StumpyHero Skrevet 18 timer siden #21 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min bolig kommer ikke til å gå en mill over takst. Du kan komme og kjøpe min, under to mill Anonymkode: 0455a...e8c En sliten koie langt ute i Finnmark ? 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #22 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Min bolig kommer ikke til å gå en mill over takst. Du kan komme og kjøpe min, under to mill Anonymkode: 0455a...e8c Hvor i landet ca? 😅 Anonymkode: 52e57...d9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #23 Del Skrevet 17 timer siden K.B. skrev (30 minutter siden): Hvor går boligene for en mill over takst? Kanskje du bør se på andre områder? Bedre å eie og ha litt reisevei en å leie og lete etter en bolig i en prisklasse som ikke eksisterer.. Bergen Anonymkode: 7076e...afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #24 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bergen Anonymkode: 7076e...afa Og fanken meg langt utenfor og.. Anonymkode: 52e57...d9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #25 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ja, forstå ikke de som vil eie. Det er ikke verdt det. Anonymkode: cb555...cbc Enig! Hadde det ikke vært for dårlig leiemarked i området og stabilitet for barna hadde vi solgt boligen på sekundet😂 Anonymkode: 17c22...2b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #26 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Og fanken meg langt utenfor og.. Anonymkode: 52e57...d9a Jepp.. Siste visning vi var på gikk 1,1 millioner over takst. Rekkehus. Anonymkode: 7076e...afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #27 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jepp.. Siste visning vi var på gikk 1,1 millioner over takst. Rekkehus. Anonymkode: 7076e...afa Shit.... Anonymkode: de8d0...fe8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #28 Del Skrevet 17 timer siden StumpyHero skrev (1 time siden): En sliten koie langt ute i Finnmark ? 😅 Om dette er det du har råd til har du ikke nok egenkapital, eller for lav lønn, ingen medsøker osv. Da er det det du må endre på Anonymkode: ea6f2...cd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #29 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville sett hva dere har råd til her, da slipper dere i det minste budrunde. Innskudd er som regel 10%, samme som krav til EK, og resten ved overtakelse. Prøv å kom inn tidlig i prosjektet, da får dere med dere 1-2 år med verdiøkning før dere engang har flyttet inn. Jeg kjøpte i 2023, tar over nå i april, verdien har gått opp nesten en mill. Jeg brukte den frie EK i nåværende bolig til å kjøpe meg inn (rammelån), men ettersom dere ser etter bolig har dere vel spart opp 10% uansett. Dere kan ev. se etter kontraktsposisjoner til salgs om det haster med å flytte. Støtter ellers forslaget om å se litt lenger ut av byen om dere ikke er byrotter som meg som absolutt ikke vil flytte (jeg har også faren til ungene å ta hensyn til da) 😄 Anonymkode: c5d40...f3f Jeg tegnet meg for leilighet i 2020, flyttet inn i 2021 og nå er den verd 500.000 mer enn jeg betalte for den. Den kommer nok til å gå over takst hvis jeg skal selge, siden området jeg bor i er populært. Anonymkode: b8dcd...901 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #30 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, forstå ikke de som vil eie. Det er ikke verdt det. Anonymkode: cb555...cbc Lo når jeg leste det her. Jeg har leid en del hybler og leiligheter opp igjennom årene. Det begynte med huseieren fra h*lvete, som trodde han var både huseier og sjefen min. Han prøvde å diktere alt, anklagde meg for alt, plaget meg med en gang jeg gikk ut døren omtrent, nektet meg alt.. Det var som Nord-Korea omtrent 😅 Dette skremte livet av meg, selvsagt. Etter dette følte jeg alltid at jeg måtte gå på eggeskall alle stedene jeg bodde i ettertid. Kall det gjerne ptsd light. Jeg har også opplevd å bli pålagt urimelig mye ansvar og jobb på tomt/uteområdet, blitt kastet ut fordi leiligheten skulle bli benyttet av noen i nærmeste familie, osv. Som følge av det jeg opplevde, følte jeg meg aldri hjemme noe sted. Jeg fikk ikke puste ut ordentlig, og jeg følte at jeg ikke fikk slappe av. Jeg så rundt meg på tingene i leiligheten (som komfyr, vaskemaskin, seng osv.), og tenkte bare at "ingen ting av dette er mitt". Jeg kunne ikke endre på ting jeg ikke var fornøyd med. Ikke male som jeg ville, ikke henge opp hva jeg ville. Jeg, for min del, syns dette bare var vondt. Så for MEG så var det å leie et rent mareritt, og jeg skjønner GODT at det er den store drømmen å få kjøpe noe helt eget. Men jeg forstår også veldig godt at det er vanskelig nå som boligmarkedet har blitt som det har blitt. Alle kan ikke kjøpe, rett og slett. Jeg var en av de heldige som fikk kjøpt til slutt. Disse hendelsene var motivasjon for meg til å spare som en gal, og i tillegg fikk