AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #1 Del Skrevet 12 timer siden Hjelp, jeg skal på jobbintervju, og det er så lenge siden sist så jeg blir så nervøs. Jeg lurer på hvordan du forbereder deg til intervju. Jeg forbereder meg selvsagt faglig, men hva slags andre spørsmål bør jeg være forberedt på å få? Anonymkode: 3293e...a4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #2 Del Skrevet 12 timer siden Bruk ki. Putt inn utlysningen, cv, søknad og ble om hjelp til å forberede deg. Prompte etter hva du ønsker konkret hjelp til. Lykke til. Anonymkode: b9cf1...5db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Del Skrevet 12 timer siden Jeg har alltid lest meg opp på de vanligste spørsmålene man blir spurt om på jobbintervju (bruk google så finner du mange spørsmål) og forberedt meg godt på disse spørsmålene. Synes det er mye enklere å takle uventede spørsmål når jeg har forberedt meg og kan svare godt på de fleste andre spørsmål. Spørsmål jeg alltid har fått er: - Fortell om deg selv. -Hvorfor har du søkt denne jobben? -Hvorfor skal vi velge deg til stillingen? -Hva kan du bidra med inn i stillingen? -Hvordan håndterer du konflikter? Det er også viktig å lese deg opp om bedriften slik at du vet mest mulig om arbeidsplassen. Og vær forberedt på hva du skal svare hvis de spør om hva du forventer i lønn. Anonymkode: b7d8c...e7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden Tenker ut gode eksempler på hvordan jeg har relevant erfaring og kompetanse for stillingen. Dvs, finner fram stillingsutlysningen igjen og noterer meg de fem-seks viktigste tingene de spør etter. Deretter tenker jeg ut gode eksempler på hvordan jeg svarer ut disse ønskene. F.eks. hvis det er viktig med noen som tar ansvar og initiativ, forbereder jeg meg på et par konkrete eksempler på hvordan jeg har gjort det i nåværende jobb. Anonymkode: be3e4...c75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden Du kan få spørsmål om både dine sterke og svake sider. Å lese seg opp på kommunen man søker jobb i, samt info om bedriften/ fagområdet er organisert er også et pluss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gratis Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har alltid lest meg opp på de vanligste spørsmålene man blir spurt om på jobbintervju (bruk google så finner du mange spørsmål) og forberedt meg godt på disse spørsmålene. Synes det er mye enklere å takle uventede spørsmål når jeg har forberedt meg og kan svare godt på de fleste andre spørsmål. Spørsmål jeg alltid har fått er: - Fortell om deg selv. -Hvorfor har du søkt denne jobben? -Hvorfor skal vi velge deg til stillingen? -Hva kan du bidra med inn i stillingen? -Hvordan håndterer du konflikter? Det er også viktig å lese deg opp om bedriften slik at du vet mest mulig om arbeidsplassen. Og vær forberedt på hva du skal svare hvis de spør om hva du forventer i lønn. Anonymkode: b7d8c...e7e TS: Ha et svar på alle disse spørsmålene og ikke vær redd for å kunne skryte litt av deg selv. Tror også det er fint hvis du kan svare på hva du eventuelt kan forbedre deg på. Kommer ikke ofte spørsmålet, "er det noe du lurer på om oss?" helt til slutt. Her er det jo fint å ha noe, kan være hva som helst. Ikke mas om lønn 😄før etter du har landa jobben! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dupers Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden Les deg opp på firmaet. Finn spørsmål du ønsker å stille dem. Ikke øv på hva du skal svare på deres spørsmål, da kan du havne i ei felle og ha overholdt deg selv fordi du pynta på sannheten 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #8 Del Skrevet 10 timer siden Les deg godt opp på firmaet og jobbannonsen. Identifiser deretter felles punkter mellom din kompetanse og de kravene/forventningene som er nevnt i annonsen. Fokuser på den kompetansen eller erfaringen du har som best matcher deres krav. Anonymkode: 1a12b...3ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 8 timer siden #9 Del Skrevet 8 timer siden Tenk gjennom relevante eksempler på ting du har levert. Hva som er vanskelig. Hva du trives med etc. Godt svar på hvorfor du ønsker akkurat den jobben. Hvorfor du slutter i nåværende. Tenk gjennom noen gode spørsmål om oppgaver/organisering av arbeidet/sammensetningen av folk etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 8 timer siden #10 Del Skrevet 8 timer siden Jeg spør aldri om sterke og svake sider... Men jeg kan spørre om hva er dine forbedringsområder og hvordan jobber du med disse. Det er ikke ok å si "jeg har ingen" Jeg pleier nesten alltid å spørre om hva som gjør vedkommende stresset og hvilke verktøy vedkommende bruker for å håndtere det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå