Gå til innhold

Får aldri kjøpt oss bolig!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

De går en million over takst. Folk byr og byr.

Kjenner jeg er så lei... Uff.

Anonymkode: 7076e...afa

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke gi deg og ikke mist motet! Men ja det er faen meg tøft, boliger vokser i pris mer enn jeg kan spare på et år og rentene er sinnsyke. Målet føles lenger unna enn noen gang, men vi kan ikke gi oss. 

Anonymkode: 52e57...d9a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke gi deg og ikke mist motet! Men ja det er faen meg tøft, boliger vokser i pris mer enn jeg kan spare på et år og rentene er sinnsyke. Målet føles lenger unna enn noen gang, men vi kan ikke gi oss. 

Det kjennes bare håpløst og gå på alle disse visningene, se alle som kommer og tenke allerede da at man er kjørt. Og det viser seg at stemmer gang på gang når budrunden er i gang 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kjennes bare håpløst og gå på alle disse visningene, se alle som kommer og tenke allerede da at man er kjørt. Og det viser seg at stemmer gang på gang når budrunden er i gang 

Jeg vet, men man kan ikke gi opp helt enda hvis drømmen er å eie eget hus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om boligene dere ser på nå, går langt over takst, ser dere på «feil» boliger. Dere må justere egne krav til boligen og/eller søke i et annet område. Prioriter! 

Anonymkode: f8834...a16

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om boligene dere ser på nå, går langt over takst, ser dere på «feil» boliger. Dere må justere egne krav til boligen og/eller søke i et annet område. Prioriter! 

Dette.

Jeg måtte gjøre det da jeg skulle ut på boligmarkedet. Visning etter visning og jeg kom alltid til kort økonomisk sett. Folk bydde som gale og jeg tapte på alt.

Til slutt måtte jeg velge: Gå på visninger på rimeligere boliger med enten svært dårlig standard eller som var alt for små og by langt over takst. Eller velge å flytte litt ut på bygda, som likevel var i pendelavstand til jobb. Jeg valgte det siste og fikk kjøpt, til takst, en helt ny leilighet på 80kvm som hadde god nok plass til meg og barnet mitt. Angrer ikke en dag :)

Anonymkode: 71642...3fc

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Heh, etter å ha higet etter å være boligeier i mange år og endelig bli det vil jeg bare si at det er ikke så forbanna kult som folk skal ha det til. Utgifter og ting å gjøre konstant. Boligkjøpeforsikring er en spøk og pengene flyr. Savner livet med en fast månedsleie og ikke noe særlig ansvar😂

Anonymkode: 17c22...2b5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kjøp en nybygd bolig da vel.

Anonymkode: 096fa...9fc

Ville sett hva dere har råd til her, da slipper dere i det minste budrunde. Innskudd er som regel 10%, samme som krav til EK, og resten ved overtakelse.

Prøv å kom inn tidlig i prosjektet, da får dere med dere 1-2 år med verdiøkning før dere engang har flyttet inn. Jeg kjøpte i 2023, tar over nå i april, verdien har gått opp nesten en mill. Jeg brukte den frie EK i nåværende bolig til å kjøpe meg inn (rammelån), men ettersom dere ser etter bolig har dere vel spart opp 10% uansett. Dere kan ev. se etter kontraktsposisjoner til salgs om det haster med å flytte.

Støtter ellers forslaget om å se litt lenger ut av byen om dere ikke er byrotter som meg som absolutt ikke vil flytte (jeg har også faren til ungene å ta hensyn til da) 😄

Anonymkode: c5d40...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Her jeg bor går selv de billigste halvfalne hus over takst, enten pga beliggenhet eller tomtverdi, det er krig om alt. 🥵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Heh, etter å ha higet etter å være boligeier i mange år og endelig bli det vil jeg bare si at det er ikke så forbanna kult som folk skal ha det til. Utgifter og ting å gjøre konstant. Boligkjøpeforsikring er en spøk og pengene flyr. Savner livet med en fast månedsleie og ikke noe særlig ansvar😂

Anonymkode: 17c22...2b5

Ja, forstå ikke de som vil eie. Det er ikke verdt det.

Anonymkode: cb555...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg kjøpte min første bolig så var også markedet hett. Selv på leiligheter til 2,5 mill så var de første budene 2-300 000 over...

Jeg valgte se på lavere prisklasse. Jeg orket ikke gå på noen visninger der jeg ikke selv kunne by bortimot 500 000,- over takst.

Anonymkode: 6354d...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De går en million over takst. Folk byr og byr.

Kjenner jeg er så lei... Uff.

Jeg skjønte fort at jeg måtte se på ting som lå langt unner det jeg hadde. Fikk til slutt kjøpt for 750.000,- over prisantydning. 

Anonymkode: 0c4bc...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, forstå ikke de som vil eie. Det er ikke verdt det.

Jeg orker seriøst ikke å bo tett på folk, har hatt så jævlig uflaks med naboer gjennom årene. Enebolig er mitt mål på død og liv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor går boligene for en mill over takst? Kanskje du bør se på andre områder? Bedre å eie og ha litt reisevei en å leie og lete etter en bolig i en prisklasse som ikke eksisterer..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg orker seriøst ikke å bo tett på folk, har hatt så jævlig uflaks med naboer gjennom årene. Enebolig er mitt mål på død og liv. 

Den ser jeg. Hater folk, men kan leie på bygda au.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Min bolig kommer ikke til å gå en mill over takst. Du kan komme og kjøpe min, under to mill ;)

Anonymkode: 0455a...e8c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Her jeg bor går selv de billigste halvfalne hus over takst, enten pga beliggenhet eller tomtverdi, det er krig om alt. 🥵

Da må en lete i boliger som ligger x-antall kroner under det man har råd til, så en råd til å være med på budrunder. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den ser jeg. Hater folk, men kan leie på bygda au.

Ja jeg tar det hvis det dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...