jeg meg en kjæreste som jeg til slutt kjøpte sammen med. Dette var litt på siden av emnet her, men. TS; Jeg ville gjort slik du har fått råd om tidligere her. Se i områder der du faktisk har mulighet til å by godt over prisantydning du også! Lykke til 🙂 Anonymkode: d2eb4...f12 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #31 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Shit.... Anonymkode: de8d0...fe8 Ja helt sykt. Visning igjen på tirsdag på et annet rekkehus... uff . Anonymkode: 7076e...afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #32 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Den ser jeg. Hater folk, men kan leie på bygda au. Anonymkode: cb555...cbc Leieboliger på bygda holder ofte ikke akkurat høy materiell standard. Anonymkode: c6a0d...541 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #33 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette. Jeg måtte gjøre det da jeg skulle ut på boligmarkedet. Visning etter visning og jeg kom alltid til kort økonomisk sett. Folk bydde som gale og jeg tapte på alt. Til slutt måtte jeg velge: Gå på visninger på rimeligere boliger med enten svært dårlig standard eller som var alt for små og by langt over takst. Eller velge å flytte litt ut på bygda, som likevel var i pendelavstand til jobb. Jeg valgte det siste og fikk kjøpt, til takst, en helt ny leilighet på 80kvm som hadde god nok plass til meg og barnet mitt. Angrer ikke en dag Anonymkode: 71642...3fc Dette er Oslo du snakker om. Her i Bergen får du leiligheter noen hundre meter utenfor bykjernen uten noe særlig kamp om du vil. Anonymkode: 39c39...311 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #34 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg tegnet meg for leilighet i 2020, flyttet inn i 2021 og nå er den verd 500.000 mer enn jeg betalte for den. Den kommer nok til å gå over takst hvis jeg skal selge, siden området jeg bor i er populært. Anonymkode: b8dcd...901 Gratulerer. Her har boligprisene nesten stått stille, økt muligens 10% de siste 10 årene. Det er 1 eller 2 på visning på disse leilighetene som ligger svært sentralt til. Men ja, det dummeste man gjør er å ikke komme seg inn på boligmarkedet, mye penger å hente. Anonymkode: 39c39...311 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 8 timer siden #35 Del Skrevet 8 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det kjennes bare håpløst og gå på alle disse visningene, se alle som kommer og tenke allerede da at man er kjørt. Og det viser seg at stemmer gang på gang når budrunden er i gang Anonymkode: 7076e...afa Gå på visning i juli og august når "alle" andre er på ferie. Finværsdager med stekende sol og strandvær er det også ofte lite folk på visninger. Det dukker ikke opp så mye nytt på Finn i juli nettopp av denne grunn, men noe nytt av boliger er det uansett. Og kanskje er dere så heldige å se en eller fler dere kunne tenke dere å bo i i riktig område? Følg med midt på sommeren og dropp ferien deres om nødvendig, så dere er tilgjengelige når alle andre er borte. Ferien kan dere ta senere. Eller bruke feriepengene på bolig i år Endret 8 timer siden av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 7 timer siden #36 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Leieboliger på bygda holder ofte ikke akkurat høy materiell standard. Anonymkode: c6a0d...541 Det stemmer ikke i de bygdene jeg kjenner til. En høy andel av nybyggingen skjer i form av lavblokker i eller nær bygdesentrum. Den tekniske standarden tilfredsstiller TEK17 og ofte med tilvalg av høy kvalitet. Annen bebyggelse er oftest eneboliger fra 70- og 80- tallet som er blitt vedlikeholdt av glade amatører. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #37 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ikke gi deg og ikke mist motet! Men ja det er faen meg tøft, boliger vokser i pris mer enn jeg kan spare på et år og rentene er sinnsyke. Målet føles lenger unna enn noen gang, men vi kan ikke gi oss. Anonymkode: 52e57...d9a Rentene er lave nå, for noen tiår siden var rentene 16,17 %. Anonymkode: b78fa...b14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #38 Del Skrevet 6 timer siden Sorry, det som ikke har rike foreldre eller allerede eier en bolig får aldri kjøpt noe. Og nå har bedriftene begynt å kutte ansatte. Anonymkode: 9934f...953 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #39 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Rentene er lave nå, for noen tiår siden var rentene 16,17 %. Anonymkode: b78fa...b14 Da fikk man skrevet av mye mer av rentene på skatten. Anonymkode: 0b22f...107 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #40 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Da fikk man skrevet av mye mer av rentene på skatten. Anonymkode: 0b22f...107 Og boligprisene var vesentlig lavere sammenlignet med lønnsnivået. Anonymkode: 17c22...2b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå