbevis gjerne. Anonymkode: 4a7de...f6a Ekspander 3,6 mill, 58 minutter fra Oslo: https://www.finn.no/393032416 Anonymkode: 64599...3a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #79 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (På 11.3.2025 den 22.30): Send gjerne lenke til finn.no med eksempler på det. Ok enebolig til 5 mill med det du nevner på sentrale østlandet tror jeg du må minst ti år tilbake for å finne. Kanskje femten. Motbevis gjerne. Anonymkode: 4a7de...f6a Ekspander Kjedet enebolig fra 2021, 56 min fra Oslo, rett under 5 mill: https://www.finn.no/395243182 Anonymkode: 64599...3a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #80 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (På 11.3.2025 den 19.07): Begynner å forstå at det er bare å flytte på seg. Fant fine HUS faktisk til under 2 mill langs kysten på møre, sykt. Anonymkode: 52e57...d9a Ekspander Var akkurat det jeg endte opp med, dog i Trøndelagskysten 😊 Var heldig med privatvisning, og fikk kjøpt til under takst. Ikke lås deg til en plass (om du ikke må), og ikke gi opp håpet😊🙏🏡 Anonymkode: 12bf5...a8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå